Katalog

Agnieszka Kawalec, 2014-04-28
Grójec

Matematyka, Plany pracy

Plan pracy Zespołu Przedmiotowego Nauczycieli Matematyki

- n +

Plan pracy
Zespołu Przedmiotowego Nauczycieli Matematyki
na rok szkolny.


W skład zespołu wchodzą nauczyciele matematyki:
1.
Cele pracy:
uczniowie:
- kształtowanie procesu logicznego myślenia;
- rozwijanie talentów;
- doskonalenie umiejętności wzajemnej komunikacji;
- doskonalenie umiejętności pracy w zespole oraz realizacji zamierzonych zadań metodą projektu;
- kształcenie umiejętności swobodnego wyrażania swojego zdania oraz obrony własnych poglądów;
- wdrażanie do aktywnej i samodzielnej pracy.
nauczyciele:
- motywowanie do nauki;
- szukanie sposobów poprawy wyników egzaminu gimnazjalnego, poprawa procesu nauczania i uczenia;
- kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów, doskonalenie umiejętności komunikacji;
- rozwijanie współpracy w zespole, wzajemna wymiana doświadczeń;
- uzupełnianie posiadanej wiedzy merytorycznej, dydaktycznej i wychowawczej;
- samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli;
- doskonalenie zawodowe.
Założone osiągnięcia:
- Podniesienie jakości pracy szkoły.
- Usprawnienie zasad współpracy z rodzicami.
- Uatrakcyjnienie zajęć poprzez wykorzystanie technologii komputerowej oraz stosowanie aktywizujących
metod nauczania.
- Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów mających trudności w nauce.
- Podnoszenie poziomu osiągnięć uczniów i umiejętności logicznego myślenia oraz wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym.
- Usprawnienie umiejętności wspólnego analizowania i rozwiązywania problemów.
- Kontynuowanie współpracy opartej na wzajemnej pomocy i wsparciu.
Obszary działalności zespołu:
1. Nauczanie:
Stosowanie aktywizujących metod nauczania.
Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego.
Realizacja ścieżek edukacyjnych.
Wspieranie uczniów podczas realizacji projektów gimnazjalnych.
Prowadzenie zajęć dodatkowych z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
Przeprowadzenie szkolnych konkursów przedmiotowych, sprawdzenie prac oraz przygotowanie uczniów do konkursów na wyższym szczeblu.
Pomoc młodzieży mającej problemy podczas spotkań indywidualnych oraz zajęć wyrównawczych.
2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli:
Udział w konferencjach metodycznych, warsztatach, szkoleniach, spotkaniach organizowanych przez wydawnictwa.
Samokształcenie oraz wzajemna pomoc i wymiana doświadczeń.
3. Doskonalenie przedmiotowych systemów oceniania.
4. Opieka nad pracowniami przedmiotowymi: wykonywanie pomocy dydaktycznych, gazetek tematycznych.
5. Zachęcanie młodzieży do korzystania z dostępnych programów edukacyjnych, Internetu itp.
6. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera, tablicy interaktywnej i innych środków multimedialnych.

Zadania – formy realizacji.

I. Opracowanie rocznego planu pracy zespołu: wybór zadań, napisanie planu.
II. Dokonanie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego z matematyki. Wyciągniecie i zapisanie wniosków do dalszej pracy.
III. Poprawa wyników nauczania - stosowanie aktywizujących metod nauczania.
IV. Przygotowanie i prowadzenie dodatkowych zajęć mających na celu wszechstronne wsparcie udzielane uczniom zdolnym i mającym problemy, zajęcia wyrównawcze i kółka przedmiotowe.
V. Uwzględnienie potrzeb edukacyjnych ucznia na lekcjach - opracowanie form pomocy uczniom
z deficytami zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej. Prowadzenie zajęć wyrównawczych przez nauczycieli zespołu z wybraną grupą uczniów.
VI. Sprawdzanie efektywności nauczania poprzez bieżącą analizę wyników nauczania i kontrolę poziomu wiedzy i umiejętności uczniów - bieżące monitorowanie wiadomości i umiejętności uczniów, opracowanie, przygotowanie oraz sprawdzenie testów, sprawdzianów i zadań domowych. Testy diagnostyczne na poszczególnych poziomach (realizacja programu „Sesja z Plusem”)
VII. Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego - Przypominanie i zaznajamianie uczniów z zasadami egzaminów zewnętrznych.
Przeprowadzenie egzaminu próbnego
VIII. Wspólne omówienie wyników
egzaminu próbnego - sformułowanie wniosków do dalszej pracy.
IX. Przygotowanie do konkursów
przedmiotowych-Kuratoryjny konkurs matematyczny, Konkurs Matematyczny - Kangur 2014, Wewnątrzszkolny konkurs „Geometria wokół nas” .
X. Realizacja projektów edukacyjnych- wspieranie uczniów w realizacji zadań, udzielanie wskazówek i wszechstronnej pomocy.
XI. Doskonalenie warsztatu i metod pracy - wzajemne dzielenie się swoją wiedzą, wymiana doświadczeń.
Udział w szkoleniach, konferencjach, warsztatach dla nauczycieli.
Lekcje otwarte.

XII. Wzajemna wymiana doświadczeń - Opracowanie i omawianie wyników nauczania, opracowanie zadań, testów i innych pomocy naukowych..
XIII. Inicjatywy zespołu -„Pokazy matematyczne” podczas dnia otwartego dla klas IV szkół podstawowych. .
XIV. Podsumowanie pracy zespołu w roku szkolnym - opracowanie wniosków do dalszych działań.
Zebrała i opracowała: Agnieszka Kawalec
Wyświetleń: 1455


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.