Katalog

Anna Kędziora, 2014-03-20
Poniec

Uroczystości, Scenariusze

Obchody 1 Dnia Wiosny

- n +


PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

Plan dnia

Rozpoczęcie 7.45 – 8.00
1. Uroczyste rozpoczęcie, przedstawianie planu dnia –A. Kędziora
2. Część artystyczna
 Przedszkolaki - wiosenna piosenka
 Klasa II - wiersz J. Brzechwy „Przyszła Wiosna”
 Klasa V - list od wiosny
 Klasa II – piosenka + taniec

Zajęcia w klasach 8.00 – 8.45
4. Wiosenne dekoracje klas

Konkursy i zabawy 8.45 – 9.30
5. Konkursy:
 zawody – pływające kwiaty – 1 osoba z klasy
 puzzle – 2 osoby z klasy
 zagadki obrazkowe – prezentacja - cała klasa
 zabawa z wody do wody – 2 osoby z klasy
 przebranie - każda klasa głosuje na najlepiej przebraną klasę - nie oddajemy głosu na siebie
 przebranie – najlepiej przebrana osoba w szkole – nagroda specjalna
 podsumowanie wyników – wyłonienie zwycięskiej klasy, nagrody

Przerwa 9.30 – 9.45
6. Przerwa śniadaniowa

Pochód 9.45 – 10.15
7. Pochód z Marzanną

Pożegnanie zimy10.15 – 10.45
8 .Historia marzanny- klasa V
9. Spalenie Marzanny na boisku szkolnym
10. Zakończenie



PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY


Scenariusz

Uczeń prowadzący
Witam serdecznie wszystkich uczniów na corocznych obchodach 1 Dnia Wiosny. Każda z klas będzie dziś miała okazję sprawdzić się w różnych konkurencjach oraz popracować zespołowo. Wybierzemy również najlepiej przebrana klasę. Na początek zapraszam do obejrzenia części artystycznej przygotowanej przez waszych kolegów.

Przedszkolaki w piosence „Wiosenna poleczka”

Białej zimy nie ma już,
za to wiosna jest tuż, tuż.
Słonko mocniej grzeje świat
wrócił do nas bocian chwat.

Chociaż jeszcze pada deszcz,
na przechadzkę wyszedł jeż
i zadziera w górę nos,
słysząc stamtąd ptaka głos.

Dziś w ogródku wielki ruch,
kopie grządki chłopców dwóch,
a nad nimi muszki dwie
w chowanego bawią się.

Hejże dzieci! Nadszedł czas,
by w zielony ruszyć las
i usłyszeć „stuku-puk”,
jak pan dzięcioł dziobie buk.







Klasa II przedstawia wiersz J. Brzechwy pt. „Przyszła wiosna”.

Dziecko 1
Naplotkowała sosna,
że już zbliża się wiosna
Kret skrzywił się ponuro:
przyjedzie pewno furą...
Jeż się najeżył srodze
Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął
- ja nie wierzę,
przyjedzie na rowerze.

Dziecko 2
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym,
przyleci samolotem.
Skąd znowu
- rzekła sroka
ja jej nie spuszczam z oka
i w zeszłym roku w maju
widziałam ja w tramwaju.

Dziecko 3 Nieprawda wiosna zwykle
przyjeżdża motocyklem.
A ja wam to dowiodę
że właśnie samochodem.

Dziecko 1
Nieprawda bo w karecie!

Dziecko 2
W karecie, co pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
że płynie właśnie łódką!

Dziecko 4
A wiosna przyszła pieszo
Już kwiaty z nią się śpieszą,
już trawy przed nią rosną i szumią
Witaj wiosno.






Klasa V prezentuje „List do wiosny”.
Jeden z uczniów w przebraniu listonosza dostarcza list dzieciom.

Listonosz:
Dzień dobry!
Mam tu w torbie coś ciekawego
sądzę, że to dla dziecka każdego,
które się wiosny doczekać nie może.
OOOO wasz Listonosz na to pomoże!
To list od Pani Wiosny
Pełen zieleni i bardzo radosny!

Dziecko 1
Tak bardzo się niecierpliwię!
Choć Wiośnie się nie dziwię
Że wolno do nas przybywa
Nikt nie lubi zimna chyba.

Dziecko 2
Dobrze, że teraz dni będą cieplejsze
A listki w kwiatki coraz śmielsze!
No, czytaj Listonoszu, proszę
Już pisanki w koszu noszę.

Listonosz
Listonosz wyciąg z torby list, rozwija go i czyta:

Drogie dzieci!
Już doczekać się nie mogę
Kiedy wejdę Wam w drogę.
Mam ze sobą ciepłe słonko
Młodych listów świeże pączki
Mnóstwo kwiatów na łączki
Długie dni, deszczu trochę
Wszystko na co wiosna ma ochotę!
Śpiew skowronka, klekot bociana
Promyk słońca z samego rana.
Idę już do was wielkimi krokami
Niedługo się spotkamy

Pozdrawiam
Wiosna

Dzieci: Hura!!!!








Klasa II w piosence i układzie tanecznym „ Uciekaj zimo”

Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już,
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.

Ref. Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki
Na spacerek pójdziemy,
nie zmarzniemy już.

A ty zimo uciekaj
za górkę, za las,
I nie marudź, nie zwlekaj
na wiosnę już czas.

Uczeń prowadzący
Dziękujemy wszystkim występującym i zapraszamy do klas na zadanie zespołowe. Spotykamy się w tej sali po wykonaniu dekoracji.

W tym czasie:
 Każda klasa losuje wiosenny szablon: liście, kwiaty, ptaki. Zadanie zespołowe polega na wykonaniu z kolorowego papieru 40 egzemplarzy wzoru. Każda grupa otrzymuje równe gałązki, do którym przykleja przygotowane kwiatki i liście. Klasy wymieniają się między sobą wykonanymi pracami ( wymiana po 5 sztuk). W ten sposób każda klasa ma podobnie wyglądający bukiet. Wazony ustawiane są na szkolnych parapetach w każdej Sali.

Po powrocie do sali klasy biorą udział w zawodach. Uczniowie muszą wykazać się wiedzą na temat roślin i zwierząt typowych dla wiosny oraz zręcznością.
 Zadanie 1 Pływające kwiaty
W konkurencji bierze udział 1 osoba z klasy. W misce pełnej wody pływają kolorowe kwiaty. Zadanie polega na trafieniu kwiatkiem w bramkę. Bramka narysowana jest na misce pisakiem. Kwiaty można przesuwać dmuchnięciem. Ostatnia grupa będzie miała wymalowane twarze

 Zadanie 2 Puzzle
W konkurencji biorą udział 2 osoby z klasy. Zadnie polega na ułożeniu z rozsypanych puzzli wiosennych obrazków. Ostatnia grupa będzie miała wymalowane paznokcie.

 Zadanie 3 Prezentacja
W Zadaniu biorą udział całek klasy. Uczniowie oglądają prezentację multimedialną, zadanie polega na nazwaniu roślin i zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Zagadki przygotowane są dla każdej klasy – uwzględniając stopień trudności. Najlepsza klasa przedstawi pokaz mody.


 Zadanie 4 Z wody do wody
W zdaniu biorą udział 2 osoby z klasy. Dwie miski (wypełnionych wodą) ustawionych są w odległości ok. 2 m od siebie. W jednej z nich pływają płatki kwiatów. Zadanie po-lega na” uratowaniu” kwiatków ze skażonego zbiornika i przeniesienie ich do zbiorni-ka z czystą wodą. Kwiaty należy przenosić na łyżce z wodą niesionej w ustach.

 Zadanie 5 Przebrana klasa
Zadanie polega na wybraniu klasy, która jest najlepiej przebrana. Każda klasa głosuje na jedną z klas. Nie można głosować na siebie. Każda z klas występuje do przodu pre-zentując swoje przebranie.

 Zadanie 6 Bombowe przebranie
Konkurencję wygrywa osoba, której przebranie jest najciekawsze. Komisję stanowi Samorząd Uczniowski.


Na zakończenie wszystkie klasy otrzymują cukierki oraz pamiątkowe dyplomy.

Przerwa śniadaniowa

Zbiórka przed szkołą.

Uformowanie pochodu. Marzanna niesiona przez uczniów klasy V otwiera pochód. Uczniowie idą za nią. Przemarsz przez wieś. Powrót do szkoły. Na boisku szkolnym przygotowane jest ognisko.

Uczniowie klasy V przedstawiają historię Marzanny.

Uczeń 1
Marzanna to słomiana kukła. Dawniej była owijana w białe płótno. Z czasem „ubranie” Marzanny nabierało kolorów. To słowiańska bogini, która jest sym-bolem zimy i śmierci. Aby po długiej, ponurej zimie przywołać wiosnę Marzan-nę topiono w rzekach, stawach, jeziorach.

Uczeń 2
Uroczystość tę obchodzono 21 marca. Okres ten nazywany był Jarym Świętem. Obecnie w Polsce obrzęd ten łączony jest z nastaniem kalendarzowej wiosny. Też obchodzi się go 21 marca.


Spalenie Marzanny
Na przygotowanym na boisku stosie następuje spalenie Marzanny.

Zakończenie imprezy.

Wyświetleń: 874


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.