Katalog Katarzyna Kosmalska, 2014-04-17 Lubniewice Uroczystości, Scenariusze scenariusz balu karnawało-czekoladowego dla uczniów klas I -III SPOkoło miesiąca przed zorganizowanym balem starsi uczniowie, po uzyskaniu zgody właścicieli sklepów i pod nadzorem nauczyciela rozstawiają w wyznaczonych miejscach kolorowe kartony z ogłoszeniem o zbiórce słodyczy. Po zebraniu pojemników przeliczamy uzyskane słodkości, jeśli jest ich mniej niż dzieci w nauczaniu początkowym, prosimy o wsparcie rodziców. Następnie przystępujemy do organizacji balu. Zabawę prowadzą uczniowie klas starszych (ok. 10 – 11 osób) Wcześniej uzyskujemy pisemną zgodę rodziców na udział dziecka w balu. Wszyscy się przebierają lub zakładają maski (osoby prowadzące również) Oto scenariusz: Miejsce: aula w gimnazjum Data: xxx Organizator: Szkolna Grupa Wolontariatu Cele: - zapoznanie dzieci z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania; - rozwijanie aktywności ruchowej, muzycznej, artystycznej; - kształcenie umiejętności wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery życzliwości i współpracy oraz pozytywnych relacji w grupie; - kształcenie umiejętności współorganizowania imprezy poprzez włączenie dzieci w działanie przygotowawcze; - radość ze wspólnej zabawy i współzawodnictwa dzieci . Metody: słowna, pokazu, zabawy, gier, konkursów, śpiewu. Formy: indywidualna, zespołowa, zbiorowa Czas trwania: 2 godziny lekcyjne Pomoce: dekoracje sali, scenariusz balu, rekwizyty pomoce do konkursów(gazety, miotła, balony, bajkowe zagadki, słodkie upominki), sprzęt muzyczny, nagrody do konkursów. Przebieg: 1. Powitanie dzieci , rodziców oraz zaproszenie ich do wspólnej zabawy: Wolontariusz - dzień dobry , dzień dobry, witam was bo na zabawę nadszedł czas; kto poczuje się powitany wstaje i kłania się * witam na balu przebierańców wszystkie królewny i księżniczki * witam na balu wszystkich rycerzy, policjantów i strażaków, * witam damy, które mają zrobione karnawałowy makijaż * witam dzieci przebrane za zwierzęta * witam wszystkich w maskach karnawałowych * witam wszystkich, których jeszcze nie powitałam. Wolontariusz - Z grzecznym ukłonem z uśmiechem radości witamy zebranych tu gości . Chcemy, by goście się nie nudzili i mocno, mocno nam brawa bili. A za te nasze niektóre braki proszę wybaczyć, bośmy dzieciaki. 2. Przypomnienie pojęcia karnawał, zapoznanie z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcenie do jej kultywowania. - Karnawał to czas zabaw, maskarad i wielkich balów. Trwa od święta Trzech Króli do środy popielcowej. Dziś największe na świecie parady karnawałowe odbywają się w Brazylii, w Rio de Janeiro i we Włoszech,w Wenecji. Dziś mamy tłusty czwartek więc słodyczami objadać się możemy bez liczenia kalorii. 3. Zaproszenie do miłej i wesołej zabawy. Wolontariusz - Na zabawę nadszedł czas, będzie zabawa jakiej nie znacie, i o jakiej nie słyszeliście, zapraszamy dzieci do zabawy i udziale w konkursach przy muzyce. - Zapraszam wszystkich na środek sali do zabawy przy muzyce. Pierwszy konkurs „Taniec z balonami” Wylosowane pary (5 par) zabierają balony, które należy trzymać różnymi częściami ciała . W czasie tańca balon nie może spaść na ziemię , gdy urywa się muzyka balon umieszcza się w miejscu podanym przez prowadzącego. .Partnerzy trzymają: 1.Rękoma 2.Ramionami 3.Plecami 4.Czołami 5.Głowami 6.Brzuchami. Zaproszenie zwycięskiej pary. Wręczenie nagrody. Zapraszamy do zabawy. Drugi konkurs „Bajkowe zagadki” Zaproszenie pięciu chętnych osób na środek sali. Każdy z nich będzie odpowiadał na zadane przez prowadzących pytania: 1.W której bajce jest mowa o balu: a)Jaś i Małgosia b)Kopciuszek c)Królewna Śnieżką 2.Czerwony Kapturek w odwiedziny do babci udał się: a)samochodem b)czarodziejskim dywanem d)dyliżansem, d) pieszo 3. Jaś i Małgosia zjedli chatkę z; a)pierników b) z sałatki jarzynowej c)z owoców d)z dżemu 4.Czym ozdabiamy salę na bal: a)skarpetkami b)serpentynami c) łyżeczkami d) firankami 5.Siedmioro krasnoludków żyło w a)w przedszkolu b)w pałacu c)w zamku d)na leśnej polanie 6.Jakie buciki miał Kopciuszek na balu; a)kalosze b)pantofelki c) sandałki d) trampki 7. Babcia Czerwonego Kapturka mieszkała w; a)chatce w lesie b) w hotelu c) w pałacu d)w bloku 8.Kto podarował Kopciuszkowi suknię: a)macocha b)sklepowa c)matka chrzestna d)czarownica Zabawa „Gra muzyka” Polega ona tym, że wszyscy tańczą przy muzyce, w chwili, gdy muzyka milknie prowadzący wyda polecenie wykonania pewnych ruchów: 1.Uścisną jak najwięcej rąk 2. Uścisnąć jak najwięcej kostek u nóg 3. Spojrzeć w oczy jak największej liczbie osób 4.Pogłaskać ja najwięcej osób po głowie. POCZĘSTUNEK (troje wcześniej wyznaczonych uczniów przechodząc po sali w takt muzyki częstuje dzieci słodyczami wyłożonymi na talerzach). Trzeci konkurs „Parada karnawałowa” Przebrane dziewczynki szukają przebranych chłopców tworząc pary .W rytm muzyki poruszają się za prowadzącym, prezentując swoje stroje, a komisja wybiera pary prezentujące się najładniej Kryteria w ocenie: -najbardziej kolorowy strój ; -najbardziej nowoczesny; - najbardziej dopracowany; - najładniejszy makijaż ; -najładniejsza maska, eko -strój. Zaproszenie zwycięskiej pary do środka koła, wręczenie nagrody.Można też wybrać zwycięskie osoby, bez konieczności łączenia ich w pary. Czwarty konkurs: Taniec z miotłą Wylosowane dzieci (4 koła po 10 osób) stają w kole, jedno dziecko dostaje przedmiot, w trakcie muzyki przekazują sobie przedmiot. Gdy muzyka cichnie osoba pozostająca z przedmiotem odpada z kręgu. Wręczenie nagród. Zabawa „Ciuciubabka”, harcerska woda, jedzie pociąg. POCZĘSTUNEK Komisja wybiera króla i królową balu, koronacja. (przerwa) Prowadząca: Witam wszystkich, którzy wrócili już na salę balową. W królestwie zimy wszyscy bardzo się lubią i szanują oraz mają ogromne poczucie humoru. Zobaczcie sami oto konkurs dla wychowawczyń: Piąty konkurs „Taniec na gazecie” Wychowawczynie wraz z jednym wybranym uczniem stoją na środku sali, na gazetach , kiedy usłyszą muzykę tańczą na gazecie, kiedy muzyka umilknie pomocnicy składają gazetę na pół, na ponowny głos muzyki tańczą dalej. Gdy uczestnicy wyjdą za gazetę odpadają z konkursu. Wręczenie nagrody uczniowi i wychowawczyni. Zabawa przy muzyce Zabawa „Karnawałowa parada” Dzieci dobierają się parami i tańczą w parach. Na hasło: plecy do pleców wszyscy tańczą opierając się o siebie plecami. Hasła: dłonie do dłoni, łokieć do łokcia, głowa do brzucha, kolano do kolana. Na polecenie: ludzie do ludzi wszyscy zmieniają partnerów i zabawa zaczyna się od nowa. POCZĘSTUNEK Szósty konkurs „Krzesła” Tworzymy dwa koła po 15 wylosowanych osób. Krzesła stawiamy oparciami do środka koła, jedno mniej niż jest uczestników. Wręczenie 2 nagród. Jeśli starczy czasu zabawa „Prawda, fałsz”. Dwoje prowadzących wybiera dwie grupy po sześcioro chętnych do zabawy dzieci. Uczniowie siadają w dwóch rzędach na krzesłach. Na przeciwko nich w pewnej odległości ustawione są dwa krzesła z napisem „prawda”, „fałsz”. Prowadzący mówi stwierdzenie np. słońce jest zielone i podaje numer krzesła np. 3. Uczniowie siedzący na miejscu trzecim w swym rzędzie biegną i siadają na właściwym krześle. Drużyna otrzymuje punkt. Zwycięzcy dostają po słodkim upominku. 7. Zakończenie zabawy Prowadzący: Nadszedł już czas by zakończyć ten słodki bal, czy bawiliście się dobrze? Na zakończenie zapraszamy wszystkie dzieci i opiekunów do wspólnego tańca przy muzyce. Uczniowie ustawiają się klasami, otrzymują słodki upominek i wracają do klas. Wyświetleń: 670
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |