Katalog Alicja Celej, 2013-12-03 Dobroszyce Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć lekcyjnych - Walentynki KONSPEKT ZAJĘĆ LEKCYJNYCH Temat ośrodka tygodniowego: Uczucia . Temat zajęć: Walentynki. Cel ogólny : - kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych ludzi, Cele szczegółowe – uczeń potrafi: -zna historię święta walentynkowego i jego patrona , - rozpoznaje i nazywa uczucia pozytywne i negatywne , - łączy w pary wskazane postacie , -starannie wykonuje prace plastyczne, -stara się doprowadzić pracę do końca , -dba o porządek w miejscu pracy, Pomoce: -tekst z krótką biografia Św. Walentego -teksty wierszy i życzeń , -artykuły papiernicze i narzędzia (brystol ,kolorowe kartki, klej, brokat, wstążki, nożyczki) -kartki walentynkowe (wzorcowe) Metody: -oparte na obserwacji, -oparte na słowie, -oparte na praktycznym działaniu, -ekspresja, PRZEBIEG ZAJĘĆ: I .WPROWADZENIE. 1.Przywitanie i sprawdzenie listy obecności . 2.Zapoznanie uczniów z tematem zajęć II . PRACA POZNAWCZA. 1.Wiersz Walentynkowy. Mamy dzisiaj Walentynki, Święto chłopca i dziewczynki. Co się lubią i kochają , No i sobie też ufają. Dają sobie dziś prezenty, Mówiąc o tym – to Walenty. Omówienie wiersza. O jakim święcie mówimy ? 2.Historia święta walentynkowego w Polsce i krótki życiorys jego patrona. Święty Walenty jest patronem wszystkich zakochanych . Urodził się we Włoszech , niedaleko Rzymu . Do tego miejsca przyjeżdżają narzeczeni i małżeństwa całego świata, aby podziękować za to, że odnaleźli szczęście z drugą osobą . W Polsce święto zwane Walentynkami , lub Dniem Zakochanych obchodzone jest od 20 lat. W tym dniu ludzie są szczególnie mili dla innych. Istnieje zwyczaj wręczania drobnych upominków oraz składania życzeń dla sympatii i przyjaciół . 3.Krótka rozmowa o uczuciach. Rozpoznawanie uczuć: Pozytywnych Negatywnych - przyjażń - zazdrość - miłość - złość - radość - nienawiść - sympatia - chciwość - dobroć - lenistwo 4.Układanie w pary postaci znanych książek i filmów. III.EKSPRESJA. 1.Wyjaśnienie uczniom co będą robili w dalszej części zajęć. 2.Pokazanie pracy wzorcowej. 3.Przypomnienie u bezpieczeństwie podczas pracy(nożyczki) 4.Praktyczne działanie : -rozdanie artykułów papierniczych i narzędzi, -rozdanie tekstu życzeń -wpisywanie życzeń, podpisywanie się. 5.Powieszenie gotowych prac na tablicy – mini wystawa. 6.Oglądanie wykonanych prac – ocena przez uczniów. 7.Porządkowanie miejsca pracy. IV.ZAJĘCIA KOŃCOWE. 1.Powtórzenie wiadomości- dzielenie się wrażeniami i spostrzeżeniami nt. Walentynek. 2.Pochwała uczniów przez nauczyciela. 3.Podziękowanie,pożegnanie. Zajęcia przeprowadzono w Szkole Przysposabiającej do Pracy przez Alicję Celej. W DNIU ZAKOCHANYCH, W DNIU WALENTEGO PRZYJMIJ ŻYCZENIA OD CHŁOPAKA SWEGO! ……………………………………… W DNIU ZAKOCHANYCH, W DNIU WALENTYNKI, PRZYJMIJ ŻYCZENIA OD SWEJ DZIEWCZYNKI! ………………………………………… ZOSTAŃ MOJĄ WALENTYNKĄ ………………………………………. JESTEŚ MOJĄ WALENTYNKĄ ……………………………………… Wyświetleń: 2619
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |