Katalog Ewa Mizera, 2014-01-20 Rogoźno Edukacja czytelnicza, Konspekty Poznajemy jedną z najpiękniejszych i najchętniej czytanych przez dzieci baśni H. Ch. Andersena pt. "Mała Syrenka"Temat: Poznajemy jedną z najpiękniejszych i najchętniej czytanych przez dzieci baśni H. Ch. Andersena pt. „Mała Syrenka” Czas trwania: 2x45 minut. Cele: uczeń: - uważnie słucha czytanego tekstu, - uczy się porządkować informacje, - potrafi współpracować w grupie, jest aktywny, - włącza się aktywnie do dyskusji. Metody pracy: - podająca – eksponująca, - dyskusja, - praktyczne działanie. Formy pracy: - grupowa – zespołowa, zbiorowa. Środki dydaktyczne: Kserokopie baśni „Mała Syrenka” dla każdego ucznia, przedmioty – eksponaty nawiązujące do baśni, karta pracy. Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie w nastrój baśni. Na ławce po obrusem ukryte są przedmioty, eksponaty nawiązujące do baśni, która będzie przedmiotem dzisiejszych zajęć. Zadaniem dzieci jest pojedynczo wyciąganie elementów - próba odgadnięcia i podanie tytułu baśni – „Mała Syrenka”. 2. Czytanie tekstu. Wzorowe czytanie utworu przez nauczyciela oraz chętnych dobrze czytających uczniów. 3. Praca w grupach 3-4 osobowych. Nauczyciel rozdaje grupom karty, zadaniem grup jest wspólne wypełnienie – Załącznik. 4. Prezentacja wykonanego zadania. > Grupy swoje wypracowane karty pracy przypinają magnesami do tablicy, następnie przedstawiają pozostałym uczniom swoje efekty pracy, > Nauczyciel wraz z uczniami tworzy tzw. „krąg dyskusyjny” – wspólną naradę klasową (siedzimy w kole na krzesełkach wokół tablicy), podczas której uczniowie pod kierunkiem nauczyciela omawiają poprawność i trafność wykonania zadania przez poszczególne grupy. > Wspólne opracowanie karty pracy. 5. Podsumowanie zajęcia: • refleksje dzieci na temat poznanego utworu • korzyści, zalety lub ewentualne wady pracy w grupach 6. Przedstawienie zadań do wykonania, przygotowania przez uczniów na następne spotkanie. • przeczytaj ponownie baśń H.Ch. Andersena „Mała Syrenka” • szukaj i gromadź materiały, które możesz wykorzystać w pracy plastycznej – podwodny świat. • Wybierz i pokoloruj jedną z proponowanych postaci Syrenki - wykorzystasz ją w pracy plastycznej. Opracowała Ewa Mizera Wyświetleń: 728
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |