Katalog

Paulina Materna, 2014-01-20
Wilczęta

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego



mgr Paulina Materna
Wilczęta 2011


CEL OGÓLNY
- odbycie stażu w celu umożliwienia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.

CELE POŚREDNIE:
- podnoszenie umiejętności dydaktycznych i wychowawczych przez doskonalenie zawodowe oraz podjecie różnych form aktywności służącym potrzebom szkoły.
- podnoszenie poziomu kompetencji językowych uczniów.


PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU

Imię i nazwisko: mgr Paulina Materna
Nauczany przedmiot: język angielski
Staż pracy: 5 lat
Posiadane kwalifikacje: studia magisterskie – filologia angielska (specjalność
nauczycielska), studia licencjackie – filologia angielska (specjalność: nauczanie języka angielskiego)
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Opiekun stażu: ………….
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Czas trwania stażu: 01.09.2011r. - 31.05.2014r.
Szkoła: Gimnazjum Publiczne w Wilczętach
Dyrektor: ……………….


§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenie warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
Zadania do wykonania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
Formy i sposoby realizacji
1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na
nauczyciela mianowanego:

- Ustawa o Systemie Oświaty z 1991 r z późniejszymi zmianami
- Karta Nauczyciela z dnia 26
stycznia 1982r z późniejszymi
zmianami
- Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

2. Zapoznanie się z
publikacjami interpretującymi
zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego.
Sposób dokumentowania
- gromadzenie przepisów, rozporządzeń, wybranych artykułów z prasy oświatowej i Internetu

- wniosek o rozpoczęcie stażu
- opracowanie planu rozwoju zawodowego

- publikacje w prasie
oświatowej, linki do stron internetowych

Termin
Wrzesień 2011

Zadania do wykonania
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
Formy i sposoby realizacji

1.Rozmowa wstępna, ustalenie zasad współpracy.
2.Zawarcie kontraktu
3.Obserwacja zajęć
prowadzonych przez opiekuna stażu, prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Sposób dokumentowania


- notatka z rozmowy

- kontrakt
- konspekty, scenariusze zajęć, arkusze obserwacji

Termin

Wrzesień 2011

cały okres stażu


Zadania do wykonania
3 Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań) w celu dostosowania go do możliwości i potrzeb edukacyjnych uczniów.


Formy i sposoby realizacji
1.Stosowanie w procesie dydaktycznym odpowiednich metod nauczania.



2.Stosowanie optymalnych form pracy:
-prezentacja,
- dyskusja,
-metody aktywizujące,
- projekt,
-praktyczne działanie,
-zabawa.

3.Diagnoza pedagogiczna, stała obserwacja i analiza możliwości uczniów.

4.Urzadzanie i wzbogacanie
sali dydaktycznej nr 14:
-aranżacja wystroju klasy,
-samodzielne wykonywanie
pomocy dydaktycznych,
-wyposażenie sali w środki dydaktyczne.

5. Rozmowy z pielęgniarką oraz psychologami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Braniewie

Sposób dokumentowania

- gromadzenie dokumentacji pedagogicznej, rozmowy z opiekunem stażu

- notatki własne

- gromadzenie pomocy, dekoracji
Termin
cały okres stażu
według potrzeb

cały okres stażu


Zadania do wykonania
4. Poznanie zasad funkcjonowania szkoły
Formy i sposoby realizacji
1. Analiza dokumentacji:
- Statut Szkoły
- Regulaminy szkolne
- WZO
- Program Wychowawczy Szkoły
- Podstawa Programowa z języka angielskiego

2. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym

3. Poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych.

Sposób dokumentowania
Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów

Protokoły Rady Pedagogicznej


Dzienniki lekcyjne, wpisy.

Termin
Wrzesień-Październik 2011
Cały okres stażu
Cały okres stażu

§7 ust.1 pkt.3
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania nieletnich sprawach nieletnich i umiejętność posługiwania się nimi z uwzględnieniem specyfiki typu nieletnich rodzaju szkoły, w której odbywa staż


Zadania do wykonania
1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich

Formy i sposoby realizacji
Gromadzenie własnych zasobów tekstów w formie pisemnej i elektronicznej:

1.Art. 7 ust.3 Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. nr 111. poz. 535, ze zmianami)

2. Art.16 ust. 7 Ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r nr 256, poz. 2672, ze zmianami)

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2001r w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, oraz szczególnych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania

4.Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 sierpnia 1997r w sprawie Karty Praw Osób
Niepełnosprawnych

5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego

6. Konwencja Praw Dziecka i Prawa Ucznia.

Sposób dokumentowania
- zgromadzone zasoby tekstów, notatki własne

Termin
cały okres stażu

§ 7 ust. 1 pkt. 2
Samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych.

Zadania do wykonania
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności przez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu
nauczycieli
Formy i sposoby realizacji
1.Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych


2.Uczestniczenie w zespołach samokształceniowych nauczycieli

3.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez samodzielne studiowanie fachowej literatury przedmiotowo-metodycznej z zakresu języka angielskiego, pedagogiki, psychologii

4.Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli:
www.profesor.pl
www.literka.pl
www.edu.pl i inne

5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.

7. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych –nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych nauczanego przedmiotu.


Sposób dokumentowania

- potwierdzenia, notatki własne.

- wnioski


- zebrane materiały, notatki własne, autorzy i tytuły pozycji książkowych

- linki do stron internetowych

- karty obserwacji

- arkusze obserwacji, konspekty zajęć

- plany dydaktyczne z języka angielskiego

Termin
cały okres stażu

cały okres stażu

cały okres stażu (wg harmonogramu)

Wrzesień 2011, 2012, 2013


Zadania do wykonania
2. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji
Formy i sposoby realizacji
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, warsztatach adekwatnych do potrzeb szkoły i własnych

Sposób dokumentowania
- zaświadczenia, świadectwa, dyplomy, certyfikaty

Termin
Według harmonogramu WMODN

§ 7 ust.2 pkt.2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki
środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Zadania do wykonania
1. Rozpoznanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno-cywilizacyjnych
Formy i sposoby realizacji
1.Zapoznanie się z dokumentacją uczniów:
-opinie psychologiczno-pedagogiczne
-orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej

2.Samodzielne zbieranie informacji o problemach medycznych, wychowawczych i edukacyjnych


3.Diagnozowanie zaobserwowanych problemów edukacyjnych i wychowawczych w oparciu o fachową
literaturę

4.Aktywna współpraca z rodzicami/prawnymi opiekunami uczniów (przekazywanie informacji o aktualnym zachowaniu ucznia w szkole, analiza, dyskusja, wnioski)

Sposób dokumentowania
- dokumentacja psychologiczno-pedagogiczna uczniów




- rozmowy z pielęgniarką, psychologami i pedagogami z PPP w Braniewie, rozmowy koleżeńskie, notatki własne

- notatki

- notatki ze spotkań


Termin
Wrzesień 2011, 2012,2013,

cały okres stażu

cały okres stażu
cały okres stażu
Zadania do wykonania
2. Doskonalenie umiejętności uwzględniania w pracy pedagogicznej i opiekuńczo-wychowawczej problemów edukacyjnych i wychowawczych

Formy i sposoby realizacji
1.Dostosowanie form i metod pracy do zaistniałych problemów edukacyjno-wychowawczych:
-aktywizowanie uczniów izolujących się
-wykorzystanie techniki relaksacyjnej w stosunku do uczniów nadpobudliwych
- praca z uczniem zdolnym

2.Organizacja i prowadzenie konkursów na poziomie szkolnym i międzyszkolnym
Sposób dokumentowania
- uwzględnienie w planach wynikowych opinii i orzeczeń PPP
- program konkursu

Termin
wrzesień 2011

cały okres stażu
według potrzeb
w okresie stażu

§ 7ust. 2 pkt. 3
Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania do wykonania
1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera
Formy i sposoby realizacji
1.Samodoskonalenie.
Sposób dokumentowania

- notatki własne, rozmowy koleżeńskie, wymiana doświadczeń

Termin
cały okres stażu

Zadania do wykonania
2. Korzystanie z technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
Formy i sposoby realizacji
1.Wykorzystanie technologii komputerowej do opracowania
dokumentacji własnej – tworzenie konspektów, opinii pedagogicznych, planu rozwoju i jego realizacji, wycieczek i imprez klasowych i szkolnych

2.Zgłębienie wiedzy na temat awansu zawodowego korzystając z Internetu

3.Wykorzystanie oprogramowania do tablicy interaktywnej podczas lekcji



4.Opublikowanie swojego Planu Rozwoju Zawodowego na stronach internetowych portali
edukacyjnych

5.Korzystanie ze strony internetowej Gimnazjum Publicznego w Wilczętach

6. Prowadzenie komunikacji elektronicznej z opiekunem stażu i innymi nauczycielami.

Sposób dokumentowania
- przygotowanie materiałów i ich archiwizacja w postaci plików komputerowych

- spis portali edukacyjnych


- scenariusze, przygotowanie materiału i jego archiwizacja w postaci plików komputerowych

- publikacja

- publikacja zdjęć z
imprez szkolnych

Termin
cały okres stażu
Listopad 2011

§ 7 ust.2 pkt.4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz
ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.

Zadania do wykonania
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych
Formy i sposoby realizacji
1.Doskonalenie własnej działalności pedagogicznej poprzez udział w doskonaleniu zawodowym

2.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii
-korzystanie ze zbiorów biblioteki pedagogicznej
-korzystanie z portali edukacyjnych

Sposób dokumentowania
- materiały, zaświadczenia, notatki

- tytuły książek, notatki własne, adresy stron WWW.


Termin
cały okres stażu
cały okres stażu

Zadania do wykonania
2. Kształtowanie i doskonalenie kompetencji osobowościowych
Formy i sposoby realizacji
1.Nawiązywanie pozytywnego kontaktu z uczniami, tworzenie atmosfery życzliwości i wsparcia.

2.Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.

Sposób dokumentowania
ankieta

Termin
Maj 2012

cały okres stażu

Zadania do wykonania
3. Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów
Formy i sposoby realizacji
1.Wdrażanie zdobytej i utrwalonej wiedzy pedagogiczno-psychologicznej do rozwiązywania problemów wychowawczych, integrowania zespołu klasowego, przeciwdziałania zachowaniom
niepożądanym: izolowanie się, agresja i inne.

2.Wdrażanie elementów do szkolnych programów profilaktycznych

3. Rozmowy z rodzicami na temat postępów ich dzieci w nauce – kontakty podczas wywiadówek i spotkań indywidualnych

Sposób dokumentowania
- notatki własne

- notatki własne

- lista obecności rodziców

Termin
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu

Zadania do wykonania
4. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy
Formy i sposoby realizacji
1.Analiza programu wychowawczego szkoły aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach.

2.Przygotowanie uczniów do konkursów, imprez itp.

3. Współpraca z rodzicami:
- organizacja zebrań, kontakty podczas spotkań indywidualnych,
- współpraca z trójką klasową, konsultacje
- wspomaganie działalności wychowawczej rodziców poprzez pedagogizację rodziców
- udostępnianie literatury pedagogicznej rodzicom
- wykonanie ściennej gazetki informacyjnej
- organizację zajęć otwartych dla rodziców.

Sposób dokumentowania
- notatki.

- adnotacje w dzienniku lekcyjnym.

- spis literatury

- konspekty


Termin
cały okres stażu

§ 7 ust.1 pkt.1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zada edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

Zadania do wykonania
1. Realizowanie zadań opiekuńczo-wychowawczych
Formy i sposoby realizacji
1.Poznanie zadań i zasad funkcjonowania szkoły

2.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i
wynikających z nich zadań

3.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek bliższych lub dalszych

4.Organizacja wycieczek

5.Organizacja i sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez klasowych i szkolnych

6. Praca w ramach Zespołu Przedmiotów Języków Obcych

7. Prowadzenie dodatkowych zajęć języka angielskiego w ramach Programu YOUNGSTER – angielski Twoją szansą

Sposób dokumentowania
- analiza dokumentów szkoły

- uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, potwierdzenie Dyrektora

- zapisy w zeszycie obserwacyjnym, potwierdzenie Dyrektora

- karty wycieczek

- scenariusze

- regulamin i harmonogram pracy Zespołu

- dzienniki prowadzenia zajęć

Termin

Wrzesień 2011
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu


Zadania do wykonania
2. Ewaluacja własnych działań
Formy i sposoby realizacji
1.Ocena jakości i efektywności własnych działań opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych
Sposób dokumentowania
- analiza testów, egzaminów gimnazjalnych, wnioski

Termin
Czerwiec 2012, 2013
Cały okres stażu
Wyświetleń: 773


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.