Katalog Ewa Niewęgłowska, 2014-04-02 Łuków Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoEWA NIEWĘGŁOWSKA NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ W STRZYZEWIE – GIMNAZJUM PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r. Data zakończenia stażu: 31.05.2014r. § 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych zadań Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej Pomoc w przeprowadzaniu konkursów i zabaw Współpraca z rodzicami Współpraca z samorządem uczniowskim Cały staż Protokoły a posiedzeń rady pedagogicznej, notatki Praca w komisjach powołanych przez dyrektora szkoły (komisja protokolancka, ds. wniosków) Sporządzanie protokołów posiedzeń rady pedagogicznej Notowanie wniosków na w/w posiedzeniach Cały staż Wykaz obowiązków poza dydaktycznych nauczycieli Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań Praca w komisjach egzaminacyjnych powołanych przez dyrektora Organizacja konkursów i imprez szkolnych (np. Dni Brytyjskie, FOX) Nadzór nad przebiegiem szkolnych etapów konkursów kuratoryjnych Współpraca z rodzicami Współpraca z Samorządem uczniowskim Opieka nad uczniami w szkolnym gimbusie Pełnienie dyżurów podczas przerw Opieka nad uczniami w czasie wycieczek i imprez szkolnych Cały staż Powołanie dyrektora Harmonogram szkolnych imprez Notatki własne i potwierdzenia § 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli. Hospitowanie lekcji wg wcześniej opracowanego harmonogramu Omówienie wyników hospitacji Konsultacje Ewaluacja. Cały staż Wnioski z hospitowanych zajęć Scenariusze zajęć hospitowanych Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. Ukończenie studiów magisterskich na kierunku filologia angielska Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Udział w warsztatach metodycznych i szkoleniach. Czerwiec 2012 Cały staż Dyplom ukończenia studiów magisterskich Zaświadczenia Certyfikaty o ukończeniu formy doskonalenia Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Wymiana doświadczeń. Lektura prasy pedagogicznej Poznawanie najnowszych opracowań dotyczących nauczania języka angielskiego Studiowanie literatury dotyczącej pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Cały staż Spis lektur Potwierdzenie opiekuna stażu § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku n-li, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Ustawa o systemie oświaty 1999r. Karta Nauczyciela( z późn. zmianami) Ustawa o pomocy społecznej. Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych MEN Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka. Analiza Praw Dziecka i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Potwierdzenie opiekuna stażu § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań , a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku n-li, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza podstawowych aktów prawnych Wrzesień 2011 Notatki Kartoteka Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa oraz zawarcie stażu Wrzesień 2011 Kontrakt Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, scenariuszy Cały staż Zgromadzona dokumentacja Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji Kontynuacja i ukończenie studiów magisterskich Udział w zewnątrzszkolnym i wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli Studiowanie literatury fachowej, czasopism, poradników metodycznych Cały staż Świadectwa ukończenia doskonalenia zawodowego Notatki Spis literatury Publikowanie własnych prac Dzielenie się materiałami z kursów Prowadzenie otwartych zajęć Poprowadzenie zajęć otwartych Udostępnienie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www Cały staż Potwierdzenia Scenariusze zajęć Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli Uczestnictwo w pracach zespołu humanistycznego Cały staż Notatki potwierdzone przez opiekuna stażu i innych nauczycieli Harmonogram prac zespołu humanistycznego Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Opracowanie scenariuszy zajęć Konsultacja Analiza Ewaluacja Cały staż Konspekty Arkusze hospitacji Organizowanie imprez szkolnych z zaangażowaniem Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców Organizowanie imprez, zebrań Udział w akcjach na rzecz dzieci biednych i potrzebujących Opieka, współpraca i organizowanie imprez szkolnych i okolicznościowych. Harmonogram pracy samorządu szkolnego Redagowanie gazetki ściennej Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Analiza dokumentacji Autoanaliza Opis realizacji planu rozwoju zawodowego Czerwiec 2014 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Popularyzacja nauki języka angielskiego wśród uczniów Rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur Przeprowadzenie lekcji o kulturze, historii, geografii krajów anglojęzycznych Przeprowadzenie konkursów z języka angielskiego Zachęcanie uczniów do brania udziału w projektach edukacyjnych z języka angielskiego Cały staż Zaświadczenia, dyplomy Scenariusze zajęć Plan pracy koła zainteresowań z języka angielskiego Zdobywanie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami Współpraca z rodzicami, wychowawcami i pedagogiem szkolnym Według harmonogramu szkolnego i według potrzeb Potwierdzenie od wychowawców i pedagoga szkolnego Opieka nad uczniami słabszymi Pomoc w ramach konsultacji Cały staż Praktycznie Opieka nad uczniami zdolnymi Przygotowywanie w ramach własnych kompetencji do konkursów Cały staż Praktycznie § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Korzystanie z komputera Opracowywanie ćwiczeń, scenariuszy lekcji, materiałów dydaktycznych Dokumentowanie efektów własnej pracy i ich archiwizacja przy pomocy plików komputerowych Na bieżąco Np. plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie, konspekty Doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi techonologii komputerowej i informacyjnej Poznanie nowych aplikacji Pogłębienie znajomości dotychczas stosowanych programów komputerowych Cały staż Praktycznie Korzystanie z sieci internetowej Wyszukiwanie materiałów dydaktycznych dla uczniów Cały staż Zgromadzone materiały i pomoce Publikacje w Internecie . Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej- planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2011 Płyta, strona www § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez n-la zadań. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Wygłaszanie referatów na szkoleniowych Radach Pedagogicznych Zebranie i opracowanie materiałów Wystąpienie na Radzie Pedagogicznej Według potrzeb Ksero protokołu Kopia referatu Przekazanie do biblioteki podręczników oraz scenariuszy lekcji z języka angielskiego Opracowanie scenariuszy lekcji Potwierdzenie z biblioteki Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce Kontakty podczas wywiadówek, dni otwartych szkoły i spotkań indywidualnych Cały staż Praktycznie Samokształcenie w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu Studiowanie literatury i czasopism fachowych Cały staż Notatki Doskonalenie kompetencji osobowościowych Kształtowanie umiejętności nawiązywania dobrego kontaktu z uczniami, życzliwości , otwartości, konsekwentnej postawy Cały staż Opinia opiekuna stażu § 7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych Cały staż Potwierdzenie od pedagoga szkolnego Konstruowanie rozkładów materiału, przedmiotowych systemów oceniania i innych dokumentów nauczyciela. Tworzenie dokumentów nauczyciela Cały staż Kopie dokumentów Wyświetleń: 484
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |