Katalog

Agnieszka Oczeretko, 2013-11-18
Kolbuszowa

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

- n +

Plan rozwoju zawodowego
Nauczyciela kontraktowego
Ubiegającego się o stopień zawodowy
Nauczyciela mianowanego

Od 1 września 2011 r. do 31 maja 2014 r.

mgr Agnieszka Oczeretko
nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej
im. Ks. Kardynała Adama Kozłowieckiego w Hucie Komorowskiej

Huta Komorowska 12. 09. 2011r.


Autoprezentacja

1. Imię i nazwisko: Agnieszka Oczeretko
2. Staż pracy: 8 lat
3. Nauczany przedmiot: język angielski
4. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
5. Posiadane kwalifikacje: mgr pedagogiki, certyfikat międzynarodowy z języka angielskiego (FCE), dyplom Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych o specjalności filologia angielska
6. Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego



Konstruując swój plan rozwoju zawodowego kierowałam się rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. z późn. zm. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.





ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU


§7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.


ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Poznanie procedury
awansu zawodowego
na nauczyciela mianowanego Zapoznanie z rozporządzeniem MENiS
Z 1.XII.2004r. z późn.zm. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. IX.2011 Rozporządzenie MENiS z dn 1.XII.2004 z późn.zm. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli,
wniosek o rozpoczęcie stażu,
plan rozwoju zawodowego.
2.Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, napisanie harmonogramu lekcji doradczych. IX.2011 Pisemne przejrzyste zasady współpracy nauczyciela
z opiekunem stażu.
3.Poznanie zasad funkcjonowania i zadań szkoły. Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Profilkatyki i Wychowawczego, WSO,Karty Nauczyciela IX – X.2011 Potwierdzenie opiekuna stażu
o analizie wymienionych dokumentów.
4.Uczestniczenie
w pracach różnych organów szkoły. Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Udział w pracach zespołów powołanych przez dyrektora szkoły do spraw edukacji
i wychowania.
Wdrażanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania.
Ewaluacja Przedniotowego Systemu Oceniania.
Wspólpraca z Samorządem Uczniowskim.
Współpraca z Radą Rodziców.
Aktywny udział w pracach komisji podczas sprawdzianu kl.VI. Cały okres stażu zgodnie z harmonogramem szkoły. Zaświadczenia dyrektora.
Przedmiotowy System Oceniania.
Sprawozdanie.
5.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
Nawiązania współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną. Współpraca z PPP oraz Gminną biblioteką w Majdanie Królewskim. Cały okres stażu Sprawozdanie.
6.Przygotowanie projektu sprawozdania. Autorefleksja, analiza planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. VI. 2014 Sporządzenie sprawozdania.








§7 ust. 1 pkt 2
Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Obserwacja zajęć prowadzonych przezopiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności. Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć,ewaluacja. Cały okres stażu Karty obserwacji,
Konspekty,karty
pohospitacyjne.
2. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie dokumantacji. Cały okres stażu wg oferty szkoleniowej. Zaświadczenia.
3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego. Cały okres stażu wg oferty szkoleniowej. Zaświadczenia.
4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. Poszerzenie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę. Cały okres stażu Prowadzenie dziennika lektur, potwierdzenie opiekuna stażu, sprawozdanie.






§7 ust. 1 pkt 3
Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust.1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Analiza przepisów dotyczących systemuoświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowaniaszkoły. Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. Cały okres
stażu. Zaświadczenie opiekuna
stażu.
2.Zapoznanie się z Prawami Ucznia i KonwencjąPraw Dziecka. Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowania tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Cały okres
stażu. Zaświadczenie opiekuna
stażu.



§7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust 1 a Karty Nauczyciela – umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków.


ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansuzawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczycielakontraktowego:
• Ustawy o systemie oświaty z dn 21.06.1996 (Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz. 329 z późn. zm.
• Ustawy z dn 26.01.1982 – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997r. Nr 56, poz. 357 z późn. zm.)
• Ustawy z dn 18.02.2000r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000r. Nr 19, poz. 239)
• Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 1.12.1004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz 2593 z późn. zm.)

Napisania wniosku o rozpoczecie stażu.


Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. VIII/IX 2011













VIII/IX 2011



V/VI 2014 Opracowanie planu rozwoju zawodowego












Wniosek o rozpoczęcie stażu.


Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.
2.Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
Spotkania, konsultacje, rozmowy.
Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu. IX 2011

Cały okres stażu. Kontrakt.

Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy
w dzienniku.
Potwierdzenie opiekuna stażu.
3.Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniów itp. Cały okres stażu. Dokumentacja procedury awansu zawodowego.
4.Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją. VI 2014 Sprawozdanie
z odbytego stażu.
5.Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno-przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych. Zakup pomocy dydaktycznych.
Wykonywanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.
Przygotowywanie materiałów lingwistycznych. Cały okres stażu. Materiały, pomoce dydaktyczne.
Fotografie i plakaty.
Prace wykonywane przez uczniów.
6.Dokumentowanie własnego działania. Przygotowywanie scenariuszy lekcji, testów.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie
z wymogami. Cały okres stażu. Scenariusze lekcji, testy.
Zapisy w dzienniku lekcyjnym.
Dzienniki zajęć pozalekcyjnych.
7.Ewaluacja metod pracy. Analiza wyników sprawdzianu kl.VI.
Analiza badania wyników nauczania.
Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. Cały okres stażu. Zaświadczenie dyrektora szkoły.
Korekty w planach, porgramach i metodach pracy.






§7 ust. 2 pkt 2
Umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Kontakt z rodzicami – indywidualnie, wywiadówki, współpraca z Radą Rodziców.
Konsultacje z innymi nauczycielami.
Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniami. Cały okres stażu. Adnotacje w dziennikach lekcyjnych.
Zaświadczenia innych nauczycieli szkoły.
Zaświadczenia opiekuna stażu.
2.Uwzględnianie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w pracy. Kółko z j.angielskiego dla uczniów zdolnych.
Indywidualna pomoc uczniom z problemami w nauce.
Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych.
Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych.
Opieka nad uczniami podczas wycieczek szkolnych. Cały okres stażu. Dzienniki zajęć pozalekcyjnych.
Zaświadczenia opuiekuna stażu.
Protokoły z konkursów.
Potwierdzenia udziału.
3.Organizacja zajęć pozalekcyjnych. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych – dyskoteki szkolne, imprezy szkolne wyjazdy, wyjścia poza teren szkoły. Cały okres stażu. Potwierdzenie dyrektora.
Karty wycieczki.
Zapisy w dziennikach.
4.Uwzględnianie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy
z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
Realizowania zadań wychowawczych zgodnie
ze szkolnym programem profilaktyki.
Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę. Cały okres stażu. Zapisy w dziennikach.
Sprawozdanie.
Zaświadczenia.

§7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. Przygotowanie potrzebnych dokumentów, np. planurozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów, programów nauczania, PSO, itd.
Przygotowanie pomocy dydaktycznych.
Przygotowanie materiałów potrzebnych podczas zajęć pozalekcyjnych itd.
Komunikowanie się za pośrednictwem poczty elektronicznej z przedstawicielami wydawnictw językowych oraz innymi nauczycielami.
Cały okres stażu. Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego.
Wykaz adresów portali edukacyjnych.
Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Potwierdzenie opiekuna stażu.
2.Doskonalenie umiejętności wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. Wykorzystanie portali edukacyjnych
w samokształceniu.
Konsultacje z nauczycielem informatyki. Cały okres stażu. Spis adresów portali internetowych.
Zaświadczenie nauczyciela informatyki.
3.Publikacje w internecie. Umieszczenie na stronie internetowej szkoły informacji na temat prowadzonych działań np. wycieczek, akademii itp. Cały okres stażu. Adres strony www szkoły.
§7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Realizowanie zadań wychowawczych
w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnymprogramem wychowawczym. Analiza wyników w nauce.
Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomocuczniom.
Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
Opieka nad uczniami zdolnymi poprzez motywowanie ich do
dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach.
Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej uczniów.
Przeciwdziałanie nałogom.
Aktywne pełnienie dyżurów.
Cały okres stażu.
Wg potrzeb.
Na bieżąco. Potwierdzenie opiekuna stażu.
Zaświadczenie dyrektora szkoły.
Zapisy w dziennikach lekcyjnych.
Sprawozdanie.
2.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiającychtrudności dydaktyczne
i wychowawcze. Identyfikacja problemu.
Rozwój i znaczenie problemu.
Prognoza.
Propozycje rozwiązań.
Efekty działań. Cały okres stażu.
Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania
Problemów edukacyjnych
i wychowawczych, pisma
do rodziców, potwierdzenie dyrektora szkoły.
3.Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym
i rodzicielskim. Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn.
Dobieranie różnorodnych metod
i narzędzi w procesie nauczania
i oceniania uczniów.
Kontakt z rodzicami: służenie pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych.
Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych i pozaszkolnych. Cały okres stażu.
Wg potrzeb. Zaswiadczenie dyrektora szkoły.
Zaświadcznie opiekuna stażu.

§7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postepowanie w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN
REALIZACJI DOWODY
REALIZACJI
1.Zapoznanie się z aktami prawnymidotyczacymi systemu oświaty i działania szkoły. Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy
o Systemie Oswiaty,
Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO, obowiązujących regulaminów.
Opracowanie dokumentacji koniecznej
do przeprowadzenia stażu.
Na bieżąco.

IX.2011
Zaświadczenie opiekuna stażu.
Wniosek
o rozpoczecie stażu.
2.Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego
i posługiwanie się przepisami systemu oświaty,
Pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów.
Praca w komisjach powoływanych w szkole.
Organizacja imprez szkolnych
i pozaszkolnych.
Analiza opinii z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Cały okres stażu wg potreb. Zaświadczenie dyrektora.
Sprawozdanie.





Zatwierdzam do realizacji:




…………………………………………………………………. ………………………………………………………………..
data i podpis dyrektora podpis nauczyciela
Wyświetleń: 718


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.