![]() |
![]() |
Katalog Jolanta Cholewa, 2014-02-07 Dębica Chemia, Konspekty Czy metale reagują z kwasami?Konspekt zajęć z chemii w kl. II gimnazjum. Temat: Czy metale reagują z kwasami? Cele lekcji: a) cele dydaktyczno – wychowawcze: wprowadzenie pojęcia: szereg aktywności metali, reakcja metalu nieszlachetnego z kwasem jako jedna z metod otrzymywania soli, identyfikacja wodoru – produktu reakcji metali nieszlachetnych z kwasami, kształtowanie badawczej postawy uczniów. b) cele operacyjne: Uczeń powinien: umieć zidentyfikować wodór, zapisać równanie reakcji metali nieszlachetnych z kwasami (cząsteczkowo i jonowo), wiedzieć, że produktem tych reakcji jest wodór i odpowiednia sól umieć korzystać z szeregu aktywności metali (przewidzieć czy dany metal reaguje z kwasem z wydzieleniem wodoru). Metoda: - lekcja problemowo – laboratoryjna Doświadczenia: - Reakcja magnezu, cynku i miedzi z kwasem solnym Środki dydaktyczne: - rozcieńczony kwas solny, magnez, cynk, miedź Struktura lekcji: 1. Czynności wstępne: sprawdzenie obecności, sprawdzenie pracy domowej 2. Nawiązanie do treści lekcji – podanie tematu lekcji, 3. Doświadczenie (pokaz) Działanie kwasu solnego na magnez, cynk i miedź. 4. Wytworzenie sytuacji problemowej: Które metale reagują z kwasami? Co to jest szereg aktywności metali? Który pierwiastek nie pasuje do tego szeregu? Gdzie leży Mg, Zn, Cu w szeregu aktywności metali, względem wodoru? Co to są metale szlachetne i nieszlachetne? 5. Podsumowanie lekcji – rekapitulacja. 6. Ewaluacja zajęć Pracowałem z przyjemnością ▪ tak ▪ nie Pracowałem bez przyjemności ▪ tak ▪ nie Rozumiałem prawie wszystko ▪ tak ▪ nie Rozumiałem niewiele ▪ tak ▪ nie Opracowała Jolanta Cholewa Wyświetleń: 700
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |