Katalog

Magdalena Czapka-Król, 2013-11-12
Sędziszów Młp

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji koleżeńskiej M. Czapka-Król

- n +

Konspekt lekcji koleżeńskiej

Przedmiot: język angielski
Prowadzący: Magdalena Czapka-Król
Klasa: IV
Data: 13.04.2011 r.
Temat: An Easter Outing.- wycieczka, wyjazd wielkanocny
Cele lekcji:
- Poznawczy: Zapoznanie uczniów z zakresem słownictwa dotyczącego: Wielkanocy, zwierząt, roślin, wiosny. Zapoznanie z możliwościami zdobywania wiedzy z nowoczesnych źródeł informacji. Zapoznanie się z różnymi zwyczajami np. wyjazd na farmę w czasie świąt wielkanocnych. Zapoznanie z innymi obyczajami świątecznymi.
- Kształcący: Kształtowanie samodzielności i niezależności w myśleniu oraz spostrzegawczości np. podczas wyszukiwania na ilustracjach wskazanych elementów. Wyrabianie umiejętności kojarzenia faktów. Wyrabianie umiejętności użycia poznanych wyrazów w prostych zwrotach np. w mowie i w piosence.
- Wychowawczy: Rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty regionalnej, a zarazem uczenie szacunku dla innych kultur i dla świata przyrody. Budzenie wrażliwości estetycznej.
Metody pracy: poszukująca, działania praktyczne, praca z ilustracją, praca ze słownikiem, praca z wykorzystaniem animacji komputerowej, pogadanka.
Formy pracy: jednostkowa, zbiorowa, grupowa.
Pomoce dydaktyczne: komputer, płyta CD, słowniki polsko-angielski i angielsko-polski, własne karty zadań, ilustracje o tematyce świątecznej.
Przebieg lekcji:
1) Część I wstępna:
Zapoznanie uczniów z tematyką i celami lekcji. Zapisanie tematu.
Część II główna:
Polecenie Polecenie nauczyciela Czynności uczniów
Polecenie 1 Nauczyciel prosi uczniów o spojrzenie na ilustrację o treści wielkanocnej, znajduje się ona na karcie zadań.
Prezentuje uczniom słownictwo związane z dekoracją wielkanocną. Wyjaśnia uczniom, że pisanki, kurczaczki, kwiatki, baranek są elementami dekoracji i zarazem symbolem Wielkanocy. Uczniowie zapisują w zeszytach nowo poznane słowa.
Polecenie 2 Nauczyciel prosi uczniów o odnalezienie symboli wielkanocnych na karcie zadań, obserwuje pracę dzieci, sprawdza, koryguje. Uczniowie odnajdują symbole wielkanocne.
Polecenie 3 Nauczyciel wyjaśnia uczniom, że wkrótce zobaczą symbole/dekorację na filmie. Zachęca ich do nazywania tych symboli w języku angielskim. Uprzedza uczniów, że w przyszłości umiejętność wykonania karty świątecznej będzie im bardzo przydatna np. w pracy domowej. Trzeba będzie wykonać kartkę wielkanocną taką samą jaką zobaczą na filmie wykonaną przez Luke. Uczniowie oglądają wielkanocne dekoracje i je nazywają.
Polecenie 4 Nauczyciel wyjaśnia, iż najbardziej popularną grą dla dzieci na Wielkanoc jest Easter Hunt – Poszukiwanie czekoladowych jajek.
Nauczyciel przypomina przyimki: on – na, in- w, under – pod. Prosi uczniów o spojrzenie na ilustrację i przypomina słownictwo tree, boat, flowers, bush. Prosi o obejrzenie filmu i narysowanie jajek, a następnie zapisanie przyimków w zdaniach. Uczniowie oglądają film i rysują ukryte jajka. Następnie zapisują przyimki występujące w zdaniach.
Polecenie 5 Nauczyciel informuje uczniów, iż Luke and Jenny wybierają się na farmę. Nauczyciel pyta uczniów jakie zwierzęta możemy zobaczyć na farmie (cow, sheep, pig, duck, goat, rabbit). Nauczyciel przypomina niedawno poznaną piosenkę „Old MacDonald had a farm”. Nauczyciel pyta uczniów, jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzątka - What noises do these animals make in Polish language? Uczniowie oglądają film i śpiewają piosenkę. Uczniowie naśladują zwierzątka.
Polecenie 6 Nauczyciel prosi o spojrzenie na kartę zadań i zapisanie, jakie zwierzątka były na farmie. Następnie nauczyciel sprawdza odpowiedzi uczniów. Uczniowie obserwują, mówią i zapisują jakie zwierzątka były na farmie.
Polecenie 7 Nauczyciel prosi o ponumerowanie zwierzątek według kolejności, w jakiej były ukazywane w filmie. Uczniowie jeszcze raz oglądają film i numerują zwierzątka.
Polecenie 8 Nauczyciel prosi o udzielanie odpowiedzi na pytania Luke i Jenny. Uczniowie odpowiadają na pytania dzieci.
Polecenie 9 Nauczyciel wyjaśnia uczniom, iż pisanki są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii. Nauczyciel przypomina kolory. Następnie prosi uczniów o pokolorowanie pisanek wg instrukcji. Uczniowie kolorują jajka wg polecenia.
Polecenie 10/
dodatkowe Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy A i B i prosi ich o narysowanie 4 jajek na obrazku podpisanym My Picture. Uczniom nie wolno wzorować się na pracy kolegów. Następnie nauczyciel prosi uczniów o podjęcie pracy w parach i zadawanie pytania Where are the eggs? - Gdzie są jajka? Uczeń B odpowiada, używając przyimków: in, on, under. Uczniowie rysują jajka, następnie zadają pytania i odpowiadają na nie. Potem następuje zmiana: uczniowie B pytają uczniów A.
Polecenie 11/
dodatkowe Nauczyciel prosi o głośne przeczytanie notatki Luke o Wielkanocy w Wielkiej Brytanii. Następnie prosi o napisanie podobnej notatki dotyczącej Wielkanocy w Polsce. Uczniowie czytają notatkę o Wielkanocy w Wielkiej Brytanii i uzupełniają notatkę o Wielkanocy w Polsce.

Część III końcowa:
Praca domowa – Narysuj kartkę wielkanocną, uwzględniając koszyczek pełen pięknych pisanek. Możesz wykorzystać inne symbole wielkanocne.
Wyświetleń: 813


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.