AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Alicja Celej, 2013-12-03
Dobroszyce

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć z przedmiotu funkcjonowanie w środowisku

- n +

Konspekt zajęć z przedmiotu „Funkcjonowanie w środowisku”
Klasa I-III Szkoły Przysposabiającej do Pracy
8 uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym: -zróżnicowany poziom koncentracji uwagi, -różny poziom rozumienia poleceń, -zróżnicowany poziom sprawności manualnej, -dwie uczennice posiadają umiejętność czytania i pisania ze słuchu prostych tekstów,
Tygodniowy temat zajęć – „Rady na odpady”
Dzienny temat zajęć – „Nie ryzykuj – segreguj”
Czas trwania zajęć – 2 godziny lekcyjne.
Cele główne: -kształtowanie postawy proekologicznej, -wykształcenie umiejętności rozpoznawania rodzajów opakowań i rozdzielania ich do odpowiednich pojemników, -zwrócenie uwagi na zagrożenia dla środowiska i ludzi nadmierną ilością śmieci i potrzebie ich segregacji, -poznanie pozytywnych skutków przetwarzania odpadów,
Cele szczegółowe: -uczeń rozumie potrzebę segregacji odpadów, -wie, jakie zagrożenie dla środowiska i ludzi niosą olbrzymie ilości odpadów, -rozpoznaje rodzaje odpadów i odpowiednio je segreguje, -wskazuje możliwości wtórnego wykorzystania odpadów, -zna pojęcia związane z tematyką proekologiczną (segregacja, recykling, makulatura, ekologia), -odczytuje hasło o tematyce ekologicznej, -rozwiązuje krzyżówkę tematyczną (2 osoby), -współpracuje w grupie,
Pomoce: -materiały odpadowe (gazety, papier opakowaniowy, tektura, folia, puszki stalowe i aluminiowe, butelki plastikowe typu PET, skórki od bananów, obierki z warzyw i owoców, liście, szkło białe i kolorowe, opakowania po sokach, mleku itp.), -podkładki ochronne z materiałów odpadowych, resztki niepotrzebnej tapety, -klej, flamastry, nożyczki, -tekst wiersza, krzyżówka, hasło reklamowe, ilustracja tematyczna.
Metody i formy pracy: -pogadanka, -dyskusja, -ćwiczenia i zadania, -praktycznego działania, -ekspresja,
Przebieg zajęć: I. Wprowadzenie. 1.Przywitanie i sprawdzenie listy obecności. 2.Zapoznanie uczniów z tematem zajęć. –przeczytanie przez nauczyciela wiersza „Odpady” Pomyśl już teraz o naszej planecie, zanim się stanie jednym wielkim śmieciem. Byłby to problem nie lada – zatem już teraz pomyśl o odpadach. Bo śmieci i odpady nie są jednakowe. Są szklane, papierowe, także plastikowe.l Więc posłuchaj dobrej rady i segreguj odpady, i od dzisiaj swych śmieci nie wyrzucaj tak jak leci. Osobno plastik, osobno papier, osobno szkło. ZAPAMIĘTAJ TO! II. Praca poznawcza . 1. O czym pisze autor wiersza-swobodne wypowiedzi uczniów ( w razie potrzeby ukierunkowane pytaniami nauczyciela). 2. Sprzątanie „Ziemi”- -położenie na podłodze hula-hop -obrazujący naszą planetę, - wysypanie śmieci- jedna osoba wchodzi do środka i sprząta „Ziemię”, - uzmysłowienie uczniom, że śmieci nie znikną ale nasze działania spowodują, że może być ich mniej. 3.Poznanie podstawowych terminów ekologicznych – segregacja, recykling makulatura, ekologia). –segregacja odpadów to zbieranie śmieci do specjalnie oznaczonych worków lub pojemników. Celem segregacji jest wykorzystanie odpadów. -recykling – oznacza „nowe ze starego”, przetwarzanie zużytych rzeczy na nowe produkty (powtórne wykorzystanie posegregowanych odpadów), -makulatura - odpady papierowe, gazety, zeszyty, tektura, ulotki reklamowe, -ekologia – nauka o ochronie środowiska . 4.Prezentacja pojemników i właściwa segregacja odpadów. –stelaż i kolorowe worki foliowe przeznaczone do segregacji, -krótkie omówienie rodzajów odpadów i segregacja w/g podanych kryteriów, -zgniatanie pojemników i kartonów, żeby zmniejszyć objętościowo ilość śmieci, III. Praktyczne działanie. Konspekt zajęć z przedmiotu „Funkcjonowanie w środowisku”
Klasa I-III Szkoły Przysposabiającej do Pracy
8 uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym: -zróżnicowany poziom koncentracji uwagi, -różny poziom rozumienia poleceń, -zróżnicowany poziom sprawności manualnej, -dwie uczennice posiadają umiejętność czytania i pisania ze słuchu prostych tekstów,
Tygodniowy temat zajęć – „Rady na odpady”
Dzienny temat zajęć – „Nie ryzykuj – segreguj”
Czas trwania zajęć – 2 godziny lekcyjne.
Cele główne: -kształtowanie postawy proekologicznej, -wykształcenie umiejętności rozpoznawania rodzajów opakowań i rozdzielania ich do odpowiednich pojemników, -zwrócenie uwagi na zagrożenia dla środowiska i ludzi nadmierną ilością śmieci i potrzebie ich segregacji, -poznanie pozytywnych skutków przetwarzania odpadów,
Cele szczegółowe: -uczeń rozumie potrzebę segregacji odpadów, -wie, jakie zagrożenie dla środowiska i ludzi niosą olbrzymie ilości odpadów, -rozpoznaje rodzaje odpadów i odpowiednio je segreguje, -wskazuje możliwości wtórnego wykorzystania odpadów, -zna pojęcia związane z tematyką proekologiczną (segregacja, recykling, makulatura, ekologia), -odczytuje hasło o tematyce ekologicznej, -rozwiązuje krzyżówkę tematyczną (2 osoby), -współpracuje w grupie,
Pomoce: -materiały odpadowe (gazety, papier opakowaniowy, tektura, folia, puszki stalowe i aluminiowe, butelki plastikowe typu PET, skórki od bananów, obierki z warzyw i owoców, liście, szkło białe i kolorowe, opakowania po sokach, mleku itp.), -podkładki ochronne z materiałów odpadowych, resztki niepotrzebnej tapety, -klej, flamastry, nożyczki, -tekst wiersza, krzyżówka, hasło reklamowe, ilustracja tematyczna.
Metody i formy pracy: -pogadanka, -dyskusja, -ćwiczenia i zadania, -praktycznego działania, -ekspresja,
Przebieg zajęć: I. Wprowadzenie. 1.Przywitanie i sprawdzenie listy obecności. 2.Zapoznanie uczniów z tematem zajęć. –przeczytanie przez nauczyciela wiersza „Odpady” Pomyśl już teraz o naszej planecie, zanim się stanie jednym wielkim śmieciem. Byłby to problem nie lada – zatem już teraz pomyśl o odpadach. Bo śmieci i odpady nie są jednakowe. Są szklane, papierowe, także plastikowe.l Więc posłuchaj dobrej rady i segreguj odpady, i od dzisiaj swych śmieci nie wyrzucaj tak jak leci. Osobno plastik, osobno papier, osobno szkło. ZAPAMIĘTAJ TO! II. Praca poznawcza . 1. O czym pisze autor wiersza-swobodne wypowiedzi uczniów ( w razie potrzeby ukierunkowane pytaniami nauczyciela). 2. Sprzątanie „Ziemi”- -położenie na podłodze hula-hop -obrazujący naszą planetę, - wysypanie śmieci- jedna osoba wchodzi do środka i sprząta „Ziemię”, - uzmysłowienie uczniom, że śmieci nie znikną ale nasze działania spowodują, że może być ich mniej. 3.Poznanie podstawowych terminów ekologicznych – segregacja, recykling makulatura, ekologia). –segregacja odpadów to zbieranie śmieci do specjalnie oznaczonych worków lub pojemników. Celem segregacji jest wykorzystanie odpadów. -recykling – oznacza „nowe ze starego”, przetwarzanie zużytych rzeczy na nowe produkty (powtórne wykorzystanie posegregowanych odpadów), -makulatura - odpady papierowe, gazety, zeszyty, tektura, ulotki reklamowe, -ekologia – nauka o ochronie środowiska . 4.Prezentacja pojemników i właściwa segregacja odpadów. –stelaż i kolorowe worki foliowe przeznaczone do segregacji, -krótkie omówienie rodzajów odpadów i segregacja w/g podanych kryteriów, -zgniatanie pojemników i kartonów, żeby zmniejszyć objętościowo ilość śmieci, III. Praktyczne działanie. 1. Przedstawienie sposobu wykorzystania niepotrzebnej tapety do wykonania plakatu o tematyce ekologicznej. - zamiast nowego brystolu – oszczędność papieru , kosztów produkcji i zakupu towaru, - omówienie kolejności działań, 2. Przygotowanie warsztatu pracy: - rozłożenie tapety, - przygotowanie hasła reklamowego („Ziemia sama nie da rady, segregujmy więc odpady”), - rozdanie podkładek w celu zabezpieczenia ławek przed zabrudzeniem, - przyklejenie hasła reklamowego i ilustracji tematycznych. IV. Ekspresja. 1. Wykonanie wizytówek uczniów z materiałów odpadowych i umieszczenie ich na plakacie. 2. Zawieszenie plakatu na tablicy ogłoszeń. 3. Porządkowanie miejsca pracy. V. Zajęcia końcowe. 1. Powtórzenie wiadomości (rozwiązywanie krzyżówki- 2 uczennice, pozostali-dopasowanie odpadów do pojemników- ilustracje). 2. Ocena pracy uczniów – pochwała. 3. Podziękowanie za udział w zajęciach, pożegnanie uczestników.
Zajęcia przeprowadzone przez Alicję Celej
1. Przedstawienie sposobu wykorzystania niepotrzebnej tapety do wykonania plakatu o tematyce ekologicznej. - zamiast nowego brystolu – oszczędność papieru , kosztów produkcji i zakupu towaru, - omówienie kolejności działań, 2. Przygotowanie warsztatu pracy: - rozłożenie tapety, - przygotowanie hasła reklamowego („Ziemia sama nie da rady, segregujmy więc odpady”), - rozdanie podkładek w celu zabezpieczenia ławek przed zabrudzeniem, - przyklejenie hasła reklamowego i ilustracji tematycznych. IV. Ekspresja. 1. Wykonanie wizytówek uczniów z materiałów odpadowych i umieszczenie ich na plakacie. 2. Zawieszenie plakatu na tablicy ogłoszeń. 3. Porządkowanie miejsca pracy. V. Zajęcia końcowe. 1. Powtórzenie wiadomości (rozwiązywanie krzyżówki- 2 uczennice, pozostali-dopasowanie odpadów do pojemników- ilustracje). 2. Ocena pracy uczniów – pochwała. 3. Podziękowanie za udział w zajęciach, pożegnanie uczestników.
Zajęcia przeprowadzone przez Alicję Celej
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1754


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.