AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Hanna Woźniak, 2014-05-05
Poznań

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć dla klasy I - z wizytą w zoo

- n +

Temat bloku : Z wizytą w zoo.
Temat dnia : Zwierzęta z różnych stron świata – wprowadzenie litery „ń” na przykładzie wyrazu słoń.
2 godz. lekcyjne – klasa I b
Hanna Woźniak

Cele ogólne

wdrażanie dzieci do uważnego słuchania nauczyciela oraz wypowiedzi uczniów,
wzbogacenie wiedzy przyrodniczej,
doskonalenie umiejętności czytania i dobierania właściwych napisów do ilustracji,
kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
dbanie o zgodną i miłą atmosferę w czasie zajęć.

Cele szczegółowe

Uczeń :
potrafi rozpoznać i nazwać zwierzęta z różnych stron świta,
umie pisać literę ń, Ń i odczytywać wyrazy z tą literą,
dokonywać analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej wyrazów,
dodaje i odejmuje w zakresie 10,
potrafi śpiewać piosenkę i zgodnie bawić się w grupie.

Odniesienie do podstawy programowej

Uczeń w klasie I
1.1.a – obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują ; komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby, uczucia.
1.1.b – w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje pytania i odpowiada na pytania innych osób, dostosowuje ton głosu do sytuacji, np. nie mówi zbyt głośno.
1.2.a – rozumie sens kodowania odraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy.
1.2.c – pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę i poprawność graficzną pisma ( przestrzega zasad kaligrafii ).
1.2.e – interesuje się książką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów (np. baśni, opowiadań, wierszy), w miarę swoich możliwości czyta lektury wskazane przez nauczyciela.
3.1 – powtarza prostą melodię; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru, wykonuje śpiewanki i rymowanki.
6.1.a – rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak park, las, pole uprawne, sad i ogród (działka).
7.2.d – zapisuje rozwiązanie zadania z treścią przedstawionego słownie w konkretnej sytuacji, stosując zapis cyfrowy i znaki działań.



Formy pracy

oparte na słowie – rozmowa z nauczycielem nt. przeczytanego tekstu,
oparte na oglądzie – pokaz ilustracji i książek, pokaz sposobu pisania litery „ń, Ń”, obejrzenie teatrzyku kukiełkowego przedstawionego przez nauczyciela,
oparte na działaniu – dobieranie podpisów do odpowiedniej ilustracji, rozpoznawanie zwierząt po głosie i wskazywanie sylwety odpowiedniego zwierzęcia.

Metody pracy

zbiorowa, indywidualna jednolita i zróżnicowana.

Środki dydaktyczne

ilustracje zwierząt, sylwety, napisy, pacynka, litera ń, książka J. Brzechwy, karty pracy przygotowane przez nauczyciela, płyta CD.

Przebieg zajęć

1.Część wstępna-wprowadzenie do tematu
Przedstawienie wiersza pt. „Leń” (odegranie scenki z kukiełką) z dodatkowym tekstem wymyślonym przez nauczyciela na potrzeby tej lekcji... wtem usłyszał jakieś ryki, to słoń z Afryki, małpki, Miki – Piki i koń z Ameryki.

2.Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt; wprowadzenie spółgłoski miękkiej „ń” na podstawie wyrazu słoń.
rozwiązywanie słownych zagadek dotyczących zwierząt, dobieranie odpowiednich napisów do ilustracji,
rozpoznawanie odgłosów zwierząt,
pytanie nauczyciela: które z przedstawionych zwierząt jest najcięższe,
rozdanie przez nauczyciela samoprzylepnych naklejek i umieszczenie ich na ubraniach dzieci,
przedstawienie informacji dotyczących słonia.

3.Zabawa muzyczno - ruchowa
dzieci dobierają się po 4 osoby i tworzą koła wspólnie śpiewając piosenkę pt. „Cztery słonie”. Dzieci, które nie utworzą koła z 4 osób zabierają sylwety słoni.


4.Nauka pisania litery „ń”
pokaz pisania litery ń przez nauczyciela,
pisanie palcem w powietrzu,
pisanie palcem po ławce,
pisanie po śladzie w liniaturze,
samodzielne pisanie w liniaturze.
Karta pracy nr 1 przygotowana przez nauczyciela



5.Utrwalenie litery ń
podkreślanie wyrazów z literą ń,
odszukiwanie litery ń na obrazku, w wyrazach,
odczytywanie i rozwiązywanie rebusów.
Karta pracy nr 2 przygotowana przez nauczyciela


6.Zabawa ruchowa słoń
Naśladowanie ruchów słonia.

Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
Karta pracy matematyczna przygotowana przez nauczyciela


8.Podsumowanie wiadomości o słoniach.
konkurs.

9. Kolorowanki
Karta pracy przygotowana przez nauczyciela

10.Praca domowa
Przeczytaj tekst z podręcznika str. 31 i zaznacz na obrazku zwierzęta, o których mowa w opowiadaniu.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1157


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.