Katalog Artur Mikulski, 2014-04-24 Potworów Historia, Konspekty "Życie w wiecznym mieście" - scenariusz zajęć dydaktycznych z historii w klasie I gimnazjum.Cel ogólny zajęć :zapoznanie uczniów z życiem codziennym, osiągnięciami oraz religią cywilizacji starożytnego Rzymu . I Cele lekcji – po zakończeniu zajęć uczeń: • pamięta: - pojęcia: termy, forum romanum, amfiteatr, łuk triumfalny, gladiator, politeizm, westalki. - imiona wybranych bogów rzymskich i ich greckie odpowiedniki, - daty: początek budowy Koloseum (72 r. n.e.) • rozumie: - definicje wyżej wymienionych pojęć - jaki wpływ na życie Rzymian miały niektóre z ich osiągnięć w architekturze i budownictwie - jaki wpływ na religią rzymską miały inne ludy podbite przez Rzymian ( ze szczególnym uwzględnieniem Greków) • potrafi: - prawidłowo operować pojęciami poznanymi w trakcie lekcji - wymienić najważniejsze bóstwa rzymskie - prawidłowo zinterpretować tekst źródłowy - korzystać z materiału ilustracyjnego zawartego w podręczniku II Środki dydaktyczne 1.S.Roszak , Śladami przeszłości.Podręcznik do historii dla klasy pierwszej gimnazjum, Straszyn 2009. 2. Śladami przeszłości. Zeszyt przedmiotowy do historii dla klasy pierwszej gimnazjum, Straszyn 2009. 3. Wielka historia świata, t.9 i 10 , wyd. Oxford, Warszawa 2006. 4. Ilustracje przedstawiające budowle rzymskie III Metody pracy: 1. praca w grupach 2. praca z tekstem źródłowym. 3. praca z podręcznikiem 4. praca z ilustracjami 5. praca z ćwiczeniami Tok lekcji I. Czynności organizacyjno- porządkowe: Sprawdzenie obecności, przygotowanie uczniów do lekcji. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji. II. Rekapitulacja wtórna: - sprawdzenie pracy domowej - uczniowie nawiązując do poprzedniej lekcji wyjaśniają pojęcia : „romanizacja prowincji” i „ pax romana” oraz „pryncypat”. III Realizacja nowych treści : - Podział klasy na trzy grupy . Każda z grup czyta oraz analizuje przydzielony jej fragment tekstu. - Następnie wybrane osoby z grupy przy pomocy nauczyciela przedstawiają zamieszczone w tekście informacje. Grupa I „ W Rzymie” Grupa II „ W łaźni i amfiteatrze” Grupa III „ W Świątyni” - Po analizie treści zawartych w podręczniku uczniowie wykonują ćwiczenia z zeszytu przedmiotowego mające im pomóc w utrwaleniu przerabianych wiadomości. IV. Praca domowa: Uczniowie na podstawie podręcznika i informacji zdobytych na lekcji mają uzupełnić w domu notatkę znajdującą się w zeszycie ucznia. V. Ocena pracy uczniów na lekcji. Uczniowie którzy w największym stopniu byli zaangażowani w lekcję otrzymają oceny z aktywności. Wyświetleń: 1139
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |