Katalog Katarzyna Cioch, 2013-11-25 Bytom Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć - Odloty ptakówScenariusz zajęć Prowadząca: Katarzyna Cioch Grupa: „Jeżyki” Temat zajęć: Odloty ptaków Cel ogólny: - zaznajomienie z gatunkami ptaków odlatujących na zimę i tych pozostających w Polsce, - rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu, - doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby. Cele operacyjne: Dziecko: - udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści opowiadania, - potrafi w prawidłowej kolejności ułożyć historyjkę obrazkową, - potrafi wymienić ptaki odlatujące na zimę i te pozostające w Polsce, - umie podzielić wyraz na sylaby i powiedzieć ile ich jest, - domalowuje i dokleja brakujące elementy ptaszka. Metody: - oparte na działaniu ułożenie historyjki obrazkowej, klasyfikowanie ptaków, naśladowanie lotu ptaków, wykonanie pracy plastycznej. - oparte na słowie powitanie z dziećmi, omówienie opowiadania „O gościach, co nie poszli na ucztę” H. Zdzitowieckiej, „Ile sylab?” – zabawa dydaktyczna Środki dydaktyczne: - treść opowiadania, - historyjka obrazkowa, - symbol „zimy” i „ciepłych krajów”, - ilustracje ptaków, - farby, - pędzle, - niebieskie kartki, - kubek z wodą, - chusteczki nawilżane, - piórka, - ruchome oczka, - magiczny klej, - odznaki - ptaszki. Formy: - grupowa, - indywidualna. Przebieg zajęć: 1. Powitanie piosenką „Wszyscy są, witam Was…” Wszyscy są, witam Was Zaczynamy już czas Jestem ja, jesteś Ty Raz, dwa, trzy.. 2. Wysłuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej „O gościach, co nie przyszli na ucztę”. 3. Rozmowa inspirowana treścią opowiadania Gdzie mieszkał Hałabała? Jak ubrany był Hałabała? Kogo Hałabała zaprosił na ucztę? W jaki sposób Hałabała zawołał swoich gości na ucztę? Kogo spotkał Hałabała w lesie zamiast swoich gości? Gdzie poleciały zaproszone na ucztę ptaki? 4. „O gościach, co nie przyszli na ucztę” – ułożenie historyjki obrazkowej. 5. „Ptaki odlatujące na zimę i te pozostające w Polsce” – klasyfikowanie ilustracji. 6. „Ile sylab?” – zabawa dydaktyczna - podział nazw ptaków na sylaby, wskazanie ilości sylab w wyrazie. 7. „Małe ptaszki, duże ptaki” – zabawa z elementami ruchu. 8. „Ptaszek” – praca plastyczna – tworzenie ptaszka poprzez odbicie na kartce pomalowanej farbą stopy, domalowywanie brakujących elementów (dziobka, nóżek, brzuszka), doklejanie oczka, piórek. 9. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach – nagrodzenie dzieci poprzez naklejenie na koszulki odznaki – ptaszka. Wyświetleń: 1240
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |