Katalog Agnieszka Kawalec, 2014-04-28 Grójec Matematyka, Plany pracy Plan pracy Zespołu Przedmiotowego Nauczycieli Matematyki Plan pracy Zespołu Przedmiotowego Nauczycieli Matematyki na rok szkolny. W skład zespołu wchodzą nauczyciele matematyki: 1. Cele pracy: uczniowie: - kształtowanie procesu logicznego myślenia; - rozwijanie talentów; - doskonalenie umiejętności wzajemnej komunikacji; - doskonalenie umiejętności pracy w zespole oraz realizacji zamierzonych zadań metodą projektu; - kształcenie umiejętności swobodnego wyrażania swojego zdania oraz obrony własnych poglądów; - wdrażanie do aktywnej i samodzielnej pracy. nauczyciele: - motywowanie do nauki; - szukanie sposobów poprawy wyników egzaminu gimnazjalnego, poprawa procesu nauczania i uczenia; - kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów, doskonalenie umiejętności komunikacji; - rozwijanie współpracy w zespole, wzajemna wymiana doświadczeń; - uzupełnianie posiadanej wiedzy merytorycznej, dydaktycznej i wychowawczej; - samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli; - doskonalenie zawodowe. Założone osiągnięcia: - Podniesienie jakości pracy szkoły. - Usprawnienie zasad współpracy z rodzicami. - Uatrakcyjnienie zajęć poprzez wykorzystanie technologii komputerowej oraz stosowanie aktywizujących metod nauczania. - Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów mających trudności w nauce. - Podnoszenie poziomu osiągnięć uczniów i umiejętności logicznego myślenia oraz wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. - Usprawnienie umiejętności wspólnego analizowania i rozwiązywania problemów. - Kontynuowanie współpracy opartej na wzajemnej pomocy i wsparciu. Obszary działalności zespołu: 1. Nauczanie: Stosowanie aktywizujących metod nauczania. Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego. Realizacja ścieżek edukacyjnych. Wspieranie uczniów podczas realizacji projektów gimnazjalnych. Prowadzenie zajęć dodatkowych z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Przeprowadzenie szkolnych konkursów przedmiotowych, sprawdzenie prac oraz przygotowanie uczniów do konkursów na wyższym szczeblu. Pomoc młodzieży mającej problemy podczas spotkań indywidualnych oraz zajęć wyrównawczych. 2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli: Udział w konferencjach metodycznych, warsztatach, szkoleniach, spotkaniach organizowanych przez wydawnictwa. Samokształcenie oraz wzajemna pomoc i wymiana doświadczeń. 3. Doskonalenie przedmiotowych systemów oceniania. 4. Opieka nad pracowniami przedmiotowymi: wykonywanie pomocy dydaktycznych, gazetek tematycznych. 5. Zachęcanie młodzieży do korzystania z dostępnych programów edukacyjnych, Internetu itp. 6. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera, tablicy interaktywnej i innych środków multimedialnych. Zadania – formy realizacji. I. Opracowanie rocznego planu pracy zespołu: wybór zadań, napisanie planu. II. Dokonanie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego z matematyki. Wyciągniecie i zapisanie wniosków do dalszej pracy. III. Poprawa wyników nauczania - stosowanie aktywizujących metod nauczania. IV. Przygotowanie i prowadzenie dodatkowych zajęć mających na celu wszechstronne wsparcie udzielane uczniom zdolnym i mającym problemy, zajęcia wyrównawcze i kółka przedmiotowe. V. Uwzględnienie potrzeb edukacyjnych ucznia na lekcjach - opracowanie form pomocy uczniom z deficytami zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej. Prowadzenie zajęć wyrównawczych przez nauczycieli zespołu z wybraną grupą uczniów. VI. Sprawdzanie efektywności nauczania poprzez bieżącą analizę wyników nauczania i kontrolę poziomu wiedzy i umiejętności uczniów - bieżące monitorowanie wiadomości i umiejętności uczniów, opracowanie, przygotowanie oraz sprawdzenie testów, sprawdzianów i zadań domowych. Testy diagnostyczne na poszczególnych poziomach (realizacja programu „Sesja z Plusem”) VII. Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego - Przypominanie i zaznajamianie uczniów z zasadami egzaminów zewnętrznych. Przeprowadzenie egzaminu próbnego VIII. Wspólne omówienie wyników egzaminu próbnego - sformułowanie wniosków do dalszej pracy. IX. Przygotowanie do konkursów przedmiotowych-Kuratoryjny konkurs matematyczny, Konkurs Matematyczny - Kangur 2014, Wewnątrzszkolny konkurs „Geometria wokół nas” . X. Realizacja projektów edukacyjnych- wspieranie uczniów w realizacji zadań, udzielanie wskazówek i wszechstronnej pomocy. XI. Doskonalenie warsztatu i metod pracy - wzajemne dzielenie się swoją wiedzą, wymiana doświadczeń. Udział w szkoleniach, konferencjach, warsztatach dla nauczycieli. Lekcje otwarte. XII. Wzajemna wymiana doświadczeń - Opracowanie i omawianie wyników nauczania, opracowanie zadań, testów i innych pomocy naukowych.. XIII. Inicjatywy zespołu -„Pokazy matematyczne” podczas dnia otwartego dla klas IV szkół podstawowych. . XIV. Podsumowanie pracy zespołu w roku szkolnym - opracowanie wniosków do dalszych działań. Zebrała i opracowała: Agnieszka Kawalec Wyświetleń: 1455
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |