Katalog

Alicja Zielińska, 2014-05-05
Gdańsk

Język angielski, Konspekty

Plan lekcji na podstawie podręcznika New Matura Success

- n +

LESSON PLAN
DATE: 27.10.2011
SUBJECT: Shopping in a home electronics shop. Indirect questions.
TEMAT: Zakupy w sklepie ze sprzętem elektronicznym. Pytania pośrednie.

Group level : pre- intermediate/intermediate
Group size: 16 students
Coursebook: New matura success . Intermediate
Lesson Objectives:
1. To practise and revise vocabulary connected with shopping.
2. To introduce and practise indirect questions.
3. To practise listening for specific information.
4. To practise speaking and encourage ss to talk about their personal experiences.
5. To practise Matura exam –roleplaying a situation.
Cele lekcji:
1. Powtórzenie słownictwa związanego z robieniem zakupów.
2. Wprowadzenie i ćwiczenie pytań pośrednich.
3. Cwiczenia w słuchaniu- informacje szczegółowe.
4. Ćwiczenia w mówieniu, nawiązywanie do osobistych doświadczeń, preferencji.
5. Cwiczenie sytuacji maturalnych- scenka z odgrywaniem ról.
Timing / Outline of procedure /Aims /Anticipated problems /Aids
10’ I Introduction
Ss brainstorm names of shops e.g. florist, grocery etc.
Ss look at the photo in their course books- describe it and answer some questions. Ss work in pairs and then report back to the teacher. - revision of vocabulary connected with shopping, talking about personal experiences
-some Ss may find difficult to talk about their experiences blackboard, coursebook
15’ II. Presentation.
Ss listen to a dialogue in an electrical goods store and decide whether the statements are true or false. They listen again and write down the exact words missing from the questions.
Ss are introduced to the idea of indirect questions.
- to practice listening for specific information
- to introduce indirect questions
-some ss may have problems with the answers to the listening exercise
coursebook , listening material
10’ III. Practice.
Ss transform the given questions into indirect questions. Ss ask each other questions about an object they possess e.g. mobile, computer, laptop, tv set etc. using indirect questions.
- to practise the structure of indirect questions
- to practice speaking
-some ss may have problems with using the new structure
coursebook
10’ IV. Production.
Ss revise and practise more complicated vocabulary items.
- to practise the structure of indirect questions
- to practice speaking in a role play situation
- to practice vocabulary connected with shopping
- some ss may have problems with using the new structure
- some ss may use Polish when preparing roleplaying situation
Homework: to finish given exercises and practise vocabulary

Czas Procedura Cele Możliwe problemy Pomoce dydaktyczne
10’ I. Wprowadzenie.
Uczniowie podczas burzy mózgów wymieniają znane im rodzaje sklepów. Następnie zapoznają się z obrazkiem w książce- opisują go i odpowiadają na lużno z nim związane pytania.(dotyczące zakupów) - powtórzenie słownictwa
- mówienie o osobistych doświadczeniach
-niektórzy uczniowie mogą mieć trudności w mówieniu o własnych doświadczeniach
Tablica,podręcznik
15’ II. Prezentacja.
Uczniowie słuchają dialogu w sklepie ze sprzętem elektronicznym – pytania typu prawda/fałsz., uzupełnianie luk. Przedstawienie pytań pośrednich, które pojawiły się w słuchaniu.
- ćwiczenie umiejętności słuchania i wyboru informacji z materiału
- przedstawienie nowej konstrukcji
.- niektórzy uczniowie mogą mieć problemy z odpowiedziami do wysłuchanego materiału
podręcznik, słuchanie
10’ III. Praktyka, utrwalenie.
Uczniowie stosują nową konstrukcję i przeprowadzają transformacje zdań. Następnie pracują w parach i zadają sobie pytania (pytania pośrednie) dotyczące sprzętu elektronicznego jaki posiadają.
- ćwiczenie nowej konstrukcji
- ćwiczenia w mówieniu
-niektórzy uczniowie mogą używać jęz. polskiego podczas pracy w parach
podręcznik
10’ IV. Dalsze ćwiczenia utrwalające- praca samodzielna.
- dalsze ćwiczenia związane ze słownictwem o zakupach i nową konstrukcją
- ćwiczenie sytuacji maturalnej
-niektórzy uczniowie mogą mieć problemy ze słownictwem i nadużywać j.polskiego podczas przygotowywania scenki
kserokopia sytuacji
Praca domowa: ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń utrwalające poznaną konstrukcję.

Jesteś w sklepie ze sprzętem elektronicznym i chcesz kupić jakieś urządzenie (komórkę, komputer lub telewizor). Poinformuj sprzedawcę co chcesz kupić i zapytaj o:
- model który mógłby Ci polecić i cechy tego urządzenia
-cenę i możliwy rabat (discount) lub promocję(special offer)
- możliwość zwrotu lub wymiany towaru
Wyświetleń: 785


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.