Katalog Katarzyna Dusza, 2013-10-21 Przyłubsko Język polski, Konspekty Konspekt lekcji j. polskiegoKonspekt lekcji języka polskiego w klasie IV I. Temat lekcji : Czym obdarować przyjaciela? Alan Aleksander Milne: „Urodziny Kłapouchego”. II. Cele lekcji: 1. Cele operacyjne. Uczeń potrafi: wymienić wyrazy kojarzące mu się ze słowem „urodziny”; czytać tekst ze zrozumieniem ; ułożyć listę pytań do tekstu na podstawie słów „kluczy”; przewidzieć i opowiedzieć o czym będzie czytany tekst ; przeczytać tekst i porównać swoje wstępne wyobrażenia z tym, co znalazł w tekście ; nazwać uczucia bohatera i swoje w określonej sytuacji ; wyrazić własne zdanie na podany temat ; 2. Cele motywacyjno-emocjonalne. Uczeń: zastanawia się nad własnym postępowaniem ; dostrzega ważność świąt okolicznościowych ; docenia wagę drobnych gestów pamięci i przyjaźni ; III. Metody pracy: burza mózgów ; czytanie ze zrozumieniem – słowa klucze ; metoda: „wyobraź sobie” ; IV. Formy pracy: zbiorowa – jednolita ; indywidualna – jednolita ; V. Pomoce dydaktyczne: Marlena Derlukiewicz: „Słowa na start”. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego dla klasy czwartej szkoły podstawowej ; karty pracy ; wykaz słów „kluczy” do omawianego tekstu; VI. Organizacja czynności nauczyciela i uczniów: Sprawdzenie listy obecności ; Sprawdzenie pracy domowej ; Podanie i zapisanie tematu lekcji; Z czym kojarzy wam się słowo „urodziny”? Uczniowie zgodnie z zasadami metody burzy mózgów podają swoje pomysły, które zapisujemy na tablicy. Wykorzystując skojarzenia dzieci, tworzymy wspólnie definicję urodzin, np.: URODZINY to uroczystość, na którą zapraszamy gości. Otrzymujemy od nich prezenty. Bawimy się przy muzyce, jemy pyszny tort, zdmuchujemy świeczki. Bardzo lubimy to święto. 5. Dlaczego urodziny są ważnym wydarzeniem w życiu każdego człowieka? Jaki powinien być dzień urodzin –wesoły czy smutny? /luźne wypowiedzi uczniów /; 6. Uczniowie otrzymują wykaz słów kluczy do jeszcze nieznanego tekstu. Na podstawie tych wyrazów tworzą listę pytań-czego chcę się dowiedzieć?; 7.Uczniowie po pięciominutowym przygotowaniu opowiadają o czym będzie czytany tekst – wysłuchanie kilku przykładowych wypowiedzi ; 8. Uczniowie otrzymują karty pracy, które mają uzupełniać w trakcie czytania tekstu Alana Aleksandra Milne: „Urodziny Kłapouchego”; 9. Przeczytanie tekstu , uzupełnienie tabeli; 10. Porównanie wstępnych wyobrażeń dzieci z tym, co znaleźli w przeczytanym tekście –omówienie spostrzeżeń zapisanych w kartach pracy; 11. Co było przyczyną złego nastroju Kłapouchego? /wypowiedzi dzieci/ ; 12. Wyobraźcie sobie, że zapomniano o waszych urodzinach. Nikt nie złożył wam życzeń, nikt nie pamiętał, że jest to wasz wyjątkowy dzień. Co byście czuli, jaki mielibyście nastrój? Uczniowie zapisują w zeszytach nazwy uczyć, jakie przeżyliby w takiej sytuacji; 13. Odczytanie i omówienie spostrzeżeń dzieci ; 14. Podsumowanie: Dzieci dochodzą do wniosku, że w dniu urodzin nie są najważniejsze prezenty, ale pamięć najbliższych, kolegów i koleżanek o naszym święcie. Wystarczą ich życzenia, aby ten dzień był wyjątkowy – radosny i szczęśliwy; 15. Praca domowa. Zastanów się, co trzeba przygotować, aby zorganizować przyjęcie urodzinowe . 16. Ocena najaktywniejszych uczniów. Wyświetleń: 941
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |