Katalog Ewa Mizera, 2014-01-20 Rogoźno Edukacja czytelnicza, Konspekty Jak możemy pomóc współczesnej dziewczynce z zapałkami?Temat: Jak możemy pomóc współczesnej dziewczynce z zapałkami? Czas trwania zajęć: 2x45 minut Cele : uczeń: - utrwala wiadomości dotyczące poznanej baśni, - czyta ze zrozumieniem fragmenty baśni dotyczące pragnień dziewczynki, - bogaci słownictwo o wyrazy związane z niesieniem pomocy, - redaguje zdania na temat pomocy osobom potrzebującym, - odczuwa wrażliwość, empatię i współczucie dla ludzi pokrzywdzonych, zwłaszcza dzieci, - odczuwa potrzebę niesienia pomocy innym, - zna morał zawarty w baśni, interpretuje przytoczone przysłowia, Metody pracy: - praca z tekstem, - pogadanka, - ćwiczenia – kalambury, - praktyczne działanie. Formy pracy: - indywidualna, grupowa, zbiorowa. Środki dydaktyczne: Książki – baśń „Dziewczynka z zapałkami”, kartki ze słownictwem, karty pracy, serduszka dla dzieci, duże serce, hasło, ankieta. Przebieg zajęć: 1. Utrwalenie znajomości baśni pt. ‘Dziewczynka z zapałkami” poprzez grupowe, a następnie zbiorowe układanie zdań z rozsypani wyrazowej i indywidualne zapisanie w karcie pracy – Załącznik nr1. 2. Przypomnienie pragnień, marzeń dziewczynki z jednoczesnym odszukaniem i odczytaniem odpowiednich fragmentów przez chętne dzieci. 3.Udzielenie dłuższej wypowiedzi na pytanie nauczyciela: Dlaczego dziewczynka umarła? 4. Wspólne ustalenie celowości zmiany zakończenia baśni na inne, bardziej optymistyczne. > Praca w grupach – Jak możemy pomóc współczesnej dziewczynce z zapałkami? > Opracowanie pomocy z wykorzystaniem podanego słownictwa (rzeczowniki i czasowniki) – Załącznik nr2. 5.Odczytanie zaproponowanych form pomocy osobom potrzebującym. 6. Uzupełnianie karty pracy „Uczymy się pomagać” – Karta pracy nr1. 7. Czytanie przez nauczyciela i interpretacja przysłów przez uczniów. • „ŻAL, GDY DOBRYM SERCEM RZĄDZI LICHA GŁOWA” • „BEZ SERCA WIECIE TRUDNO ŻYĆ NA ŚWIECIE” • „GDZIE SERCE, TAM I SZCZĘŚCIE” • „MIEJ SERCE I PATRZ W SERCE” • „CZYTAĆ KOMUŚ W SERCU” • MIEĆ SERCE NA DŁONI: 8. Zabawa Kalambury. Zastanówcie się i zapiszcie na serduszkach, które leżą na Waszych stolikach, w jaki sposób ty , jako kilkuletni uczeń mógłbyś pomóc potrzebującym pomocy. Wasze propozycje nakleimy na dużym sercu pod hasłem: POMAGAM. 9.Podsumowanie zajęć. • Czego uczy nas baśń „Dziewczynka z zapałkami”? NALEŻY POMAGAĆ LUDZIOM W NIESZCZĘŚCIU • Ocena aktywności. • Rozdanie ankiety i wypełnienie w domu. Opracowała Ewa Mizera Wyświetleń: 1711
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |