Katalog Ewa Rudnik, 2014-02-03 Miastko Daniel Kirdzik Edukacja europejska, Projekty edukacyjne Projekt "Szkolne igrzyska- poznajeny Europę"REALIZACJA PROJEKTU I. NAZWA PROJEKTU: „Szkolne Igrzyska - Poznajemy Europę” II. CELE PROJEKTU: Cel główny – pogłębienie i utrwalenie przez uczniów wiedzy o państwach europejskich. Cele szczegółowe: - poznanie geografii Europy; - zapoznanie z europejską literaturą, sztuką, architekturą i zabytkami państw europejskich; - kształtowanie postawy szacunku dla dokonań własnego narodu; - podniesienie świadomości członkostwa w Unii Europejskiej. - kultywowanie tradycji witania Wiosny III. ROZMIAR PROJEKTU: 1. Czas trwania projektu 4godz. 2. Rodzaj i zasięg projektu: projekt jednoetapowy, przeznaczony dla I i II etapu kształcenia Szkoły Podstawowej w Słosinku. IV. TERMIN REALIZACJI PROJEKTU: 22.03.2010 r. V. REALIZATORZY PROJEKTU: Uczniowie klas I-III SP, IV-VI SP oraz nauczyciele SP w Słosinku. VI. INSTRUKCJA DO PROJEKTU Zadania do wykonania i ich adresaci oraz terminy realizacji zostały ujęte w poniższej tabeli. Po wykonaniu zadań przewidzianych projektem, nastąpi ocena ich wykonania przez powołane komisje według ustalonych kryteriów. GODZINA Oddział przedszkolny I – III SP IV – VI SP 7:45-8:15 Apel Przydzielenie zadań do wykonania. Apel Przydzielenie zadań do wykonania. Apel Losowanie zadania do wykonania. 8:20-9:05 Zajęcia warsztatowe: Układanie puzzli – obrazek przedstawiający wybrane miasto europejskie Prezentacja – wystawa Zajęcia warsztatowe: wykonanie symboli narodowych wylosowanego/przydzielonego uprzednio państwa. Prezentacja – wystawa. Zawody sportowe: - rzuty do celu, - wyścigi na czworakach – tyłem, - tor przeszkód, - wyścigi z piłeczką, - wyścigi rzędów 9:10-9:55 Bajki Andersena- konkurs indywidualny Zawody sportowe: - Wyścigi wróbelków - Skoki ze skakanką – sztafeta – Chód w przysiadzie - Bieg slalomem - Skoki kangura Wykonanie zadania konkursowego - Konkurs wiedzy o krajach Unii Europejskiej. 10:00-10:20 Przerwa obiadowa Przerwa obiadowa Przerwa obiadowa 10:25-11:10 Zawody sportowe: - rzuty do celu, - wyścigi na czworakach – tyłem, - tor przeszkód, - wyścigi z piłeczką, Wykonanie zadania konkursowego - Konkurs wiedzy o europejskich autorach bajek i bajkowych postaciach. Zajęcia warsztatowe: Ułożenie i wykonanie piosenki o wylosowanym państwie UE. Prezentacja. 11:15- 11:30 Podsumowanie dnia - wręczenie dyplomów i nagród. Podsumowanie dnia - wręczenie dyplomów i nagród. Podsumowanie dnia - wręczenie dyplomów i nagród. 11:35- 11:55 Pochód z Marzanną Pochód z Marzanną Pochód z Marzanną 12:00- 12:20 Obiad-drugie danie Obiad-drugie danie Obiad- drugie danie REGULAMIN „DNIA EUROPEJSKIEGO” W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SŁOSINKU 1. W konkurencjach przewidzianych programem „Dnia europejskiego” aktywnie uczestniczą wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej w Słosinku w poszczególnych kategoriach wiekowych: - klasy I-III SP; - klasy IV-VI SP; 2. Konkurencje określone w programie obejmują kategorie: - kategoria warsztatowa; - kategoria sportowa; - kategoria konkursowa. 3. Za udział w poszczególnych zadaniach uczestnicy otrzymują określoną ilość punktów przewidzianą w regulaminie. 4. Zwycięża klasa, która uzyska największą łączną ilość punktów ze wszystkich konkurencji. 5. Wszystkie klasy uczestniczące w programie „Dnia europejskiego” otrzymują dyplom za każde wykonane zadanie. ZASADY PRZEBIEGU ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH DLA UCZNIÓW KLAS I-III SP 1. W ramach pierwszego punktowanego zadania uczniowie dowolną techniką plastyczną wykonują symbole narodowe (godło, flaga) przydzielonych wcześniej państw UE: - kl. I – Polski; - kl. II – Francji; - kl. III – Szwecji. 