Katalog Olga Chodakowska, 2014-04-15 Sosnowiec Język angielski, Konspekty WHAT DOES YOUR FOOD SAY ABOUT YOU?KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO TEMAT: WHAT DOES YOUR FOOD SAY ABOUT YOU? Cele nauczania ogólne: - wprowadzenie słownictwa związanego z jedzeniem - rodzajniki określone i nieokreślone – a, an, the Cele nauczania szczegółowe *Uczeń : - potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela - wykorzystuje nowe słownictwo - potrafi prawidłowo użyć rodzajników - rozumie polecenia - reaguje w sposób prawidłowy na polecenia Metody pracy: 1. Praca z tekstem – czytanie informacji, zestawianie ich z ilustracją i uzupełnianie kart pracy 2. Audiolingualna – dryl językowy Formy pracy: 1. Indywidualna – wykonanie zadań, zapisywanie wyrazów 2. Zbiorowa – powtarzanie nowego słownictwa Środki dydaktyczne: Karty pracy dla uczniów, karty z zagadnieniami gramatycznymi, magnetofon z płytą CD Czas trwania: 45 minut (jedna jednostka lekcyjna) TOK LEKCJI: 1. Część wstępna lekcji - Powitanie, sprawdzenie listy obecności. - Rozgrzewka językowa – nauczyciel zadaje uczniom pytania: 1. What’s your name? 2. How old are you? 3. Where are you from? 4. Where do you live? 5. How are you? 6. What sport do you like? 7. What’s your favourite colour? - Wprowadzenie do tematu lekcji – What fruit do you like? What do you eat for breakfast? Do you like pizza? 2. Część zasadnicza lekcji - Nauczyciel wprowadza zagadnienie gramatyczne – rodzajniki: a, an, the, some. Prezentuje karty dydaktyczne, na podstawie których tłumaczy zagadnienie. Następnie rozdaje uczniom karty pracy, na których uczniowie mogą poćwiczyć stosowanie rodzajników. - Nauczyciel wprowadza słownictwo związane z jedzeniem. Pisze na tablicy słowo – Food, a następnie prosi uczniów o podanie nazw produktów spożywczych jakie pamiętają. Rozdaje karty pracy, które uzupełnia wraz z uczniami. Uczniowie słuchają nagrania, a następnie powtarzają słownictwo w celu jego utrwalenia. - What does your food say about you? Zadaniem uczniów jest uzupełnienie tekstu luk oraz połączenie wyrazów określających produkty spożywcze wraz z właściwymi rodzajnikami. 3. Część końcowa lekcji - Nauczyciel podsumowuje temat lekcji. Przypomina kiedy używamy rodzajników określonych i nieokreślonych. Powtarza wraz z uczniami słownictwo związane z jedzeniem. - Uczniowie samodzielnie uzupełniają ćwiczenie w celu utrwalenia tematu lekcji. Zadaniem uczniów jest poprawne zapisanie nazw produktów spożywczych oraz dopasowanie właściwych rodzajników (praca domowa). Wyświetleń: 1054
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |