Katalog

Beata Lipka-Kosakowska, 2014-02-17
Olsztyn

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +



PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Imię i nazwisko: Beata Lipka

Miejsce pracy: Gimnazjum nr 11 w Olsztynie

Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego

Okres stażu: 1.09.2010r. – 31.05.2013r. (2 lata 9 miesięcy)

Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany

Cele rozwoju zawodowego:

 Podniesienie kwalifikacji i uzyskanie awansu na nauczyciela dyplomowanego
 Doskonalenie warsztatu i metod pracy w celu podniesienia jakości pracy szkoły
 Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju osobowego, by mogli osiągać pozytywne cele życiowe i uznawali właściwe wartości moralne







L.p. Zadania Forma realizacji Termin
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. • analiza prawa oświatowego
• przygotowanie planu rozwoju zawodowego Okres stażu
2. Pogłębienie znajomości zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • opracowanie i modyfikowanie:
- regulaminów
- programów według potrzeb

3. Uczestnictwo w wypracowaniu kierunków rozwoju i podnoszenia jakości pracy szkoły. • współtworzenie dokumentów szkoły
• współtworzenie arkusza ewaluacji szkoły okres stażu


według potrzeb

4. Doskonalenie metod i form pracy. • nowatorstwo w stosowanych w pracy metodach aktywizujących
• wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów
• opracowywanie i analizowanie testów diagnozujących, badających osiągnięcia ucznia oraz próbnych egzaminów na bieżąco

5. Własne doskonalenie kompetencji i umiejętności zawodowych. • opracowanie programów zajęć dodatkowych – zajęcia fakultatywne dla klas trzecich, zajęcia z uczniem zdolnym, zajęcia konsultacyjno-wyrównawcze
• udział w szkoleniach i warsztatach w celu uzyskania dodatkowych kwalifikacji (szkolenie na egzaminatorów egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego, szkolenia dotyczące oceniania kształtującego, przygotowania uczniów do egzaminu gimnazjalnego, pracy metodą projektową)
Okres stażu







5. Prowadzenie dodatkowych zajęć języka angielskiego dla uczniów gimnazjum. • systematyczne prowadzenie zajęć konsultacyjno-wyrównawczych, fakultatywnych lub dodatkowych zajęć dla ucznia zdolnego w celu umożliwiania uczniom nadrabiania zaległości w nauce oraz rozwijania swoich zainteresowań

§ 8 ust.2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy nauczyciela. • korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych (oprogramowanie do podręczników, słowniki multimedialne)
• pozyskiwanie z Internetu informacji potrzebnych do pracy nauczyciela (materiały dodatkowe, informacje dotyczące przepisów oświatowych)
• nabywanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami komputerowymi
• opracowanie pomocy do zajęć (scenariusze, plany, testy, prezentacje multimedialne)
• korzystanie z internetowego dziennika lekcyjnego, prezentacje multimedialne
• prowadzenie lekcji z użyciem multimediów na bieżąco

2. Opracowywanie informacji dotyczących prawa oświatowego i awansu zawodowego.
• opracowanie materiałów dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego – opracowanie broszury informacyjnej
cały okres stażu
3. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego • opracowanie projektu plany rozwoju zawodowego
• Publikacja planu rozwoju zawodowego w serwisie dla nauczycieli Początek stażu
4. Śledzenie aktualności edukacyjnych • regularne odwiedzanie stron związanych z edukacją, prawem oświatowym i nauczaniem języka obcego Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz ich promocja. • aktywny udział w WDN
• praca lidera Zespołu Języków Obcych
• prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli
• przygotowanie materiałów pomocniczych dotyczących rozwoju zawodowego dla nauczycieli stażystów
• współpraca z wychowawcami i innymi nauczycielami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i promowaniu uczniów
2. Konsultacje z nauczycielami tego samego przedmiotu i przedmiotów pokrewnych. • wymiana poglądów i spostrzeżeń dotyczących stosowanych metod nauczania, pomocy dydaktycznych
• wymiana materiałów dydaktycznych
• wspólne analizowanie wyników sprawdzianów oraz próbnych i zewnętrznych egzaminów gimnazjalnych w celu poprawy wyników nauczania



§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą , pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych • opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych – zajęć fakultatywnych z języka angielskiego.
• wdrożenie programu na zajęciach pozalekcyjnych
• opracowani i wdrożenie programu nauczania języka angielskiego (program dla uczniów zdolnych rozszerzony o dodatkowe treści)
Okres stażu

2. Praca w szkolnych zespołach • nadzór nad Zespołem Języków Obcych – zaplanowanie i koordynacja działań nauczycieli języków obcych, przygotowywanie oraz opracowanie wyników testów diagnozujących i egzaminacyjnych z języka angielskiego
• praca w Szkolnym Zespole do Spraw Ewaluacji – opracowywanie danych związanych z badaniami osiągnięć ucznia oraz egzaminów próbnych
• praca w Szkolnym Zespole Statutowym – współudział w dostosowywaniu statutu do zmieniających się przepisów
• praca w Zespole Wychowawczym i Profilaktyki – realizacja zadań przydzielonych przez lidera zespołu
• praca w Zespole do spraw Organizacji Egzaminów Zewnętrznych i Wewnętrznych – realizacja zadań przydzielonych przez lidera zespołu Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt. 4 b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,
1. Wykonywanie zadań egzaminatora gimnazjalnego z języka angielskiego • udział w szkoleniu na egzaminatorów gimnazjalnych z języka angielskiego
• udział w pracach egzaminatorów gimnazjalnych
Zgodnie z harmonogramem OKE

§ 8 ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Organizacja szkolnego konkursu języka angielskiego dla uczniów gimnazjum . • opracowanie regulaminu konkursu
• przeprowadzenie konkursu Okres stażu

2. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. • udział w organizacji imprez mających na celu integrację szkoły ze środowiskiem lokalnym np. festyny, Dni Otwarte (przygotowanie prezentacji językowej i krótkich zadań mających na celu przybliżenie kandydatom form pracy na lekcjach języka obcego w Gimnazjum 11) cały okres stażu

3. Współpraca z innymi placówkami w zakresie organizacji konkursów językowych. • udział w konkursach języka angielskiego organizowanych przez inne placówki
• umieszczanie informacji związanych z konkursami na stronie internetowej szkoły cały okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Pozyskiwanie sponsorów w związku z organizacją imprez i konkursów szkolnych. • pozyskanie sponsora nagród dla laureatów szkolnego konkursu języka angielskiego oraz dla uczniów biorących udział w wymianach międzynarodowych Okres stażu
2. Pozyskiwanie pomocy dla uczniów z ubogich rodzin • pomoc w zaopatrzeniu w podręczniki i pomoce szkolne – nawiązanie współpracy z wydawnictwami językowymi w celu zdobycia podręczników języka angielskiego dla najbiedniejszych uczniów Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt. 4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

1. Organizacja szkolnego konkursu języka angielskiego • przygotowanie uczniów do konkursu
• przeprowadzenie konkursu na poziomach poszczególnych klas
• publikacja materiałów i doświadczeń związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem konkursu na jednym z portali Internetowych dla nauczycieli języka angielskiego Według potrzeb



§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1. Analiza przypadków edukacyjnych i wychowawczych. • zbieranie informacji o uczniach;
• identyfikacja problemu;
• opisanie historii zjawiska;
• propozycje rozwiązania problemu;
• uzyskane rezultaty;
• refleksje i wnioski. okres stażu



Wszystkie zadania dokumentowane będą poprzez:
- zaświadczenia uczestnictwa w różnych formach doskonalenia,
- zaświadczenia Dyrektora szkoły dotyczące realizowanych zadań,
- poświadczenia liderów poszczególnych zespołów dotyczące realizacji wyznaczonych zadań,
- protokoły,
- sprawozdania,
- notatki własne.



opracowała: mgr Beata Lipka


Wyświetleń: 582


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.