AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Hanna Woźniak, 2014-05-05
Poznań

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć dla klasy II - Pierwsza podróż bociana

- n +

Temat bloku: Podróże, podróże
Temat dnia: Pierwsza podróż bociana
2 godziny lekcyjne – klasa II b
Hanna Woźniak

Cele ogólne:
wzbogacenie wiedzy przyrodniczej,
wdrażanie dzieci do uważnego słuchania nauczyciela oraz swoich kolegów,
kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań matematycznych
Cele szczegółowe:
uczeń potrafi nazwać i wskazać kierunki świata,
uczeń podzieli się wiedzą o bocianach,
uczeń mnoży i dzieli w zakresie 30,
uczeń dodaje i odejmuje w zakresie 100,
uczeń zgodnie bawi się w grupie
Odniesienie do podstawy programowej

1.1.a- obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują; komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby, uczucia.
1.1.b- w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje pytania i odpowiada na pytania innych osób, dostosowuje ton głosu do sytuacji, np. nie mówi zbyt głośno.
1.2.c- pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma-przestrzega zasad kaligrafii.
1.2.e- interesuje się książką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów np. baśni, opowiadań, wierszy, w miarę swoich możliwości czyta lektury wskazane przez nauczyciela.
7.2.d- zapisuje rozwiązanie zadania z treścią przedstawionego słownie w konkretnej sytuacji, stosując, zapis cyfrowy i znaki działań.

Formy pracy:
oparte na słowie
oparte na oglądzie
oparte na działaniu-dobieranie podpisów do ilustracji, wykresu, naśladowanie zachowań bociana i żaby
Metody pracy:
zbiorowa
grupowa
indywidualna jednolita
indywidualna zróżnicowana
Środki dydaktyczne:
nagranie odgłosów bociana-klekot
napisy komputerowe kierunków świata
ilustracje sylwet bociana
duża pluszowa postać bociana
karty pracy Wesoła Szkoła i Przyjaciele i podręcznik
karty pracy wykonane przez nauczyciela
informacje-ciekawostki z różnych źródeł
dyplomy


Przebieg
Część wstępna
rozwiązanie krzyżówki z karty pracy nr 1-hasło wprowadzeniem do tematyki
wysłuchanie odgłosów bocianiego klekotu

Gromadzenie informacji dotyczącej życia i zwyczajów bocianów-wzbogacenie wiadomości przyrodniczych
wysłuchanie czytanego tekstu
poznanie, nazwanie i wytaczanie kierunków świata
konkurs o bocianach

Zabawa muzyczno-ruchowa
dzieci przy wspólnym śpiewie odgrywają scenkę „ Poszła żabka po wodę...”wg podziału na grupy: chłopcy to bociany, dziewczynki to żabki.

Redagowanie pisemnej odpowiedzi-karta pracy nr 2
ciche czytanie ze zrozumieniem
formułowanie odpowiedzi zgodnej z pytaniem
przepisywanie tekstu-uzupełnianie tekstu brakującymi wyrazami

Rozwiązywanie zadań matematycznych
dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
mnożenie i dzielenie w zakresie 30-karta pracy nr 3

Kolorowanki
karty pracy dodatkowo przygotowane przez nauczyciela

Praca domowa
Na podstawie czytanki wyjaśnij pisemnie- W jaki sposób stary bocian rozpoznawał kierunki świata?
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 796


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.