Katalog Ewa Mizera, 2014-02-12 Rogoźno Edukacja czytelnicza, Konspekty Dłuższe wypowiedzi uczniów na temat: "Co to znaczy być szczęsliwym?" na podstawie wysłuchanej baśni Andersena "Imbryk"Czas trwania: 2x45 minut. Cele uczeń: - uważnie słucha czytanego tekstu, - uzupełnia zdania związane z tekstem, - udziela odpowiedzi na stawiane pytania, - próbuje dokonać oceny postaci, Metody pracy: - metoda niedokończonych zdań, - burza mózgów, - słowna – rozmowa, dyskusja, - działań praktycznych, Formy pracy: - zbiorowa - grupowa - indywidualna Środki dydaktyczne: Baśń, kartki z niedokończonymi zdaniami dotyczącymi treści baśni, napis na tablicy „SZCZĘŚCIE”, karteczki samoprzylepne dla każdego ucznia, kredki pastelowe, bloki, Przebieg zajęć: 1. Czytanie tekstu. Wzorowe czytanie utworu przez nauczyciela. 2. Rozdanie parom uczniów kartek z niedokończonymi zdaniami – dopisanie prawidłowych zakończeń (załącznik1): Imbryk był zrobiony z ........... . Imbryk nazywał siebie ...............stołu. Imbryk miał ucho, szyjkę, ale pokrywka była.............. . Pewnego razu niezręczna rączka................imbryk. Po wypadku oddano imbryk.............. . Do imbryka włożono............... . Imbryk cieszył się i był szczęśliwy, bo................. . 3. Odczytanie zdań jako sprawdzenie zrozumienia treści baśni. 4. Burza mózgów — próba odpowiedzi na pytanie: „Co to znaczy być szczęśliwym? – uczniowie w parach piszą krótkie określenia – przyczepiają je na tablicy 5. Odczytanie określeń przez nauczyciela — dyskusja nad poprawnością określeń. 6. Udzielenie przez uczniów odpowiedź na pytanie: Czy imbryk był szczęśliwy i dlaczego? 7. Formułowanie wniosku „Jesteśmy szczęśliwi, gdy możemy pomóc innym” 8. Wykonanie pastelami ilustracji do baśni. opracowała Ewa Mizera Wyświetleń: 928
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |