Katalog Grażyna Kozłowska, 2014-02-27 Opole Informatyka, Scenariusze Usługi sieciowe - scenariusz lekcji informatyki w klasie III gimnazjumUsługi sieciowe - scenariusz lekcji informatyki w klasie III gimnazjum Czas lekcji: 225 min ZAŁOŻENIA METODYCZNE 1. Cele ogólne: - poznanie nowych i utrwalanie znanych zasad pracy w sieci, - stworzenie 10-cio minutowych prezentacji multimedialnych Rodzaje sieci komputerowych (definicja sieci, elementy sieci, podział ze względu na obszar jak i sposób przekazu, przykłady znanych sieci), Topologie sieci Poczta elektroniczna Netykieta Usługi internetowe (bankowość elektroniczna, sklepy internetowe, komunikatory, gry online, fora dyskusyjne, grupy dyskusyjne, telekonferencje, transfer plików (FTP, P2P)) Przeglądarki i wyszukiwarki internetowe Zagrożenia w Internecie Bezpieczeństwo w sieci Słownik internauty Nowe technologie E-learning 2. Cele edukacyjne a) kształcenia Uczeń: identyfikuje pojęcia: LAN, MAN, WAN, Internet, intranet, karta sieciowa, serwer, stacja robocza, protokół, router, switch, hub, skrętka, światłowód rozróżnia podstawowe modele konfiguracji sieci wylicza i omawia różne usługi sieciowe zna zasady kultury obowiązującej wszystkich w Internecie uświadamia sobie niebezpieczeństwa korzystania z sieci zna procedury bezpieczeństwa w sieci posługuje się i rozumie terminologię internetową podaje zalety i wady przykładowych nowych technologii omawia rolę szybkiego dostępu do informacji wymienia zalety i wady przeglądarek i wyszukiwarek poznaje zalety nauczania na odległość we współczesnym świecie b) wychowania: kształtowanie otwartej postawy na zmieniające się technologie, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy zespołowej, przestrzeganie podstawowych zasad życia społecznego w kontaktach na odległość. 3. Metody pracy: elementy pogadanki, praca z podręcznikiem, praca z komputerem, praca w małych grupach, podział ról, dyskusja. 4. Środki dydaktyczne: podręcznik, tablica, komputer, oprogramowanie, rzutnik multimedialny, TOK LEKCJI 1. Wprowadzenie a) przypomnienie różnych znanych form korzystania z sieci, b) rozmowa z uczniami na temat ich biegłości i zakresu w pracy w sieci, c) przedstawienie zagadnień przygotowanych przez nauczyciela d) przydzielenie tematów poszczególnym grupom ( 2-3 osobowym) wg zainteresowań uczniów 2. Realizacja a) nauczyciel omawia zakres treści dla poszczególnych zagadnień b) nauczyciel odpowiada na pytania uczniów dotyczących realizacji c) uczniowie poszukują informacji w Internecie d) uczniowie konsultują się z nauczycielem na bieżąco 3. Podsumowanie a) uczniowie przechodzą do drugiego etapu zadania - tworzenia prezentacji multimedialnej, b) nauczyciel nadzoruje postępy pracy uczniów, c) uczniowie po skończonej pracy na forum klasy przedstawiają swoje prezentacje jednocześnie je omawiając. Wyświetleń: 623
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |