Katalog

Dorota Forma, 2014-03-25
Szwagrów

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z języka angielskiego - Parts of the body

- n +

Opracowała: Dorota Forma


KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DLA KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ


Czas trwania: 45 min.

TEMAT: Parts of the body.
(Części ciała.)

CEL OGÓLNY:
 Utrwalenie i poszerzenie słownictwa związanego z nazwami części ciała w języku angielskim.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
 Wprowadzenie nowego słownictwa - nazwy części ciała,
 Rozwijanie umiejętności poprawnego czytania i zapisywania wprowadzonych na lekcji nowych wyrazów.
 Konstruowanie samodzielnych krótkich zdań oznajmujących.
 Ćwiczenie rozumienia wypowiedzi w języku angielskim.
METODY PRACY:
 podająca,
 praktycznego działania.
FORMY PRACY:
 indywidualna,
 zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

płyta CD 2, odtwarzacz płyt CD,
podręcznik „Sky high 1”, zeszyt ćwiczeń „Sky high 1”,
karty z nazwami części ciała, kartki z ćwiczeniem dla każdego ucznia



PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1) Przywitanie i czynności organizacyjne w języku angielskim (sprawdzenie listy obecności: present, absent).
2) Przypomnienie następującego zakresu wiadomości:
 nazwy części ciała poznane w klasie III
 czasowniki poznane na ostatnich zajęciach
3) Zapis na tablicy i w zeszytach tematu lekcji: „Parts of the body” i daty w języku angielskim.
4) Wprowadzenie nowego słownictwa:
 Zapoznanie uczniów z nowymi nazwami części ciała (tooth, finger, thumb, knee, foot, toe, neck, shoulder, back, stomach) z ich pisownią, wymową i tłumaczeniem.
5) Utrwalanie nazw części ciała w języku angielskim:
 Ćwiczenie słuchowe i prawidłowej wymowy poznanych części ciała (słuchanie nagrania i powtarzanie – ex. 3 a, p.59).
 Dopasowanie wyrazów do odpowiednich części ciała (zapis na tablicy i w zeszycie nazw części ciała z tłumaczeniem – ex. 3b, p 59).
 Zapisanie na tablicy i w zeszycie nazw części ciała, które mają nieregularną liczbę mnogą (teeth, feet) oraz omówienie liczby mnogiej pozostałych części ciała.
 Ćwiczenia śródlekcyjne (uczniowie wykonują ćwiczenia zgodnie z instrukcją w języku angielskim – załącznik 1).
 Grupowanie części ciała (uczniowie samodzielnie przyporządkowują poznane części ciała do trzech grup - załącznik 2).
 Sprawdzenie wykonania ćwiczenia (wybrani uczniowie odczytują swoje propozycje).
6) Zastosowanie języka angielskiego:
 Zabawa grupowa w wykonywanie poleceń typu: Point to your ..., Touch to your…, Close your …, Open your …, Put your hands on your… ( wybrany uczeń stoi na środku klasy i wydaje pozostałym uczniom polecenia).
7) Podsumowanie wiadomości z lekcji:
 Wybrany uczeń stoi na środku i wymienia poznane części ciała wskazując je na sobie (używa przy tym zdań : „This is my …”).
8) Zadanie pracy domowej (zeszyt ćwiczeń – ex. 1, 2, 5, p. 46 - 47).
9) Ocena zachowania i pracy uczniów na lekcji.
10) Zakończenie zajęć i pożegnanie w języku angielskim.


Załącznik 1

Stand up,
One mouth, one nose,
Two eyes, two ears,
One head and two shoulders, two knees and ten toes
Sit down.



Załącznik 2
HEAD ARM LEG
e_e_ h_ _ _ k_ _ _
e_a_ f_ _ _ _ _ _ t_ _ _
n_ _ _ s_ _ _ _ _ _ _ f_ _ _
m_ _ _ _ t_ _ _ _
h_ _ _
f_ _ _


Wyświetleń: 2252


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.