AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Kosmalska, 2014-04-17
Lubniewice

Uroczystości, Scenariusze

scenariusz balu karnawało-czekoladowego dla uczniów klas I -III SP

- n +

Około miesiąca przed zorganizowanym balem starsi uczniowie, po uzyskaniu zgody właścicieli sklepów i pod nadzorem nauczyciela rozstawiają w wyznaczonych miejscach kolorowe kartony z ogłoszeniem o zbiórce słodyczy. Po zebraniu pojemników przeliczamy uzyskane słodkości, jeśli jest ich mniej niż dzieci w nauczaniu początkowym, prosimy o wsparcie rodziców. Następnie przystępujemy do organizacji balu. Zabawę prowadzą uczniowie klas starszych (ok. 10 – 11 osób) Wcześniej uzyskujemy pisemną zgodę rodziców na udział dziecka w balu. Wszyscy się przebierają lub zakładają maski (osoby prowadzące również) Oto scenariusz:

Miejsce: aula w gimnazjum
Data: xxx
Organizator: Szkolna Grupa Wolontariatu

Cele:
- zapoznanie dzieci z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania;
- rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej;
- kształcenie umiejętności wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery życzliwości i współpracy oraz pozytywnych relacji w grupie;
- kształcenie umiejętności współorganizowania imprezy poprzez włączenie dzieci w działanie przygotowawcze;
- radość ze wspólnej zabawy i współzawodnictwa dzieci .

Metody: słowna, pokazu, zabawy, gier, konkursów, śpiewu.
Formy: indywidualna, zespołowa, zbiorowa
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Pomoce: dekoracje sali, scenariusz balu, rekwizyty pomoce do konkursów(gazety, miotła, balony, bajkowe zagadki, słodkie upominki), sprzęt muzyczny, nagrody do konkursów.


Przebieg:

1. Powitanie dzieci , rodziców oraz zaproszenie ich do wspólnej zabawy:
Wolontariusz
- dzień dobry , dzień dobry, witam was bo na zabawę nadszedł czas; kto poczuje się powitany wstaje i kłania się
* witam na balu przebierańców wszystkie królewny i księżniczki
* witam na balu wszystkich rycerzy, policjantów i strażaków,
* witam damy, które mają zrobione karnawałowy makijaż
* witam dzieci przebrane za zwierzęta
* witam wszystkich w maskach karnawałowych
* witam wszystkich, których jeszcze nie powitałam.

Wolontariusz
- Z grzecznym ukłonem z uśmiechem radości witamy zebranych tu gości . Chcemy, by
goście się nie nudzili i mocno, mocno nam brawa bili. A za te nasze niektóre braki proszę wybaczyć, bośmy dzieciaki.

2. Przypomnienie pojęcia karnawał, zapoznanie z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania.
- Karnawał to czas zabaw, maskarad i wielkich balów. Trwa od święta Trzech Króli do środy popielcowej. Dziś największe na świecie parady karnawałowe odbywają się w Brazylii, w Rio de Janeiro i we Włoszech,w Wenecji. Dziś mamy tłusty czwartek więc słodyczami objadać się możemy bez liczenia kalorii.

3. Zaproszenie do miłej i wesołej zabawy.
Wolontariusz
- Na zabawę nadszedł czas, będzie zabawa jakiej nie znacie, i o jakiej nie słyszeliście, zapraszamy dzieci do zabawy i udziale w konkursach przy muzyce.
- Zapraszam wszystkich na środek sali do zabawy przy muzyce.

Pierwszy konkurs „Taniec z balonami”
Wylosowane pary (5 par) zabierają balony, które należy trzymać różnymi częściami ciała . W czasie tańca balon nie może spaść na ziemię , gdy urywa się muzyka balon umieszcza się w miejscu podanym przez prowadzącego.
.Partnerzy trzymają: 1.Rękoma 2.Ramionami 3.Plecami 4.Czołami 5.Głowami 6.Brzuchami.
Zaproszenie zwycięskiej pary. Wręczenie nagrody. Zapraszamy do zabawy.

Drugi konkurs „Bajkowe zagadki”

Zaproszenie pięciu chętnych osób na środek sali. Każdy z nich będzie odpowiadał na zadane przez prowadzących pytania:
1.W której bajce jest mowa o balu: a)Jaś i Małgosia b)Kopciuszek c)Królewna Śnieżką
2.Czerwony Kapturek w odwiedziny do babci udał się: a)samochodem b)czarodziejskim dywanem d)dyliżansem, d) pieszo
3. Jaś i Małgosia zjedli chatkę z; a)pierników b) z sałatki jarzynowej c)z owoców d)z dżemu
4.Czym ozdabiamy salę na bal: a)skarpetkami b)serpentynami c) łyżeczkami d) firankami
5.Siedmioro krasnoludków żyło w a)w przedszkolu b)w pałacu c)w zamku d)na leśnej polanie
6.Jakie buciki miał Kopciuszek na balu; a)kalosze b)pantofelki c) sandałki d) trampki
7. Babcia Czerwonego Kapturka mieszkała w; a)chatce w lesie b) w hotelu c) w pałacu d)w bloku
8.Kto podarował Kopciuszkowi suknię: a)macocha b)sklepowa c)matka chrzestna d)czarownica

Zabawa „Gra muzyka”
Polega ona tym, że wszyscy tańczą przy muzyce, w chwili, gdy muzyka milknie prowadzący wyda polecenie wykonania pewnych ruchów:
1.Uścisną jak najwięcej rąk 2. Uścisnąć jak najwięcej kostek u nóg 3. Spojrzeć w oczy jak największej liczbie osób 4.Pogłaskać ja najwięcej osób po głowie.

POCZĘSTUNEK (troje wcześniej wyznaczonych uczniów przechodząc po sali w takt muzyki częstuje dzieci słodyczami wyłożonymi na talerzach).

Trzeci konkurs „Parada karnawałowa”
Przebrane dziewczynki szukają przebranych chłopców tworząc pary .W rytm muzyki poruszają się za prowadzącym, prezentując swoje stroje, a komisja wybiera pary prezentujące się najładniej Kryteria w ocenie: -najbardziej kolorowy strój ; -najbardziej nowoczesny; - najbardziej dopracowany; - najładniejszy makijaż ; -najładniejsza maska, eko -strój. Zaproszenie zwycięskiej pary do środka koła, wręczenie nagrody.Można też wybrać zwycięskie osoby, bez konieczności łączenia ich w pary.

Czwarty konkurs: Taniec z miotłą
Wylosowane dzieci (4 koła po 10 osób) stają w kole, jedno dziecko dostaje przedmiot, w trakcie muzyki przekazują sobie przedmiot. Gdy muzyka cichnie osoba pozostająca z przedmiotem odpada z kręgu. Wręczenie nagród.


Zabawa „Ciuciubabka”, harcerska woda, jedzie pociąg.

POCZĘSTUNEK

Komisja wybiera króla i królową balu, koronacja. (przerwa)

Prowadząca: Witam wszystkich, którzy wrócili już na salę balową. W królestwie zimy wszyscy bardzo się lubią i szanują oraz mają ogromne poczucie humoru. Zobaczcie sami oto konkurs dla wychowawczyń:

Piąty konkurs „Taniec na gazecie”
Wychowawczynie wraz z jednym wybranym uczniem stoją na środku sali, na gazetach , kiedy usłyszą muzykę tańczą na gazecie, kiedy muzyka umilknie pomocnicy składają gazetę na pół, na ponowny głos muzyki tańczą dalej. Gdy uczestnicy wyjdą za gazetę odpadają z konkursu. Wręczenie nagrody uczniowi i wychowawczyni.

Zabawa przy muzyce

Zabawa „Karnawałowa parada”
Dzieci dobierają się parami i tańczą w parach. Na hasło: plecy do pleców wszyscy tańczą opierając się o siebie plecami. Hasła: dłonie do dłoni, łokieć do łokcia, głowa do brzucha, kolano do kolana. Na polecenie: ludzie do ludzi wszyscy zmieniają partnerów i zabawa zaczyna się od nowa.

POCZĘSTUNEK

Szósty konkurs „Krzesła”
Tworzymy dwa koła po 15 wylosowanych osób. Krzesła stawiamy oparciami do środka koła, jedno mniej niż jest uczestników. Wręczenie 2 nagród.

Jeśli starczy czasu zabawa „Prawda, fałsz”.
Dwoje prowadzących wybiera dwie grupy po sześcioro chętnych do zabawy dzieci. Uczniowie siadają w dwóch rzędach na krzesłach. Na przeciwko nich w pewnej odległości ustawione są dwa krzesła z napisem „prawda”, „fałsz”. Prowadzący mówi stwierdzenie np. słońce jest zielone i podaje numer krzesła np. 3. Uczniowie siedzący na miejscu trzecim w swym rzędzie biegną i siadają na właściwym krześle. Drużyna otrzymuje punkt. Zwycięzcy dostają po słodkim upominku.

7. Zakończenie zabawy
Prowadzący: Nadszedł już czas by zakończyć ten słodki bal, czy bawiliście się dobrze? Na zakończenie zapraszamy wszystkie dzieci i opiekunów do wspólnego tańca przy muzyce.

Uczniowie ustawiają się klasami, otrzymują słodki upominek i wracają do klas.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 670


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.