![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Tomasz Pasternak, 2014-04-10 andrychów Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego. Biologia.mgr Tomasz Pasternak nauczyciel mianowany przedmiot nauczany: biologia Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej – Curie w Andrychowie Plan rozwoju zawodowego Okres stażu: 1.IX.2011 – 31.V.2014 § 8 ust.2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Wstępna analiza własnych umiejętności – autorefleksja. 2. Poznanie procedury awansu zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego: analiza przepisów prawa dotyczących awansu zawodowego; uzgodnienie z dyrektorem szkoły szczegółów planu rozwoju zawodowego; konsultacje z innymi nauczycielami; założenie teczki „Awans zawodowy”; złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego; 3. Organizowanie zajęć pozalekcyjnych: prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów w formie konsultacji indywidualnych lub grupowych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów przygotowujących się do olimpiad i konkursów przedmiotowych; prowadzenie fakultetów dla uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego z biologii; prowadzenie koła laboratoryjnego mającego na celu praktyczne wykorzystanie wiadomości zdobytych na lekcjach biologii; organizowanie wycieczek przedmiotowych dla uczniów o profilach z rozszerzoną biologią do ogrodu botanicznego i zoologicznego, muzeum zoologicznego, na Interaktywną Wystawę „Świat zmysłów”; 4. Opracowanie i przeprowadzenie testu diagnozującego uczniów klas pierwszych: analiza wyników; opracowanie wniosków do dalszej pracy; 5. Opracowanie różnych materiałów dydaktycznych (scenariusze zajęć, sprawdziany, testy, gry, krzyżówki, karty pracy, modele i plansze) ze szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod pracy i wykorzystaniem technologii komputerowej. 6. Ankietowanie uczniów i rodziców w celu pozyskania informacji dotyczącej charakterystyki osobowości ucznia, jego zainteresowań, stosunków panujących w klasie i w domu. 7. Organizowanie Powiatowego Konkursu Ekologicznego mającego na celu podniesienie poziomu wiedzy ekologicznej oraz zainteresowanie uczniów zagadnieniami związanymi z szeroko pojętą ochroną środowiska. 8. Organizowanie zadań o tematyce prozdrowotnej: promocja zdrowego stylu życia; przygotowanie przez uczniów prezentacji, referatów, plansz poglądowych; zachęcanie uczniów do brania udziału w olimpiadach i konkursach; 9. Wzbogacenie pracowni w pomoce dydaktyczne: samodzielne wykonanie pomocy dydaktycznych z uwzględnieniem technologii komputerowej; wykonanie pomocy przez uczniów klas biologicznych; 10. Praca w zespole przedmiotowym: wspólna analiza wyników egzaminu maturalnego w porównaniu z wynikami egzaminu próbnego oraz wynikami osiąganymi przez uczniów na fakultetach; opracowanie wniosków do dalszej pracy, ewaluacja; opracowanie i analiza wyników testu diagnostycznego dla uczniów klas pierwszych; 11. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym: uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego; uczestniczenie w szkoleniach adekwatnych do potrzeb szkoły; aktywny udział w konferencjach metodycznych i szkoleniach Rady Pedagogicznej; § 8 ust.2 pkt 2. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystywanie systemu operacyjnego Windows przy opracowywaniu dokumentów własnych, materiałów do lekcji oraz materiałów związanych z pracą szkoły: napisanie planu rozwoju zawodowego; sprawozdania sprawdziany, testy, kartkówki; 2. Wykorzystanie zasobów internetowych: korzystanie z portali edukacyjnych w celu poszerzenia wiedzy z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania; przygotowanie i prowadzenie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych; wskazywanie uczniom odpowiednich stron o tematyce przyrodniczej, a także zawierających informacje na temat egzaminu maturalnego; zasięganie informacji na temat konkursów, szkoleń, imprez itp.; studiowanie publikacji innych nauczycieli; 3. Wykorzystywanie komputera do wypisywania świadectw. 4. Stworzenie stron internetowych dla uczniów, którzy uczęszczają na zajęcia koła laboratoryjnego oraz fakultetu dla maturzystów: umieszczanie na własnej stronie internetowej informacji niezbędnych do przeprowadzenia zajęć koła laboratoryjnego: terminu i miejsca zajęć, podziału na grupy, przydziału zadań poszczególnym grupom, umieszczanie kart pracy; umieszczanie na własnej stronie internetowej informacji niezbędnych dla maturzystów uczęszczających na zajęcia fakultatywne: terminu i miejsca zajęć, zagadnień, testów oraz informacji pojawiających się na stronach CKE i OKE Kraków; 5. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. § 8 ust.2 pkt 4a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Organizowanie Powiatowego Konkursu Ekologicznego: przygotowanie i przeprowadzenie etapu wewnątrzszkolnego PKE; przygotowanie i przeprowadzenie etapu międzyszkolnego PKE od strony merytorycznej oraz strony organizacyjno – technicznej; 2. Opracowanie i wdrożenie własnego programu zajęć przygotowujących uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach: pomoc w wyborze tematu, zaplanowaniu eksperymentów biologicznych oraz opracowaniu wyników w Olimpiadzie Biologicznej; prowadzenie zajęć rozszerzających wiedzę przyrodniczą niezbędną w Olimpiadzie Biologicznej; pomoc i konsultacje w przygotowaniu prac albumowych uczniom biorącym udział w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym „Eko – Planeta”; prowadzenie zajęć rozszerzających wiedzę ekologiczną i z zakresu ochrony środowiska dla uczniów biorących udział w Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej oraz Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym „Eko – Planeta”; 3. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu maturalnego z biologii: realizacja opracowanego programu na fakultetach; udział z młodzieżą w programie „Matura z Operonem”; 4. Zaplanowanie i udział w akcji „Sprzątanie Świata”. § 8 ust.2 pkt 4b. Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. 1. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej OKE Kraków: kilkukrotny udział w pracach OKO przy poprawianiu egzaminu maturalnego z biologii na poziomie rozszerzonym; § 8 ust.2 pkt 4c. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Upowszechnienie i popularyzacja edukacji przyrodniczej: współpraca z Ogrodem Botanicznym i Muzeum Zoologicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Ogrodem Zoologicznym w Krakowie poprzez udział w zajęciach organizowanych przez te instytucje; organizacja wycieczek przedmiotowych na Interaktywną Wystawę „Świat Zmysłów” oraz do Ogrodu Doświadczeń w Krakowie; 2. Organizacja zajęć koła laboratoryjnego. 3. Poszerzenie edukacji ekologicznej: przygotowywanie uczniów do udziału w Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej oraz w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym „Eko – Planeta”; przygotowanie przez uczniów prac indywidualnych na Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny „Eko – Planeta”; współpraca z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Andrychowa (coroczne akcje Sprzątanie Świata); 4. Uczestnictwo wraz z młodzieżą w różnych formach kultury: organizowanie wycieczek; wyjazdy do kina, teatru; wyjazdy do muzeum, na wystawy; § 8 ust.2 pkt 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Uważna obserwacja uczniów. 2. Poznanie środowiska domowego wychowanków. 3. Szczegółowa analiza opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej szczególnie uczniów z indywidualnym tokiem nauczania w celu właściwego zaplanowania pracy z takim uczniem. 4. Zdiagnozowanie, opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych. Andrychów, 1.IX.2011 r. podpis nauczyciela Zgłoś błąd Wyświetleń: 737
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |