Katalog

Ewa Niewęgłowska, 2014-04-02
Łuków

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

- n +


EWA NIEWĘGŁOWSKA
NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W ZESPOLE SZKÓŁ W STRZYZEWIE – GIMNAZJUM





PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO




Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2014r.







§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych zadań Udział w posiedzeniach rady pedagogicznej

Pomoc w przeprowadzaniu konkursów i zabaw

Współpraca z rodzicami

Współpraca z samorządem uczniowskim


Cały staż Protokoły a posiedzeń rady pedagogicznej,
notatki
Praca w komisjach powołanych przez dyrektora szkoły (komisja protokolancka, ds. wniosków) Sporządzanie protokołów posiedzeń rady pedagogicznej

Notowanie wniosków na w/w posiedzeniach


Cały staż Wykaz obowiązków poza dydaktycznych nauczycieli
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań Praca w komisjach egzaminacyjnych powołanych przez dyrektora

Organizacja konkursów i imprez szkolnych (np. Dni Brytyjskie, FOX)

Nadzór nad przebiegiem szkolnych etapów konkursów kuratoryjnych

Współpraca z rodzicami

Współpraca z Samorządem uczniowskim

Opieka nad uczniami w szkolnym gimbusie

Pełnienie dyżurów podczas przerw

Opieka nad uczniami w czasie wycieczek i imprez szkolnych



Cały staż Powołanie dyrektora

Harmonogram szkolnych imprez

Notatki własne i potwierdzenia

§ 7 ust. 1 pkt 2
Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli.

Hospitowanie lekcji wg wcześniej opracowanego harmonogramu

Omówienie wyników hospitacji

Konsultacje

Ewaluacja.


Cały staż Wnioski z hospitowanych zajęć

Scenariusze zajęć hospitowanych
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
Ukończenie studiów magisterskich na kierunku filologia angielska

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego

Udział w warsztatach metodycznych i szkoleniach. Czerwiec 2012


Cały staż Dyplom ukończenia studiów magisterskich

Zaświadczenia

Certyfikaty o ukończeniu formy doskonalenia
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej

Wymiana doświadczeń.
Lektura prasy pedagogicznej

Poznawanie najnowszych opracowań dotyczących nauczania języka angielskiego

Studiowanie literatury dotyczącej pomocy
w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.


Cały staż Spis lektur

Potwierdzenie opiekuna stażu

§ 7 ust. 1 pkt 3
Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku n-li, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Ustawa o systemie oświaty 1999r. Karta Nauczyciela( z późn. zmianami)

Ustawa o pomocy społecznej.

Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich
Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych MEN

Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania
w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły.
Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka.
Analiza Praw Dziecka i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Potwierdzenie opiekuna stażu

§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań , a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;
w przypadku n-li, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza podstawowych aktów prawnych Wrzesień 2011 Notatki
Kartoteka
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa oraz zawarcie stażu Wrzesień 2011 Kontrakt
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, scenariuszy Cały staż Zgromadzona dokumentacja
Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji Kontynuacja i ukończenie studiów magisterskich

Udział w zewnątrzszkolnym i wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli

Studiowanie literatury fachowej, czasopism, poradników metodycznych


Cały staż Świadectwa ukończenia doskonalenia zawodowego

Notatki

Spis literatury
Publikowanie własnych prac

Dzielenie się materiałami z kursów

Prowadzenie otwartych zajęć Poprowadzenie zajęć otwartych

Udostępnienie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących

Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www


Cały staż Potwierdzenia

Scenariusze zajęć
Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli

Uczestnictwo w pracach zespołu humanistycznego


Cały staż Notatki potwierdzone przez opiekuna stażu i innych nauczycieli

Harmonogram prac zespołu humanistycznego
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Opracowanie scenariuszy zajęć

Konsultacja

Analiza

Ewaluacja


Cały staż Konspekty

Arkusze hospitacji
Organizowanie imprez szkolnych z zaangażowaniem Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców
Organizowanie imprez, zebrań

Udział w akcjach na rzecz dzieci biednych
i potrzebujących

Opieka, współpraca i organizowanie imprez szkolnych
i okolicznościowych. Harmonogram pracy samorządu szkolnego

Redagowanie gazetki ściennej
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Analiza dokumentacji

Autoanaliza

Opis realizacji planu rozwoju zawodowego Czerwiec 2014 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Popularyzacja nauki języka angielskiego wśród uczniów

Rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur

Przeprowadzenie lekcji
o kulturze, historii, geografii krajów anglojęzycznych
Przeprowadzenie konkursów z języka angielskiego

Zachęcanie uczniów do brania udziału w projektach edukacyjnych z języka angielskiego


Cały staż Zaświadczenia, dyplomy

Scenariusze zajęć

Plan pracy koła zainteresowań z języka angielskiego

Zdobywanie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami

Współpraca z rodzicami, wychowawcami i pedagogiem szkolnym Według harmonogramu szkolnego i według potrzeb Potwierdzenie od wychowawców i pedagoga szkolnego
Opieka nad uczniami słabszymi Pomoc w ramach konsultacji Cały staż Praktycznie
Opieka nad uczniami zdolnymi Przygotowywanie w ramach własnych kompetencji do konkursów Cały staż Praktycznie



§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Korzystanie z komputera Opracowywanie ćwiczeń, scenariuszy lekcji, materiałów dydaktycznych

Dokumentowanie efektów własnej pracy i ich archiwizacja przy pomocy plików komputerowych


Na bieżąco Np. plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie, konspekty
Doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi techonologii komputerowej i informacyjnej Poznanie nowych aplikacji

Pogłębienie znajomości dotychczas stosowanych programów komputerowych


Cały staż Praktycznie
Korzystanie z sieci internetowej Wyszukiwanie materiałów dydaktycznych dla uczniów Cały staż Zgromadzone materiały i pomoce
Publikacje w Internecie

.
Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej- planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2011 Płyta, strona www

§ 7 ust.2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez n-la zadań.
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Wygłaszanie referatów na szkoleniowych Radach Pedagogicznych

Zebranie i opracowanie materiałów Wystąpienie na Radzie Pedagogicznej Według potrzeb Ksero protokołu
Kopia referatu
Przekazanie do biblioteki podręczników oraz scenariuszy lekcji z języka angielskiego Opracowanie scenariuszy lekcji Potwierdzenie z biblioteki
Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce Kontakty podczas wywiadówek, dni otwartych szkoły i spotkań indywidualnych Cały staż Praktycznie
Samokształcenie w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu Studiowanie literatury i czasopism fachowych Cały staż Notatki
Doskonalenie kompetencji osobowościowych Kształtowanie umiejętności nawiązywania dobrego kontaktu z uczniami, życzliwości , otwartości, konsekwentnej postawy Cały staż Opinia opiekuna stażu

§ 7 ust.2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci
z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno
w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych Cały staż Potwierdzenie od pedagoga szkolnego
Konstruowanie rozkładów materiału, przedmiotowych systemów oceniania i innych dokumentów nauczyciela. Tworzenie dokumentów nauczyciela Cały staż Kopie dokumentów
Wyświetleń: 484


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.