Katalog Anna Murowańska, 2014-01-31 Łódź Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiegoKONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO - ”Haunted Castles of Britain” 1. TYP SZKOŁY: Gimnazjum 2. TEMAT: ”Haunted Castles of Britain” 3. CELE: Poznawcze: poznanie słownictwa związanego z tematem lekcji i nazwami geograficznymi Zapoznanie się z elementami wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego – geografia i kultura Wielkiej Brytanii; Kształcące: rozwijanie umiejętności czytania i mówienia; utrwalanie słownictwa związanego z opisem budynku i elementów jego wyposażenia; utrwalanie użycia konstrukcji there is/ there are Rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie 4. CELE OPERACYJNE: uczeń: zna słownictwo związane z opisem budynku; potrafi wyszukać w tekście szczegółowe informacje; zna części Zjednoczonego Królestwa, elementy geograficzne i kilka zamków związanych z legendami o duchach; stosuje proste struktury gramatyczne ( there is, there are) wie, jak wyszukać potrzebne wiadomości dzięki technologii informacyjnej: 5. POMOCE, MATERIAŁY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - podręcznik - komputer multimedialny - projektor - komputery z dostępem do Internetu 6. METODA: Eklektyczna 7. FORMY PRACY: indywidualna praca uczniów praca w parach interakcja nauczyciel – uczniowie 8. PRZEBIEG LEKCJI: a) powitanie, sprawdzenie obecności i pracy domowej; b) wprowadzenie przedmiotu lekcji: - prezentacja multimedialna dotycząca tematu lekcji; powtórzenie słownictwa dotyczącego opisu budynku i jego wnętrza wprowadzenie i ćwiczenie słownictwa związanego z tematem lekcji (zamek, duch, przerażający, pojawiać się) przypomnienie nazw krajów należących do Zjednoczonego Królestwa poznanie położenia miast, o których mowa w temacie lekcji poznanie kilku podstawowych pojęć geograficznych - obejrzenie zdjęć zamków związanych z głównym tekstem lekcji (np. Dover, Cardiff, Edinburgh) - przeczytanie krótkiego tekstu o jednym z zamków; - sprawdzenie rozumienia tekstu przez odpowiedzi na szczegółowe pytania nauczyciela; - indywidualnie uczniowie zwiedzają wirtualnie jeden z zamków na podanej stronie internetowej (np. w Edynburgu) wyszukując informacje do uzupełnienia ćwiczeń: ćwiczenie użycia konstrukcji there is/ there are (- przygotowane ćwiczenie w wersji elektronicznej, papierowej bądź na prezentacji) ćwiczenie nowego słownictwa – uzupełnianie luk w zdaniach odpowiednimi wyrazami (- przygotowane ćwiczenie w wersji elektronicznej) - powtórzenie prawidłowej wymowy nowych wyrazów; - podanie adresów stron internetowych, np. http://www.hauntedrooms.co.uk, - praca w parach: wybór któregoś zamku i wyszukiwanie informacji o nim według podanych punktów: nazwa, gdzie się znajduje, co można w nim zwiedzić, kto /co nawiedza dany zamek, jaka jest historia ducha, inne ciekawostki o zamku - przedstawienie uzyskanych informacji innym uczniom; - sporządzenie wspólnej tabeli z najważniejszymi informacjami o zamkach c) zadanie pracy domowej: Search for another haunted castle in the UK or in Poland where you can find a frightening ghost and prepare some information about it! d) podsumowanie; e) ocena pracy uczniów; Wyświetleń: 649
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |