![]() |
![]() |
Katalog Dorota Forma, 2014-03-28 Szwagrów Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiego dotyczący "Clothes"Konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy IV szkoły podstawowej Temat lekcji: What are you wearing today? ( W co jesteś dzisiaj ubrany?) Czas trwania: 45 min. Cele lekcji: - uczeń zna nazwy ubrań, - uczeń zna zasady tworzenia zdań twierdzących w czasie Present Continuous, - uczeń potrafi poprawnie tworzyć zdania w czasie Present Continuous, - uczeń potrafi wymienić poznane nazwy ubrań - uczeń potrafi nazwać ubranie osoby ze zdjęcia, - uczeń potrafi powiedzieć i zapisać jak jest ubrany on i jego kolega, - uczeń potrafi przyporządkować nazwy ubrań do danej grupy. Techniki i formy pracy: -prezentacja ubrań i ich nazw, -dobieranie nazw do ilustracji, - pajączek (spidergram), -praca z całą grupą, -praca indywidualna. Pomoce: -karty obrazkowe (flashcards) i wyrazowe (wordcards)- zamiast kart można wykorzystać prezentację multimedialną na rzutniku, - plansze z postaciami, - wycinki z gazet postaci w różnych ubiorach. Słownictwo: clothes, a dress, a skirt, a blouse, a T-shirt, a sweatshirt, a sweater, a shirt, a tracksuit, a swimming suit, a jacket, trunks, jeans, shorts, shoes, trainers, socks, trousers, a hat, a cap, a scarf, gloves, boots. Przebieg lekcji: 1. Rozpoczęcie lekcji: Powitanie i sprawdzenie listy obecności. Sprawdzenie pracy domowej. Zapisanie daty i tematu lekcji. 2. Prezentacja nowego materiału: Rozmowa o ulubionych ubraniach. Wprowadzenie nazw ubrań przy pomocy kart obrazkowych i wyrazowych. Opisywanie ubrań postaci z planszy ubranej wiosną latem, jesienią i zimą. 3. Ćwiczenia wdrażające: Uczniowie opowiadają jak są ubrani stosując konstrukcje zdania czasie Present Cotinuous: I am wearing ..., She is wearing …, He is wearing …, Monika is wearing …. . 4. Zastosowanie języka angielskiego (praca indywidualna): Uczniowie zapisują w co są ubrani. Uczniowie opisują w co ubrana jest postawna zdjęciu (wycinek z gazety). 5. Utrwalenie nazw poznanych słówek (praca z całą grupą): Uczniowie zapisują nazwy ubrań, które zakładają wiosną, latem, jesienią i zimą (zapis w formie spidergram) 6. Podsumowanie: Przypomnienie poznanych nazw ubrań. Zadanie pracy domowej Ocena pracy uczniów na lekcji. Opracowała: Dorota Forma Wyświetleń: 1694
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |