AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Alicja Celej, 2013-12-03
Dobroszyce

Elżbieta Urbaniak
Edukacja czytelnicza, Projekty edukacyjne

Projekt edukacyjny "Poznanie przez czytanie"

- n +


Projekt Edukacyjny
„Poznanie przez czytanie”







ALICJA CELEJ ELZBIETA URBANIAK
SOSzW w Dobroszycach

1.Tytuł projektu: „Poznanie przez czytanie – legendy polskie”
2. Osoby odpowiedzialne: Alicja Celej i Elżbieta Urbaniak
3. Miejsce realizacji: SOSzW w Dobroszycach.
4. Termin realizacji: XI 2012r. – V 2013r.
5. Uczestnicy projektu: uczniowie Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i Szkoły Przysposabiającej do Pracy z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
6. Cele projektu:
- budzenie zainteresowania historią i kulturą Polski,
- kształtowanie poczucia więzi narodowej na bazie legend polskich,
- zaznajomienie z wybranymi legendami dotyczącymi powstania państwa polskiego, głównych miast i regionów kraju,
- rozwijanie wyobrazni, fantazji i wyrażania uczuć gestem, mimiką i poprzez prace plastyczne,
- wzbogacanie biernego i czynnego słownika uczniów,
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu,
7.Sposoby realizacji:
- comiesięczne spotkania pod hasłem „Poznanie przez czytanie”,
- spotkanie z ciekawym człowiekiem z terenu gminy Dobroszyce,
- wycieczka do biblioteki w Dobroszycach,
- zajęcia plastyczne pod tytułem „Bohaterowie legend polskich”,
- wystawa plac plastycznych uczniów na terenie placówki,
Głównym założeniem projektu jest przekazanie uczniom podstawowej wiedzy historycznej ukazanej w legendach polskich.
W projekcie ujęto działania edukacyjne dostosowane do wieku i możliwości poznawczych uczniów.


Szczegółowe sposoby realizacji projektu „Poznanie przez czytanie”
Listopad 2012 r. – Legenda o Lechu i orle białym. Cel główny: -zapoznanie z legendarnymi początkami państwa polskiego, Cele szczegółowe: -uczeń zna symbole narodowe, -uczeń wyjaśnia pochodzenie godła Polski zgodnie z legendą,
Kolorowanie godła Polski.
Grudzień 2012 r. – O smoku wawelskim i mądrym szewczyku. Cel główny: -zwrócenie uwagi na takie cechy charakteru jak: odwaga, dzielność, pomysłowość i zaradność, Cele szczegółowe: -uczeń wie, że można rozwiązywać problemy bez użycia siły, -uczeń rozróżnia dobre i złe zachowania bohaterów legendy,
Malowanie postaci smoka wawelskiego i innych bohaterów opowiadania.
Styczeń 2013 r. –Legenda pt. ,,Przerwany hejnał” Cele główne: -zapoznanie z hejnałem z wieży Kościoła Mariackiego w Krakowie, -poznanie sposobów ostrzegania o niebezpieczeństwie, Cele szczegółowe: -uczeń zna podstawowe numery alarmowe, -uczeń wie kogo zawiadomić w razie zagrożenia,
Wykonanie tablicy informacyjnej z numerami alarmowymi.
Luty 2013 r. –Legenda o Warsie i Sawie. Cele główne: -zrozumienie znaczenia słowa „stolica”, - wyjaśnienie pochodzenia nazwy „Warszawa”, Cele szczegółowe: -uczeń wie, dlaczego w herbie Warszawy znajduje się syrenka, -uczeń potrafi wskazać na mapie położenie stolicy,
Oglądanie albumów z zabytkami Warszawy. Układanie puzzli z pociętych widokówek.
Marzec 2013 r. –Spotkanie z interesującym człowiekiem z terenu gminy. Cele główne: -przybliżenie historii Dobroszyc, -zapoznanie z legendą z okolic Dobroszyc,
Cele szczegółowe: -uczeń zna adres szkoły w której się uczy, -uczeń potrafi wskazać herb Dobroszyc,
Kolorowanie herbu naszej miejscowości.
Kwiecień 2013 r.-Legenda o złotej kaczce. Cele główne: -rozwijanie wrażliwości na potrzeby drugiej osoby, -kształtowanie pozytywnych postaw u uczniów, Cele szczegółowe: -uczeń rozumie, że należy pomagać innym, -uczeń wie z jakim miastem związana jest legenda o złotej kaczce,
Scenki sytuacyjne pod hasłem „Nie jesteś sam na świecie”
Maj 2013 r.- Wycieczka do biblioteki w Dobroszycach. Cele główne: -spotkanie z pracownikami biblioteki, -zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z biblioteki, Cele szczegółowe: -uczeń wie jak zachować się w miejscach publicznych, -uczeń rozumie, że należy dbać o książki,
Zajęcia praktyczne: wyszukiwanie książek w zbiorach biblioteki.
Maj 2013 r. (trzecia dekada). Podsumowanie projektu odbędzie się w formie zabawy –quizu p.t. „Jaka to legenda” – pytania, -odgadywanie tytułu na podstawie fragmentu przeczytanej legendy, -dobieranie ilustracji do podanego tekstu, -rozwiązywanie krzyżówki tematycznej, Cele główne: -utrwalenie wiadomości o postaciach, wydarzeniach i miejscach historycznych na podstawie legend, -rozwijanie umiejętności skupiania uwagi, Cele szczegółowe: -uczeń zna legendy związane z powstaniem państwa polskiego i głównych miast, -uczeń rozumie znaczenie słowa „legenda”, -uczeń odpowiada na pytania dotyczące legend polskich, -uczeń, z pomocą nauczyciela, potrafi rozwiązać krzyżówkę tematyczną.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1571


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.