2. Do wykonania pracy organizatorzy zapewniają arkusze białego papieru. 3. Z przygotowanych materiałów uczniowie poszczególnych klas wykonują punktowaną pracę plastyczną. 4. Przedstawiciele klas prezentują prace przed komisją o godz. 9:00 ZASADY I KRYTERIA PUNKTACJI Komisja oceniająca przyznaje punkty za wykonane symbole narodowe od 0 do 3. O ilości zdobytych punktów decyduje: - zgodność pracy z określonymi symbolami; - estetyka pracy i dokładność wykonania; - ciekawa forma i technika wykonania. ZASADY PRZEBIEGU ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI SP 1. Przewodniczący klas losują podczas apelu nazwę państwa wraz z zadaniem konkursowym. 2. W ramach zajęć warsztatowych uczniowie przygotowują piosenkę o wylosowanym kraju UE. 3. Prezentacji piosenek uczniowie dokonują przed komisją o godz. 11:00 ZASADY I KRYTERIA PUNKTACJI Komisja oceniająca przyznaje punkty za piosenkę od 0 do 3. O ilości zdobytych punktów decyduje: - ciekawy tekst związany tematycznie z wylosowanym państwem; - oryginalność i poprawność wykonania. ZASADY PRZEBIEGU ZAJĘĆ SPORTOWYCH DLA UCZNIÓW KLAS I-III SP KONKURENCJE: 1. Wyścigi wróbelków 2. Skoki ze skakanką – sztafeta 3. Chód w przysiadzie 4. Bieg slalomem 5. Skoki kangura PRZEBIEG I ZASADY PUNKTOWANIA KONKURENCJI Ustalenia ogólne: Do każdej konkurencji klasa typuje 4 osoby. Każda osoba bierze udział tylko w jednej konkurencji. 1. W konkurencji „wyścigi wróbelków” wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona zdanie. 2. Zawodnicy pojedynczo startują i skacząc na skakance „rowerkiem” pokonują trasę do wyznaczonego punktu i wracają. Następnie przekazują skakankę kolejnej osobie, która wykonuje to samo zadanie. Wygrywa ta drużyna, która najszybciej wykona zadanie. 3. Wyścig w przysiadzie wykonują zawodnicy wszystkich klas startują jednocześnie (po jednej osobie z grupy). Wygrywa drużyna, która najszybciej ukończy wyścig. 4. Zawodnicy startują jednocześnie po jednej osobie z każdej drużyny i pokonują biegiem trasę slalomu. W trakcie wykonywania biegu zawodnicy muszą poprawności biegu. Wygrywa drużyna, która poprawnie i najszybciej wykona zadanie. 5. Zawodnicy skaczą w workach pokonując wyznaczona trasę. Skoki są ważne tylko bez zgubienia worka. Wracają i przekazują worek kolejnej osobie. Wygrywa najszybsza drużyna. ZASADY PRZEBIEGU ZAJĘĆ SPORTOWYCH DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI SP KONKURENCJE: 1. Rzuty do celu 2. Wyścigi rzędów 3. Wyścigi na czworakach – tyłem 4. Tor przeszkód 5. Wyścigi z piłeczką PRZEBIEG I ZASADY PUNKTOWANIA KONKURENCJI 1. Zawodnicy rzucają do celu, np. do wiaderka woreczkami. Każdy ma do dyspozycji dwa woreczki. Rzuty wykonujemy raz prawą, a raz lewą ręką. O zwycięstwie drużyny decyduje suma zdobytych punktów. Za każdy celny rzut przysługuje 1 punkt. Na koniec sumujemy punkty – wygrywa drużyna która zdobyła największą liczbę punktów. 2. Konkurencja druga to wyścigi na czworakach – tyłem. Pierwszy zawodnik trzyma piłkę koszykową na sygnał wykonuje podpór tyłem, przodem do kierunku kładąc piłkę na podbrzuszu przemieszczają się jak najszybciej do pachołka gdzie zostawia piłkę i wraca z powrotem - również na czworakach. Następny zawodnik staruje na czworakach bez piłki, zabiera ją w drodze powrotnej i przekazują kolejnemu zawodnikowi czekającemu na swój start który znowu ją zanosi i tak do ukończenia biegu przez ostatniego zawodnika. Wygrywa zespół który jako pierwszy ukończy konkurencję, uzyskując tym samym najwyższą liczbę punktów . Pozostałe zespoły otrzymują kolejno punkty pomniejszone o jeden. 3. Tor przeszkód Zawodnicy każdej z drużyn wykonują konkurencje na czas – najpierw jedna drużyna później druga i trzecia. Wygrywa zespół który w jak najkrótszym czasie wykona zadanie. Punktacja jak w konkurencji drugiej. Kolejność ustawienia przeszkód: • materac (1)- przewrót w przód • ławeczka (2)- przeciąganie się na ławeczce • skakanka (3)- dziesięć skoków • szarfa (4)- przełożenie dowolnym sposobem szarf • materac (5) obiegnięcie materaca i wykonanie przewrotu w przód. 4. Zawodnicy każdej drużyny w ręku trzymają łyżeczkę z piłeczką po obiegnięciu pachołka przekazują łyżeczkę z piłeczką następnemu zawodnikowi. • wygrywa zespół który pierwszy wykona zadanie. Punktacja, jak w konkurencji 2 i 3. 5. Zawodnicy ustawieni w rzędach. Zadaniem zawodników jest pokonanie dystansu do półmetka przekładając przez siebie (dowolnym sposobem) ułożone na trasie 4 obręcze "hula hop". Punktacja jak w konk. 2., 3. i 4. ZASADY PRZEBIEGU ZAJĘĆ KONKURSOWYCH DLA UCZNIÓW KLAS I-III SP 1. Uczniowie wraz z wychowawcami udają się do sali. 2. Uczniowie każdej klasy wybierają spośród siebie troje reprezentantów; 3. Trzyosobowe drużyny udzielają odpowiedzi na pytania przez podniesienie odpowiedniej tabliczki i wybranie jednej z trzech odpowiedzi. Zawodnicy biorą udział w czterech konkurencjach: - europejscy autorzy bajek, - rozpoznawaniem tytułów bajek za pomocą rekwizytów, - rozpoznawaniem bajek po przeczytaniu fragmentu tekstu - rozwiązanie testu o postaciach bajkowych ZASADY I KRYTERIA PUNKTACJI Komisja oceniająca przyznaje punkty od 0 do 3. O ilości zdobytych punktów decyduje: - poprawność odpowiedzi; - przestrzeganie wyznaczonego czasu na udzielenie odpowiedzi. ZASADY PRZEBIEGU ZAJĘĆ KONKURSOWYCH DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI SP 1. Uczniowie wraz z wychowawcami udają się do sali. 2. Uczniowie każdej klasy wybierają spośród siebie troje reprezentantów, którzy będą brali udział w 4 zadaniach konkursowych: 1. „Kilka pytań o Europę” 2. Zagadki 3. „Lokomotywa” 4. „Krzyżówka europejska” Ad.1. Drużyny losują zestawy 6 pytań, na które po upływie wyznaczonego czasu (3 min) odpowiada wyznaczona osoba. Ad.2. Prowadzący czyta zagadki o krajach europejskich Drużyny udzielają odpowiedzi po przeczytaniu tekstu. Ad.3. Uczniowie otrzymują koperty z wypisanymi wyrazami, które muszą przyporządkować właściwemu państwu – wagonowi w pociągu przygotowanym wcześniej przez prowadzącego nauczyciela. Ad. 4. Każda drużyna otrzymuje krzyżówkę, którą musi rozwiązać w ciągu 3 minut. Rywalizację wygrywa drużyna, która w 4 konkurencjach zdobędzie największą ilość punktów. ZASADY I KRYTERIA PUNKTACJI Komisja oceniająca przyznaje punkty za zwycięstwo w 4 konkurencjach od 0 do 3. O ilości zdobytych punktów decyduje: - poprawność odpowiedzi; - przestrzeganie wyznaczonego czasu na udzielenie odpowiedzi. KARTA OCENY DLA CZŁONKÓW JURY W KATEGORII KLAS I-III SP KLASY (punkty) I II III 1. Zajęcia warsztatowe: wykonanie symboli narodowych wylosowanego/przydzielonego uprzednio państwa. 2. Sport - wyścigi wróbelków - skoki ze skakanką - wyścigi par - gonitwa szeregów - skoki kangura 3. Konkurs wiedzy o europejskich autorach bajek i bajkowych postaciach 1. Test o bajkach. 2. Rozpoznawanie tytułów bajek na podstawie rekwizytów. 3. Rozpoznawanie autorów bajek- znajomość Andersena. 4. Konkurencja z balonami. RAZEM Podpisy członków Jury: 1. ………………………………… 2. ………………………………… 3. ………………………………… KARTA OCENY DLA CZŁONKÓW JURY W KATEGORII KLAS IV-VI SP KLASY (punkty) IV V VI 1. Zajęcia warsztatowe: Piosenka o wybranym kraju UE 2. Sport - Rzuty do celu - Wyścigi rzędów - Wyścigi na czworakach – tyłem - Tor przeszkód - Wyścigi z piłeczką 3. Konkurs wiedzy o krajach Unii Europejskiej. 1. „Kilka pytań o Europę” 2. Zagadki 3. „Lokomotywa” 4. „Krzyżówka europejska” RAZEM Podpisy członków Jury: 1. ………………………………… 2. ………………………………… 3. ………………………………… Wyświetleń: 437
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |