AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Majewska, 2013-11-14
WARSZAWA

Historia, Projekty edukacyjne

PROJEKT EDUKACYJNY dla klas IV – VI „4  1 (11.11) 1918

- n +


PROJEKT EDUKACYJNY dla klas IV – VI
„4  1 (11.11) 1918”
Drodzy Uczniowie!
Proponujemy, aby w tym roku rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości obchodzić poprzez realizację zadań tematycznie związanych z powyższym okresem historycznym.

LP. ZADANIE TERMIN OSOBY ODPOWIEDZIALNE

1. Przygotowanie piosenki w dowolnym stylu muzycznym prezentującej historię odzyskania przez Polskę niepodległości.
 dostarczenie tekstu piosenki do 29 X
 prezentacja piosenki - 9 XI 1) …
2) …
3) …
4) …
5) …



2. Wykonanie plakatu prezentującego historię odzyskania przez Polskę niepodległości
(jak najwięcej informacji w jak najciekawszej formie). do 30 X 1) …
2) …
3) …
4) …
5) …
….


3. Recytacja wiersza o tematyce patriotycznej
(1 osoba z klasy).
 30 X godz. 13.45, sala nr 205
 występ zwycięzcy/osób wyróżnionych – 9XI
1) …
4. Prezentacja kostiumu historycznego z epoki odzyskania przez Polskę niepodległości
wraz z jego kilkuzdaniowym opisem
(2 osoby z klasy).
 wstępna prezentacja stroju
i jego opisu -
30 X godz. 13.45, sala nr 205
 prezentacja stroju 9XI 1) …2) …
5. Turniej wiedzy o hymnie i symbolach narodowych ( 1 reprezentant klasy)
 I etap - 30 X godz. 13.45,
sala nr 205
 II etap - 9 XI 1) …
6. Przygotowanie się do dyskusji „Co to znaczy być patriotą?” i wzięcie w niej udziału.
( 2 osoby z klasy)
5 XI (pon.) godz. 13.30
sala nr 203 1) …
2) …

 Wszystkie działania klasowe będą oceniane przez jury złożone z nauczycieli. Klasa, która zdobędzie najwięcej punktów, otrzyma nagrodę.

 Dnia 9 listopada (piątek) spotkamy się na godzinie wychowawczej, aby zaprezentować efekty Waszych działań
i wyłonić zwycięzcę.
UWAGA!
Każdy uczeń ma obowiązek wykonać patriotyczny kotylion w barwach narodowych i przypiąć go do ubrania 9 XI.

 Teksty piosenek i plakaty prosimy przekazywać do p. Anny Karczewskiej (sala 204) lub p. M. Majewskiej (s. 205).

 Wychowawców uprzejmie prosimy o zaangażowanie wszystkich uczniów w realizację zadań oraz wsparcie
(ale nie wyręczanie) ich w działaniach.

Mamy nadzieję, że w realizowanych działaniach znajdziecie przyjemność, a jednocześnie staną się one okazją
do lepszego poznania naszej historii.
Organizatorzy
Anna Karczewska
Monika Majewska


PROJEKT EDUKACYJNY dla klas IV – VI
„4  1 (11.11) 1918”

Dyskusja „Co to znaczy być patriotą?”

TERMIN: 5 XI (pon.) godz. 13.30, sala nr 203

Bardzo proszę o dokonanie oceny uczestników dyskusji w zależności od stopnia ich aktywności, umiejętnego argumentowania i wyrażania własnej dyskusji oraz zachowania kultury dyskusji.

KLASA IMIONA I NAZWISKA UCZNIÓW UWAGI LICZBA PUNKTÓW
(0 – 5 PKT.)
4a 1)
2)
4b 1)
2)
5a 1)
2)
5b 1)
2)
5c 1)
2)
6a 1)
2)
6b 1)
2)
6c 1)
2)














PROJEKT EDUKACYJNY dla klas IV – VI
„4  1 (11.11) 1918”

KARTA OCENY KLASOWEJ PREZENTACJI
PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ W DOWOLNYM STYLU MUZYCZNYM

Bardzo proszę o przydzielenie każdej klasie odpowiedniej liczby punktów
w skali od 0 do 4 punktów za wykonanie piosenki.

Proponowane kryteria oceny:
 nawiązanie w treści piosenki do wydarzeń dotyczących historii odzyskania przez Polskę niepodległości
 oryginalność – własna kompozycja muzyczna lub twórcza kompilacja istniejących utworów/ nieoryginalność muzyki
 pomysłowość, oryginalność wykonania
 ogólny wyraz artystyczny (m.in. uzasadniony: gest sceniczny, element ruchu, strój, rekwizyt)



KLASA
UWAGI
UWAGI JURY
LICZBA PUNKTÓW
(0 – 4 PKT.)
4a własna kompozycja muzyczna

4b nieoryginalna kompozycja muzyczna

5a nieoryginalna kompozycja muzyczna

5b kompilacja nieoryginalnych utworów muzycznych
5c nieoryginalna kompozycja muzyczna

6a własna kompozycja muzyczna

6b własna kompozycja muzyczna

6c własna kompozycja muzyczna



PROJEKT EDUKACYJNY dla klas IV – VI
„4  1 (11.11) 1918”






ZADANIA Przygotowanie piosenki w dowolnym stylu muzycznym prezentującej historię odzyskania przez Polskę niepodległości.
Wykonanie plakatu prezentującego historię odzyskania przez Polskę niepodległości
(jak najwięcej informacji w jak najciekawszej formie). Recytacja wiersza
o tematyce patriotycznej
(1 osoba z klasy).
Prezentacja kostiumu historycznego z epoki odzyskania przez Polskę niepodległości
wraz z jego kilkuzdaniowym opisem (2 osoby z klasy). Turniej wiedzy o hymnie i symbolach narodowych
( 1 reprezentant klasy)


Przygotowanie się
do dyskusji
„Co to znaczy być patriotą?” i wzięcie
w niej udziału.
( 2 osoby z klasy)




RAZEM
KRYTERIA
 tekst –nawiązanie do faktów hist.; wartość literacka, poprawność język.
 muzyka – własna /nieoryginalna;
 wykonanie –pomysłowe, ciekawe
 ogólny wyraz artystyczny  bogactwo treści historycznych
 poprawność językowa
 ciekawa forma graficzna  odpowiedni dobór repertuaru
 pamięciowe opanowanie utworu
 wyraźne mówienie
 właściwe tempo mówienia.
 wyraziste mówienie i interpretacja głosowa
 ogólny wyraz artystyczny  odpowiedni dobór kostiumu i rekwizytów
 wkład pracy i samodzielność wykonania
 ogólny wyraz artystyczny  na podstawie wyników uzyskanych w teście z I etapu i turnieju  aktywność
 umiejętne argumentowanie i wyrażanie własnej opinii
 kultura dyskusji
4a

4b

5a

5b

5c

6a

6b

6c


PROJEKT EDUKACYJNY dla klas IV – VI
„4  1 (11.11) 1918”





ZADANIA
Recytacja wiersza o tematyce patriotycznej
(1 osoba z klasy).

Prezentacja kostiumu historycznego z epoki odzyskania przez Polskę niepodległości wraz z jego kilkuzdaniowym opisem
(2 osoby z klasy). Turniej wiedzy o hymnie
i symbolach narodowych
( 1 reprezentant klasy)



 odpowiedni dobór repertuaru
 pamięciowe opanowanie utworu
 wyraźne mówienie
 właściwe tempo mówienia.
 wyraziste mówienie i interpretacja głosowa
 ogólny wyraz artystyczny  odpowiedni dobór kostiumu i rekwizytów
 wkład pracy i samodzielność wykonania
 ogólny wyraz artystyczny  na podstawie wyników uzyskanych w teście
z I etapu i turnieju
4a
1)
2)
4b
1)
2)
5a
1)
2)
5b
1)
2)
5c
1)
2)
6a
1)
2)
6b
1)
2)
6c
1)
2)








KRYTERIA OCENY RECYTACJI


1. Pamięciowe opanowanie utworu. (0 – 2 pkt.)
2. Wyraźne mówienie (uczeń jest słyszany i rozumiany). (0 – 1 pkt.)

3. Właściwe tempo mówienia: (0 – 2 pkt.)
 dostosowane do sytuacji lirycznej ukazanej w wierszu;
 przestrzeganie znaków interpunkcyjnych, przerzutni.

4. Wyraziste mówienie i interpretacja głosowa: (0 – 2 pkt.)
 logiczne akcentowanie, intonacja, modulacja głosu, tempo, pauza;
 dostosowanie sposób mówienia do sytuacji lirycznej ukazanej w wierszu;
 wyrażanie głosem uczuć, zaciekawienie, wzruszenie itp.
 nawiązanie kontaktu z odbiorcą.

5. Ogólny wyraz artystyczny: (0 – 2 pkt.)
 postawa recytatora;
 uzasadniony: gest sceniczny, element ruchu, strój, rekwizyt.






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 705


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.