Katalog

Agnieszka Oniśk, 2014-02-04
Siedlce

Język angielski, Konspekty

Talking about favourite singers and jobs

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
05.12.2013r.

Klasa: 4 (szkoła podstawowa)
Czas: 45 min.
Temat lekcji: Talking about favourite singers and jobs.

Cele lekcji:
- ćwiczenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem
- ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych
- zapoznanie z nowym słownictwem dotyczącym nazw zawodów

Metody:
- komunikacyjna

Forma pracy:
- praca indywidualna
- praca w parach

Środki dydaktyczne:
Podręcznik i ćwiczenia Starland 1, tablica, magnetofon i płyta CD, kartki z nazwami zawodów

Przebieg lekcji:
1. Ćwiczenia wstępne: nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji oraz zadaje uczniom pytanie: O czym będziemy na dzisiejszej lekcji rozmawiać?

2. Wprowadzenie do nowego tematu: nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręcznika na stronie 62 i spojrzenie do ćwiczenia pierwszego, które polega na pobieżnym przeczytaniu tekstu i stwierdzeniu czy tekst jest e-mailem czy blogiem.

3. Nauczyciel zadaje pytanie, czy dzieci wiedzą co to jest blog.

4. Nauczyciel podaje znaczenia nowych wyrazów występujących w tekście z części „Check these words”, a następnie prosi jednego ucznia o przeczytanie na głos tekstu.

5. Nauczyciel prosi o znalezienie odpowiedzi do pytań z ćw.2, po upewnieniu się, iż uczniowie rozumieją pytania.

6. Po sprawdzeniu ćw.2 uczniowie pracując w parach wcielają się w rolę sławnej piosenkarki z tekstu z ćw.1oraz reporterki. Uczeń grający rolę reportera zadaje pytania z ćwiczenia drugiego, przekształcając je na drugą osobę liczby pojedynczej. Uczeń odgrywający rolę Leony Lewis (sławnej piosenkarki) odpowiada na pytania korzystając z informacji z ćw.1. Nauczyciel podczas tego ćwiczenia chodzi po klasie i sprawdza czy uczniowie nie popełniają błędów.

7. Nauczyciel zadaje wybranym uczniom pytania: What`s your favourite singer? What`s your favourite song?

8. Uczniowie słuchając nagrania powtarzają nazwy zawodów z ćw.6, następnie tłumaczą słówka na język polski i zapisują ołówkiem znaczenia wyrazów w książce pod obrazkiem.

9. Nauczyciel tłumaczy nieznane wyrażenia z ćw.6 opisujące, czym każda z przedstawionych osób zajmuję się w pracy, po czym uczniowie łączą wyrażenia z obrazkiem samodzielnie i ustnie na forum klasy tworzą zdania opisujące każdy zawód.

10. Kolejne ćwiczenie polega na wysłuchaniu nagrania i dopasowaniu imion członków rodziny do zawodów jaki wykonują. Uczniowie słuchają tekstu dwa razy przed sprawdzeniem odpowiedzi.

11. Nauczyciel wyjaśnia, iż następne ćwiczenie będzie polegało na tym, że jedna osoba przyjdzie na środek klasy i jej zadaniem będzie pokazać za pomocą gestów jeden z zawodów, którego nazwę odczyta z wylosowanej karteczki, a pozostali uczniowie będą musieli odgadnąć, co to za zawód, zadając pytanie „Are you a …?”, jeśli odpowiedź jest poprawna uczeń pokazujący odpowiada: „Yes, I am”, jeśli niepoprawna: „No, I`m not” .

12. Nauczyciel podaje pracę domową, która polega na przepisaniu do zeszytu słówek z części „check these words” i nazw zawodów z ćw.6 oraz zredagowaniu krótkiego bloga o swoim ulubionym piosenkarzu/piosenkarce.
Wyświetleń: 754


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.