Katalog Alicja Zielińska, 2014-05-05 Gdańsk Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. Imię i nazwisko: Alicja Zielińska Przedmiot nauczania: Język angielski Nazwa szkoły: XV Liceum Ogólnokształcące im. Zjednoczonej Europy w Gdańsku Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011 Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywana data zakończenia stażu: 31. 05. 2014 Czynności organizacyjne. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. - analiza nowych przepisów prawa oświatowego, dotyczących reformy oświaty i awansu zawodowego - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i sporządzenie planu rozwoju zawodowego 2. Przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. - analiza dokumentacji szkoły: statutu, WSO, planu pracy szkoły, planu wychowawczego - prowadzenie dokumentacji wynikającej z obowiązków nauczyciela i wychowawcy klasy 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju - gromadzenie dokumentacji, potwierdzającej realizację planu 4. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - uzyskanie oceny dorobku zawodowego Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). 1. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. - członek Zespołu Nauczycieli Języków Obcych -członek Zespołu ds. rekrutacji -uczestnictwo w odpowiednich formach doskonalących, związanych z mierzeniem jakości pracy szkoły oraz aktywny udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły - pomoc uczniom z trudnościami językowymi w ramach godzin konsultacji -pełnienie funkcji egzaminatora -przygotowanie uczniów do udziału w konkursach języka angielskiego i rozwijania swoich talentów językowych -organizacja i współorganizacja konkursów językowych w szkole - organizowanie wycieczek, imprez szkolnych i klasowych -współpraca z rodzicami 2. Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej - metoda projektu, drama, drzewko decyzyjne etc. - przeprowadzanie lekcji multimedialnych z użyciem programu Power Point i rzutnika 3. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce - dostosowanie wymagań do możliwości ucznia zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej - opieka nad uczniem przygotowującym się do konkursów - współpraca z pedagogiem szkolnym 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. - studiowanie literatury fachowej - wykorzystanie publikacji z Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych - pogłębianie wiedzy na temat przepisów prawa oświatowego a zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego - poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z dzieckiem ze specyficznym trudnościami np. niedosłuch - współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw: Oxford, Express Publishing, Longman 5. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatny do potrzeb własnych i potrzeb szkoły - udział w warsztatach metodycznych, dotyczących egzaminu maturalnego oraz wykorzystania metod aktywizujących w pracy pedagogicznej - udział w szkoleniach psychologicznych i pedagogicznych dla nauczycieli zgodnie z harmonogramem Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). 1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. - przygotowywanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem technologii informacyjnej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystanie komputerów przez uczniów - korzystanie z Internetu w celu publikacji materiałów dydaktycznych - wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów związanych z nauką języka obcego - korzystanie z poczty elektronicznej Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust.2 pkt.3). 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach zespołu przedmiotowego. - aktywna praca w zespole nauczycieli języków obcych: omawianie nowych metod dydaktycznych, przekazywanie kolegom wiedzy zdobytej podczas odbytych szkoleń, wspólne opracowanie planu pracy zespołu i przygotowywanie sprawozdań 2. Pełnienie obowiązków opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego. - omówienie zasad współpracy, pomoc w przygotowaniu PRZ, obserwacja i omówienie obserwowanych lekcji, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem okres stażu - kontrakt między nauczycielem a opiekunem stażu 3. Współpraca z innymi nauczycielami (działania interdyscyplinarne). - wspólne opracowywanie scenariuszy imprez szkolnych, konkursów, testów diagnozujących - udostępnianie innym nauczycielom własnych materiałów dydaktycznych i metodycznych 4. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. - przeprowadzenie lekcji z języka angielskiego 5. Opracowanie materiałów dydaktycznych z przeznaczeniem dla wszystkich nauczycieli zespołu językowego. - opracowanie materiałów i publikacji Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniu w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4 a). 1. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela wychowawcy. - określenie tematyki godzin wychowawczych i ustalenie kierunku działania w kontekście potrzeb uczniów i programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły -opracowanie programu i terminarza imprez klasowych w oparciu o plan obowiązujący w szkole - praca z uczniami mającymi orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogiczneji -systematyczna współpraca z nauczycielami, rodzicami i wychowawcami 2. Opracowanie planu pracy z uczniem słabym. - przygotowanie planu i prowadzenie zajęć wyrównawczych 3. Opracowanie i wdrożenie programu przygotowującego do rozszerzonej matury pisemnej. - przygotowanie programu i przeprowadzenie dodatkowych zajęć dla zainteresowanych uczniów Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczani, programów wychowania przedszkolnego ,podręczników lub środków dydaktycznych (§ 8 ust.2 pkt.4 b). 1. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. - pełnienie funkcji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c). 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. - organizowanie wyjść do kina i teatru, pisanie recenzji w języku angielskim - organizowanie biwaków integracyjnych i wycieczek dydaktyczno- krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju okres stażu 2. Przygotowanie konkursu dla uczniów gimnazjów. - zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu 3. Organizacja szkolnych konkursów językowych. - zorganizowanie konkursu wiedzy o krajach anglojęzycznych - przeprowadzenie konkursu „Pokaż nam język” listopad 2012 4. Organizacja imprez ogólnoszkolnych. - udział w przygotowaniach do Święta Szkoły - udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust.2 pkt.4 e). 1. Współpraca ze szkołami wyższymi. - opieka nad praktykami studenckimi z języka angielskiego 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. - udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących problemów dzisiejszej młodzieży np. dopalacze, sekty - prowadzenie pedagogizacji rodziców podczas planowych spotkań i indywidualnych rozmów - integracja zespołu klasowego okres stażu 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. - udział w akcjach charytatywnych na rzecz pomocy społecznej (np. zbiórka żywności) Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5). 1. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - ustalenie metod pracy z uczniami i oddziaływań wychowawczych - systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu - opis i analiza dwóch przypadków Wyświetleń: 568
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |