Katalog Paulina Materna, 2014-01-20 Wilczęta Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego mgr Paulina Materna Wilczęta 2011 CEL OGÓLNY - odbycie stażu w celu umożliwienia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego. CELE POŚREDNIE: - podnoszenie umiejętności dydaktycznych i wychowawczych przez doskonalenie zawodowe oraz podjecie różnych form aktywności służącym potrzebom szkoły. - podnoszenie poziomu kompetencji językowych uczniów. PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU Imię i nazwisko: mgr Paulina Materna Nauczany przedmiot: język angielski Staż pracy: 5 lat Posiadane kwalifikacje: studia magisterskie – filologia angielska (specjalność nauczycielska), studia licencjackie – filologia angielska (specjalność: nauczanie języka angielskiego) Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy Opiekun stażu: …………. Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Czas trwania stażu: 01.09.2011r. - 31.05.2014r. Szkoła: Gimnazjum Publiczne w Wilczętach Dyrektor: ………………. § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenie warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadania do wykonania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Formy i sposoby realizacji 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego: - Ustawa o Systemie Oświaty z 1991 r z późniejszymi zmianami - Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r z późniejszymi zmianami - Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. 2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego. Sposób dokumentowania - gromadzenie przepisów, rozporządzeń, wybranych artykułów z prasy oświatowej i Internetu - wniosek o rozpoczęcie stażu - opracowanie planu rozwoju zawodowego - publikacje w prasie oświatowej, linki do stron internetowych Termin Wrzesień 2011 Zadania do wykonania 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Formy i sposoby realizacji 1.Rozmowa wstępna, ustalenie zasad współpracy. 2.Zawarcie kontraktu 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Sposób dokumentowania - notatka z rozmowy - kontrakt - konspekty, scenariusze zajęć, arkusze obserwacji Termin Wrzesień 2011 cały okres stażu Zadania do wykonania 3 Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań) w celu dostosowania go do możliwości i potrzeb edukacyjnych uczniów. Formy i sposoby realizacji 1.Stosowanie w procesie dydaktycznym odpowiednich metod nauczania. 2.Stosowanie optymalnych form pracy: -prezentacja, - dyskusja, -metody aktywizujące, - projekt, -praktyczne działanie, -zabawa. 3.Diagnoza pedagogiczna, stała obserwacja i analiza możliwości uczniów. 4.Urzadzanie i wzbogacanie sali dydaktycznej nr 14: -aranżacja wystroju klasy, -samodzielne wykonywanie pomocy dydaktycznych, -wyposażenie sali w środki dydaktyczne. 5. Rozmowy z pielęgniarką oraz psychologami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie Sposób dokumentowania - gromadzenie dokumentacji pedagogicznej, rozmowy z opiekunem stażu - notatki własne - gromadzenie pomocy, dekoracji Termin cały okres stażu według potrzeb cały okres stażu Zadania do wykonania 4. Poznanie zasad funkcjonowania szkoły Formy i sposoby realizacji 1. Analiza dokumentacji: - Statut Szkoły - Regulaminy szkolne - WZO - Program Wychowawczy Szkoły - Podstawa Programowa z języka angielskiego 2. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym 3. Poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych. Sposób dokumentowania Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów Protokoły Rady Pedagogicznej Dzienniki lekcyjne, wpisy. Termin Wrzesień-Październik 2011 Cały okres stażu Cały okres stażu §7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania nieletnich sprawach nieletnich i umiejętność posługiwania się nimi z uwzględnieniem specyfiki typu nieletnich rodzaju szkoły, w której odbywa staż Zadania do wykonania 1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich Formy i sposoby realizacji Gromadzenie własnych zasobów tekstów w formie pisemnej i elektronicznej: 1.Art. 7 ust.3 Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. nr 111. poz. 535, ze zmianami) 2. Art.16 ust. 7 Ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r nr 256, poz. 2672, ze zmianami) 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2001r w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, oraz szczególnych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania 4.Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 sierpnia 1997r w sprawie Karty Praw Osób Niepełnosprawnych 5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 6. Konwencja Praw Dziecka i Prawa Ucznia. Sposób dokumentowania - zgromadzone zasoby tekstów, notatki własne Termin cały okres stażu § 7 ust. 1 pkt. 2 Samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych. Zadania do wykonania 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności przez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli Formy i sposoby realizacji 1.Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych 2.Uczestniczenie w zespołach samokształceniowych nauczycieli 3.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez samodzielne studiowanie fachowej literatury przedmiotowo-metodycznej z zakresu języka angielskiego, pedagogiki, psychologii 4.Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli: www.profesor.pl www.literka.pl www.edu.pl i inne 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. 7. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych –nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych nauczanego przedmiotu. Sposób dokumentowania - potwierdzenia, notatki własne. - wnioski - zebrane materiały, notatki własne, autorzy i tytuły pozycji książkowych - linki do stron internetowych - karty obserwacji - arkusze obserwacji, konspekty zajęć - plany dydaktyczne z języka angielskiego Termin cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu (wg harmonogramu) Wrzesień 2011, 2012, 2013 Zadania do wykonania 2. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji Formy i sposoby realizacji Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, warsztatach adekwatnych do potrzeb szkoły i własnych Sposób dokumentowania - zaświadczenia, świadectwa, dyplomy, certyfikaty Termin Według harmonogramu WMODN § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania do wykonania 1. Rozpoznanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno-cywilizacyjnych Formy i sposoby realizacji 1.Zapoznanie się z dokumentacją uczniów: -opinie psychologiczno-pedagogiczne -orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej 2.Samodzielne zbieranie informacji o problemach medycznych, wychowawczych i edukacyjnych 3.Diagnozowanie zaobserwowanych problemów edukacyjnych i wychowawczych w oparciu o fachową literaturę 4.Aktywna współpraca z rodzicami/prawnymi opiekunami uczniów (przekazywanie informacji o aktualnym zachowaniu ucznia w szkole, analiza, dyskusja, wnioski) Sposób dokumentowania - dokumentacja psychologiczno-pedagogiczna uczniów - rozmowy z pielęgniarką, psychologami i pedagogami z PPP w Braniewie, rozmowy koleżeńskie, notatki własne - notatki - notatki ze spotkań Termin Wrzesień 2011, 2012,2013, cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu Zadania do wykonania 2. Doskonalenie umiejętności uwzględniania w pracy pedagogicznej i opiekuńczo-wychowawczej problemów edukacyjnych i wychowawczych Formy i sposoby realizacji 1.Dostosowanie form i metod pracy do zaistniałych problemów edukacyjno-wychowawczych: -aktywizowanie uczniów izolujących się -wykorzystanie techniki relaksacyjnej w stosunku do uczniów nadpobudliwych - praca z uczniem zdolnym 2.Organizacja i prowadzenie konkursów na poziomie szkolnym i międzyszkolnym Sposób dokumentowania - uwzględnienie w planach wynikowych opinii i orzeczeń PPP - program konkursu Termin wrzesień 2011 cały okres stażu według potrzeb w okresie stażu § 7ust. 2 pkt. 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do wykonania 1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera Formy i sposoby realizacji 1.Samodoskonalenie. Sposób dokumentowania - notatki własne, rozmowy koleżeńskie, wymiana doświadczeń Termin cały okres stażu Zadania do wykonania 2. Korzystanie z technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej Formy i sposoby realizacji 1.Wykorzystanie technologii komputerowej do opracowania dokumentacji własnej – tworzenie konspektów, opinii pedagogicznych, planu rozwoju i jego realizacji, wycieczek i imprez klasowych i szkolnych 2.Zgłębienie wiedzy na temat awansu zawodowego korzystając z Internetu 3.Wykorzystanie oprogramowania do tablicy interaktywnej podczas lekcji 4.Opublikowanie swojego Planu Rozwoju Zawodowego na stronach internetowych portali edukacyjnych 5.Korzystanie ze strony internetowej Gimnazjum Publicznego w Wilczętach 6. Prowadzenie komunikacji elektronicznej z opiekunem stażu i innymi nauczycielami. Sposób dokumentowania - przygotowanie materiałów i ich archiwizacja w postaci plików komputerowych - spis portali edukacyjnych - scenariusze, przygotowanie materiału i jego archiwizacja w postaci plików komputerowych - publikacja - publikacja zdjęć z imprez szkolnych Termin cały okres stażu Listopad 2011 § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. Zadania do wykonania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych Formy i sposoby realizacji 1.Doskonalenie własnej działalności pedagogicznej poprzez udział w doskonaleniu zawodowym 2.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii -korzystanie ze zbiorów biblioteki pedagogicznej -korzystanie z portali edukacyjnych Sposób dokumentowania - materiały, zaświadczenia, notatki - tytuły książek, notatki własne, adresy stron WWW. Termin cały okres stażu cały okres stażu Zadania do wykonania 2. Kształtowanie i doskonalenie kompetencji osobowościowych Formy i sposoby realizacji 1.Nawiązywanie pozytywnego kontaktu z uczniami, tworzenie atmosfery życzliwości i wsparcia. 2.Doskonalenie umiejętności pracy w zespole. Sposób dokumentowania ankieta Termin Maj 2012 cały okres stażu Zadania do wykonania 3. Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów Formy i sposoby realizacji 1.Wdrażanie zdobytej i utrwalonej wiedzy pedagogiczno-psychologicznej do rozwiązywania problemów wychowawczych, integrowania zespołu klasowego, przeciwdziałania zachowaniom niepożądanym: izolowanie się, agresja i inne. 2.Wdrażanie elementów do szkolnych programów profilaktycznych 3. Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce – kontakty podczas wywiadówek i spotkań indywidualnych Sposób dokumentowania - notatki własne - notatki własne - lista obecności rodziców Termin cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu Zadania do wykonania 4. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy Formy i sposoby realizacji 1.Analiza programu wychowawczego szkoły aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach. 2.Przygotowanie uczniów do konkursów, imprez itp. 3. Współpraca z rodzicami: - organizacja zebrań, kontakty podczas spotkań indywidualnych, - współpraca z trójką klasową, konsultacje - wspomaganie działalności wychowawczej rodziców poprzez pedagogizację rodziców - udostępnianie literatury pedagogicznej rodzicom - wykonanie ściennej gazetki informacyjnej - organizację zajęć otwartych dla rodziców. Sposób dokumentowania - notatki. - adnotacje w dzienniku lekcyjnym. - spis literatury - konspekty Termin cały okres stażu § 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zada edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. Zadania do wykonania 1. Realizowanie zadań opiekuńczo-wychowawczych Formy i sposoby realizacji 1.Poznanie zadań i zasad funkcjonowania szkoły 2.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań 3.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek bliższych lub dalszych 4.Organizacja wycieczek 5.Organizacja i sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez klasowych i szkolnych 6. Praca w ramach Zespołu Przedmiotów Języków Obcych 7. Prowadzenie dodatkowych zajęć języka angielskiego w ramach Programu YOUNGSTER – angielski Twoją szansą Sposób dokumentowania - analiza dokumentów szkoły - uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, potwierdzenie Dyrektora - zapisy w zeszycie obserwacyjnym, potwierdzenie Dyrektora - karty wycieczek - scenariusze - regulamin i harmonogram pracy Zespołu - dzienniki prowadzenia zajęć Termin Wrzesień 2011 cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu Zadania do wykonania 2. Ewaluacja własnych działań Formy i sposoby realizacji 1.Ocena jakości i efektywności własnych działań opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych Sposób dokumentowania - analiza testów, egzaminów gimnazjalnych, wnioski Termin Czerwiec 2012, 2013 Cały okres stażu Wyświetleń: 773
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |