Katalog Dorota Forma, 2014-03-25 Szwagrów Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć z języka angielskiego - Parts of the bodyOpracowała: Dorota Forma KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ Czas trwania: 45 min. TEMAT: Parts of the body. (Części ciała.) CEL OGÓLNY: Utrwalenie i poszerzenie słownictwa związanego z nazwami części ciała w języku angielskim. CELE SZCZEGÓŁOWE: Wprowadzenie nowego słownictwa - nazwy części ciała, Rozwijanie umiejętności poprawnego czytania i zapisywania wprowadzonych na lekcji nowych wyrazów. Konstruowanie samodzielnych krótkich zdań oznajmujących. Ćwiczenie rozumienia wypowiedzi w języku angielskim. METODY PRACY: podająca, praktycznego działania. FORMY PRACY: indywidualna, zbiorowa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: płyta CD 2, odtwarzacz płyt CD, podręcznik „Sky high 1”, zeszyt ćwiczeń „Sky high 1”, karty z nazwami części ciała, kartki z ćwiczeniem dla każdego ucznia PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1) Przywitanie i czynności organizacyjne w języku angielskim (sprawdzenie listy obecności: present, absent). 2) Przypomnienie następującego zakresu wiadomości: nazwy części ciała poznane w klasie III czasowniki poznane na ostatnich zajęciach 3) Zapis na tablicy i w zeszytach tematu lekcji: „Parts of the body” i daty w języku angielskim. 4) Wprowadzenie nowego słownictwa: Zapoznanie uczniów z nowymi nazwami części ciała (tooth, finger, thumb, knee, foot, toe, neck, shoulder, back, stomach) z ich pisownią, wymową i tłumaczeniem. 5) Utrwalanie nazw części ciała w języku angielskim: Ćwiczenie słuchowe i prawidłowej wymowy poznanych części ciała (słuchanie nagrania i powtarzanie – ex. 3 a, p.59). Dopasowanie wyrazów do odpowiednich części ciała (zapis na tablicy i w zeszycie nazw części ciała z tłumaczeniem – ex. 3b, p 59). Zapisanie na tablicy i w zeszycie nazw części ciała, które mają nieregularną liczbę mnogą (teeth, feet) oraz omówienie liczby mnogiej pozostałych części ciała. Ćwiczenia śródlekcyjne (uczniowie wykonują ćwiczenia zgodnie z instrukcją w języku angielskim – załącznik 1). Grupowanie części ciała (uczniowie samodzielnie przyporządkowują poznane części ciała do trzech grup - załącznik 2). Sprawdzenie wykonania ćwiczenia (wybrani uczniowie odczytują swoje propozycje). 6) Zastosowanie języka angielskiego: Zabawa grupowa w wykonywanie poleceń typu: Point to your ..., Touch to your…, Close your …, Open your …, Put your hands on your… ( wybrany uczeń stoi na środku klasy i wydaje pozostałym uczniom polecenia). 7) Podsumowanie wiadomości z lekcji: Wybrany uczeń stoi na środku i wymienia poznane części ciała wskazując je na sobie (używa przy tym zdań : „This is my …”). 8) Zadanie pracy domowej (zeszyt ćwiczeń – ex. 1, 2, 5, p. 46 - 47). 9) Ocena zachowania i pracy uczniów na lekcji. 10) Zakończenie zajęć i pożegnanie w języku angielskim. Załącznik 1 Stand up, One mouth, one nose, Two eyes, two ears, One head and two shoulders, two knees and ten toes Sit down. Załącznik 2 HEAD ARM LEG e_e_ h_ _ _ k_ _ _ e_a_ f_ _ _ _ _ _ t_ _ _ n_ _ _ s_ _ _ _ _ _ _ f_ _ _ m_ _ _ _ t_ _ _ _ h_ _ _ f_ _ _ Wyświetleń: 2252
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |