![]() |
![]() |
Katalog Beata Lipka-Kosakowska, 2014-02-17 Olsztyn Język angielski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Beata Lipka Miejsce pracy: Gimnazjum nr 11 w Olsztynie Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego Okres stażu: 1.09.2010r. – 31.05.2013r. (2 lata 9 miesięcy) Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Cele rozwoju zawodowego: Podniesienie kwalifikacji i uzyskanie awansu na nauczyciela dyplomowanego Doskonalenie warsztatu i metod pracy w celu podniesienia jakości pracy szkoły Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju osobowego, by mogli osiągać pozytywne cele życiowe i uznawali właściwe wartości moralne L.p. Zadania Forma realizacji Termin § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. • analiza prawa oświatowego • przygotowanie planu rozwoju zawodowego Okres stażu 2. Pogłębienie znajomości zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • opracowanie i modyfikowanie: - regulaminów - programów według potrzeb 3. Uczestnictwo w wypracowaniu kierunków rozwoju i podnoszenia jakości pracy szkoły. • współtworzenie dokumentów szkoły • współtworzenie arkusza ewaluacji szkoły okres stażu według potrzeb 4. Doskonalenie metod i form pracy. • nowatorstwo w stosowanych w pracy metodach aktywizujących • wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów • opracowywanie i analizowanie testów diagnozujących, badających osiągnięcia ucznia oraz próbnych egzaminów na bieżąco 5. Własne doskonalenie kompetencji i umiejętności zawodowych. • opracowanie programów zajęć dodatkowych – zajęcia fakultatywne dla klas trzecich, zajęcia z uczniem zdolnym, zajęcia konsultacyjno-wyrównawcze • udział w szkoleniach i warsztatach w celu uzyskania dodatkowych kwalifikacji (szkolenie na egzaminatorów egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego, szkolenia dotyczące oceniania kształtującego, przygotowania uczniów do egzaminu gimnazjalnego, pracy metodą projektową) Okres stażu 5. Prowadzenie dodatkowych zajęć języka angielskiego dla uczniów gimnazjum. • systematyczne prowadzenie zajęć konsultacyjno-wyrównawczych, fakultatywnych lub dodatkowych zajęć dla ucznia zdolnego w celu umożliwiania uczniom nadrabiania zaległości w nauce oraz rozwijania swoich zainteresowań § 8 ust.2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy nauczyciela. • korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych (oprogramowanie do podręczników, słowniki multimedialne) • pozyskiwanie z Internetu informacji potrzebnych do pracy nauczyciela (materiały dodatkowe, informacje dotyczące przepisów oświatowych) • nabywanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami komputerowymi • opracowanie pomocy do zajęć (scenariusze, plany, testy, prezentacje multimedialne) • korzystanie z internetowego dziennika lekcyjnego, prezentacje multimedialne • prowadzenie lekcji z użyciem multimediów na bieżąco 2. Opracowywanie informacji dotyczących prawa oświatowego i awansu zawodowego. • opracowanie materiałów dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego – opracowanie broszury informacyjnej cały okres stażu 3. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego • opracowanie projektu plany rozwoju zawodowego • Publikacja planu rozwoju zawodowego w serwisie dla nauczycieli Początek stażu 4. Śledzenie aktualności edukacyjnych • regularne odwiedzanie stron związanych z edukacją, prawem oświatowym i nauczaniem języka obcego Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz ich promocja. • aktywny udział w WDN • praca lidera Zespołu Języków Obcych • prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli • przygotowanie materiałów pomocniczych dotyczących rozwoju zawodowego dla nauczycieli stażystów • współpraca z wychowawcami i innymi nauczycielami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i promowaniu uczniów 2. Konsultacje z nauczycielami tego samego przedmiotu i przedmiotów pokrewnych. • wymiana poglądów i spostrzeżeń dotyczących stosowanych metod nauczania, pomocy dydaktycznych • wymiana materiałów dydaktycznych • wspólne analizowanie wyników sprawdzianów oraz próbnych i zewnętrznych egzaminów gimnazjalnych w celu poprawy wyników nauczania § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą , pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych • opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych – zajęć fakultatywnych z języka angielskiego. • wdrożenie programu na zajęciach pozalekcyjnych • opracowani i wdrożenie programu nauczania języka angielskiego (program dla uczniów zdolnych rozszerzony o dodatkowe treści) Okres stażu 2. Praca w szkolnych zespołach • nadzór nad Zespołem Języków Obcych – zaplanowanie i koordynacja działań nauczycieli języków obcych, przygotowywanie oraz opracowanie wyników testów diagnozujących i egzaminacyjnych z języka angielskiego • praca w Szkolnym Zespole do Spraw Ewaluacji – opracowywanie danych związanych z badaniami osiągnięć ucznia oraz egzaminów próbnych • praca w Szkolnym Zespole Statutowym – współudział w dostosowywaniu statutu do zmieniających się przepisów • praca w Zespole Wychowawczym i Profilaktyki – realizacja zadań przydzielonych przez lidera zespołu • praca w Zespole do spraw Organizacji Egzaminów Zewnętrznych i Wewnętrznych – realizacja zadań przydzielonych przez lidera zespołu Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, 1. Wykonywanie zadań egzaminatora gimnazjalnego z języka angielskiego • udział w szkoleniu na egzaminatorów gimnazjalnych z języka angielskiego • udział w pracach egzaminatorów gimnazjalnych Zgodnie z harmonogramem OKE § 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Organizacja szkolnego konkursu języka angielskiego dla uczniów gimnazjum . • opracowanie regulaminu konkursu • przeprowadzenie konkursu Okres stażu 2. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. • udział w organizacji imprez mających na celu integrację szkoły ze środowiskiem lokalnym np. festyny, Dni Otwarte (przygotowanie prezentacji językowej i krótkich zadań mających na celu przybliżenie kandydatom form pracy na lekcjach języka obcego w Gimnazjum 11) cały okres stażu 3. Współpraca z innymi placówkami w zakresie organizacji konkursów językowych. • udział w konkursach języka angielskiego organizowanych przez inne placówki • umieszczanie informacji związanych z konkursami na stronie internetowej szkoły cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Pozyskiwanie sponsorów w związku z organizacją imprez i konkursów szkolnych. • pozyskanie sponsora nagród dla laureatów szkolnego konkursu języka angielskiego oraz dla uczniów biorących udział w wymianach międzynarodowych Okres stażu 2. Pozyskiwanie pomocy dla uczniów z ubogich rodzin • pomoc w zaopatrzeniu w podręczniki i pomoce szkolne – nawiązanie współpracy z wydawnictwami językowymi w celu zdobycia podręczników języka angielskiego dla najbiedniejszych uczniów Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. 1. Organizacja szkolnego konkursu języka angielskiego • przygotowanie uczniów do konkursu • przeprowadzenie konkursu na poziomach poszczególnych klas • publikacja materiałów i doświadczeń związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem konkursu na jednym z portali Internetowych dla nauczycieli języka angielskiego Według potrzeb § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Analiza przypadków edukacyjnych i wychowawczych. • zbieranie informacji o uczniach; • identyfikacja problemu; • opisanie historii zjawiska; • propozycje rozwiązania problemu; • uzyskane rezultaty; • refleksje i wnioski. okres stażu Wszystkie zadania dokumentowane będą poprzez: - zaświadczenia uczestnictwa w różnych formach doskonalenia, - zaświadczenia Dyrektora szkoły dotyczące realizowanych zadań, - poświadczenia liderów poszczególnych zespołów dotyczące realizacji wyznaczonych zadań, - protokoły, - sprawozdania, - notatki własne. opracowała: mgr Beata Lipka Wyświetleń: 582
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |