Katalog

Marzena Barczyńska, 2014-05-12
Bydgoszcz

Zawodowe, Arkusze

Arkusz hospitacyjny, Ondulacja wodna techniką mieszaną.

- n +

ARKUSZ HOSPITACYJNY


1. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Marzena Barczyńska

2. Przedmiot: pracownia wykonywania i stylizacji fryzur
klasa: 2 Tb data: 10.12.2013

3. Temat lekcji: Ondulacja wodna techniką mieszaną.

4. Zagadnienie programowe:
BHP 4(7) organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii;
A 19.2(2) przeprowadza rozmowę konsultacyjną z klientem;
A 19.2(5) przestrzega zasad podziału włosów na sekcje i separacje do określonej linii fryzury;
A 19.2(12) dobiera preparaty fryzjerskie do wykonywania zabiegów ondulowania i prostowania wodnego oraz chemicznego; A 19.2(13) wykonuje zabiegi ondulowania i prostowania wodnego oraz chemicznego;
A 19.2(16) wykonuje fryzury okolicznościowe;
A 23.1(1) dokonuje analizy wyglądu klienta;
A 23.1(2) prowadzi rozmowę konsultacyjną z klientem;
OMZ 1(1) planuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań.

5. Cele i zadania/szczegółowe - „uczniowskie” - operacyjne/:

Poziom I: wiadomości

Kategoria A:- pamięta zasady bezpieczeństwa i higieny pracy fryzjera; - potrafi wymienić narzędzia, przybory i preparaty stosowane przy zabiegu ondulacji wodnej

Kategoria B:- omówi przewidywalne skutki nieprzestrzegania zasad BHP; - potrafi opisać zastosowanie narzędzi, przyborów i preparatów przy zabiegu ondulacji wodnej; - omówi technikę mieszaną ondulacji wodnej

Poziom II: umiejętności

Kategoria C:- przygotowuje stanowisko pracy do zabiegu ondulacji wodnej; - wykona wyczesanie fryzury z ondulacji wodnej techniką mieszaną z pomocą nauczyciela

Kategoria D: - zademonstruje poprawnie przygotowane stanowisko pracy; - prawidłowo i samodzielnie wykona usługę fryzjerską – wyczesze fryzurę po/ z ondulacji wodnej techniką mieszaną z uwzględnieniem przepisów BHP

6. Metody pracy: pogadanka; instruktaż wstępny, bieżący, końcowy; przypomnienie wiadomości; logiczne myślenie; zajęcia praktyczne poprzez umiejętność wykonania fryzury po ondulacji wodnej techniką mieszaną.

7. Zagadnienia podstawowe:
- pamięta zasady bezpieczeństwa i higieny pracy fryzjera;
- potrafi wymienić narzędzia, przybory i preparaty stosowane przy zabiegu ondulacji wodnej;
- potrafi opisać zastosowanie narzędzi, przyborów i preparatów przy zabiegu ondulacji wodnej;
- omówi technikę mieszaną ondulacji wodnej;
- prawidłowo i samodzielnie wykona usługę fryzjerską – wyczesze fryzurę po ondulacji wodnej techniką mieszaną z uwzględnieniem przepisów BHP.

8. Stosowane środki dydaktyczne: narzędzia i przybory stosowane przy zabiegu ondulacji wodnej; preparaty: pianka, wosk, lakier; bielizna fryzjerska.

9. Literatura metodyczna: Sumirska Z. Nowoczesne fryzjerstwo – chemia technologie, techniki, Warszawa 2005; Fryzjerstwo. Podstawy Barbara Feist, Teresa Kulikowska-Jakubik, Małgorzata Richter


10. Integracja międzyprzedmiotowa: Nawiązuje do przedmiotu: higiena i bezpieczeństwo, techniki fryzjerskie – utrwalając wiedzę praktyczną z teoretyczną o tematyce ondulacji wodnej.

11. Tok lekcji:

Czynności nauczyciela:
— powitanie i sprawdzenie obecności,
— podanie tematu zajęć,
— przypomnienie o zachowaniu bhp przestrzegając regulaminu na zajęciach praktycznych,
— sprawdzenie stanu zdrowia uczniów,

Temat: Ondulacja wodna techniką mieszaną.
— zapoznanie uczniów z celami szczegółowymi zajęć,
— omówienie tematu zajęć z jednoczesnym podyktowaniem notatki,
— zaprezentowanie pomocy dydaktycznych: narzędzia i przybory stosowane przy zabiegu ondulacji wodnej; preparaty: pianka, wosk, lakier; bielizna fryzjerska
— instruktaż dla uczniów:
 co wykonują
jak należy wykonać
do czego służy to, co wykonują
jak sprawdzić to, co wykonują,
— ustalenie z uczniami niezbędnych narzędzi, przyborów oraz zagrożenia mogące wystąpić w czasie realizacji wykonywania usługi wyczesania fryzury po ond. wodnej;
— przypomnienie o prawidłowej postawie podczas pracy,
— stała kontrola uczniów nad prawidłowym wykonaniem usługi,
— korygowanie popełnianych błędów,
— zbieranie spostrzeżeń do podsumowania zajęć,
— ocena wykonania zadania przez uczni,
— podsumowanie zajęć,
— nauczyciel zadaje pytania:
» Omów, jakie mogą być skutki nieprzestrzegania przepisów
BHP?
» Opisz zastosowanie narzędzi, przyborów oraz preparatów
przy zabiegu ondulacji wodnej.
» Wymieni etapy wykonania fryzury po ond. wodnej techniką
mieszaną.
— szczegółowa ocena uczni słabych i mało aktywnych na zajęciach,
— podanie kolejnego tematu zajęć,
— przypomnienie o pozostawieniu ładu,
— pożegnanie.

Czynności ucznia:
- przygotowuje się do zajęć,
— zapisuje temat w zeszycie,
— słucha,
— odpowiada,
— analizuje treść podanego tematu,
— analizuje cele szczegółowe zajęć,
— przyswaja treść zajęć
— zapisuj notatkę w zeszycie,
— obserwuje zademonstrowane pomoce dydaktyczne,
— słucha,
— odpowiada na pytania,
— przygotowuje stanowisko pracy,
— prawidłowo wykonuje ondulację wodną techniką mieszaną,
— estetycznie wyczesuje fryzurę po ondulacji wodnej techniką mieszaną,
— stosuje się do zaleceń i wskazówek nauczyciela,
— dokonuje prezentacji wykonanego zadania,
— porządkuje stanowisko pracy pamiętając o dezynfekcji narzędzi i przyborów,
— analizuje pytania i prawidłowo potrafi odpowiedzieć,
— pogadanka,
— dokonuje samooceny własnej osoby i koleżanki z pary,
— zapisuje temat kolejnych zajęć,
— sprząta stanowisko pracy i pozostawia w sali ład,
— wychodzi na przerwę.


12. Zalecenia pohospitacyjne ………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Podpis nauczyciela Podpis hospitującego

…………………………………………………… ………………………………………………
Wyświetleń: 1061


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.