AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Warmuz, 2013-10-17
Maków Podhalański

Technika, Konspekty

Konspekt zajęć zintegrowanych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym

- n +

Konspekt zajęć zintegrowanych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
w SOSW w Makowie Podhalańskim
Klasa III Szkoła Podstawowa

Grupa: 7 uczniów
Prowadząca: Joanna Warmuz
Ośrodek tematyczny: Moja najbliższa rodzina
Temat lekcji: Papieroplastyka – wykonywanie ramki na rodzinne zdjęcia
Czas trwania:45 minut
Data: 14.11.2007

Cele rewalidacyjne:
1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów( werbalnych i pozawerbalnych)
2. Rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej i pamięci oraz sprawności manualnej i grafomotorycznej
3. Stwarzanie pozytywnej atmosfery bezpieczeństwa i zaufania

Cel ogólny poznawczy:
1. Zapoznanie uczniów z techniką wykonania ramki z tektury i dekorowania jej według instrukcji nauczyciela

Cele operacyjne poznawcze:
1.1 Uczeń potrafi na miarę swoich możliwości: Połączyć za pomocą kleju i taśmy klejącej poszczególne elementy ramki.
1.2 Uczeń potrafi na miarę swoich możliwości: Naklejać poszczególne (duże i małe) elementy na szablon według instrukcji nauczyciela.
1.3 Uczeń potrafi na miarę swoich możliwości: Komponować układ na szablonie według wzoru.


Cele ogólne kształcące:
1. Doskonalenie umiejętności , korzystania z taśmy dwustronnej, dziurkacza z wzorami, linijki, kleju .
2. Doskonalenie umiejętności prawidłowego odpoznawania i dobierania kolorów.



Cele operacyjne kształcące:
1.1 Uczeń potrafi na miarę swoich możliwości: Prawidłowo korzystać, dziurkacza, taśmy dwustronnej
2.1 Uczeń potrafi na miarę swoich możliwości: Dobrać odpowiednie kolory zgodnie z instrukcją nauczyciela

Cele wychowawcze:
1. Wdrażanie uczniów do zachowania porządku w miejscu pracy.
2. Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie.
3. Doskonalenie znajomości reguł i zasad obowiązujących w czasie lekcji.
4. Wdrażanie uczniów do przestrzegania form grzecznościowych
5. Rozwijanie poczucia poszanowania pracy innych uczniów



Metody pracy wg Okonia

- ćwiczebne: odpoznawanie kolorów, omawianie rodzinnych zdjęć
- waloryzacyjne:
* ekspresja plastyczna – wykonanie ramki na zdjęcia
* impresja muzyczna – słuchanie utworów muzycznych w czasie pracy
*ekspresja ruchowa – zabawa naśladowcza
- podające – przekazanie instrukcji kolejnych etapów pracy.
- poszukujące – pogadanka heurystyczna na temat członków rodziny


Formy pracy:
- indywidualna jednolita głośna i cicha

Środki dydaktyczne:
- papier kolorowy ( w dwóch odcieniach)
- papier tekturowy
- klej wikol, taśma dwustronna
- nożyczki
- dziurkacz ozdobny
- linijka, ołówek, gumka do mazania
- zdjęcia rodzinne
- papier samoprzylepny
- wzór ramki (zał.1)
-elementy dekoracji (zał.2)
- magnetofon
-płyty z muzyką relaksacyjną
- ziarna słonecznika






















Struktura zajęć

I. Faza wstępna
I.1. Czynności organizacyjno – porządkowe.
- powitanie
- przygotowanie przyborów do pracy
I.2. Zabawa naśladowcza – „kółko małe…”
I.3. Zabawa tematyczna – „Poszukiwanie kolorów”

II. Faza zasadnicza
II.1. Wprowadzenie do tematu – pogadanka na temat rodziny na podstawie przyniesionych przez uczniów zdjęć rodziny
II.2. Praca plastyczno – techniczna: tekturowa ramka na zdjęcia

III. Faza końcowa
III.1. Prezentacja wykonanych prac
III.2. Podsumowane zajęć.
III.3. Uporządkowanie miejsc pracy.















Przebieg lekcji

Czynności nauczyciela Czynności uczniów Uwagi
I. Faza wstępna
I.1. Czynności organizacyjno – porządkowe
Nauczyciel wita się z uczniami, prosi o zajęcie miejsca w ławkach i przygotowanie przyborów do pracy.
I.2. Zabawa naśladowcza – „Kółko małe…”
Nauczyciel mówi z pokazem treść wiersza
I.3. Zabawa tematyczna: „Poszukiwanie kolorów”
N-l rozdaje uczniom kolorowe klocki i przekazuje instrukcje zabawy.
I.1. Uczniowie witają się z nauczycielem, zajmują miejsca w ławkach i przygotowują przybory.





I.2 Dzieci słuchają treści wiersza i naśladują ruchy nauczyciela.
I.3. Każdy uczeń otrzymuje jeden klocek w wybranym kolorze(podaje jego nazwę) i grupę różnokolorowych klocków. Na podany sygnał „poszukujemy klocków”, uczniowie rozpoczynają poszukiwania wszystkich klocków np. w kolorze zielonym . Na sygnał „kończymy poszukiwania”, dzieci układają swoje zbiory na ławce nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego zadania.


.











II. Faza zasadnicza
II.1. Wprowadzenie do tematu:
N-l prosi dzieci aby przygotowały rodzinne zdjęcia, które miały przynieść na lekcję.
Poleca uczniom: Przyjrzyjcie się dokładnie zdjęciu które przynieśliście? Kto się na nim znajduje?
Wybiera kolejno uczniów aby opowiedzieli o przyniesionych pomocach.
Następnie n-l mówi: Dzisiaj wykonamy ramkę w której będziecie mogli umieścić przyniesione zdjęcia lub te które macie w domu. Taką ramę możecie ułożyć na półce w swoim pokoju albo będzie ona prezentem np.dla mamy.


II.2 .Praca plastyczno - techniczna– tekturowe ramki na zdjęcia
Prowadzący prezentuje uczniom wcześniej przygotowaną ramkę ze zdjęciem, która będzie służyć jako wzór. Rozdaje uczniom potrzebne pomoce. Następnie przekazuje kolejne etapy wykonywania podanej pracy:
Etap 1 –Połączymy teraz elementy podstawowe ramki przygotowane z tektury i za pomocą dwustronnej taśmy klejącej
Etap 2 –Każdy uczeń otrzymał kopertę w której znajdują się elementy do dekoracji ramki i kolejno przyklejamy:
- liście
- kwiaty
- środki kwiatów
Etap 3 – Obwódkę ramki tak ja we wzorze wylepiamy ziarnami słonecznika.
Etap 4 – Gdy ramka jest gotowa umieszczamy w niej zdjęcie.
II.1. Każde dziecko opowiada na miarę swoich możliwości o osobach które znajdują się na zdjęciach.






















II.2 Uczniowie wykonują powierzona im pracę zgodnie z etapami prezentowanymi przez nauczyciela.
II.1. Dla ucznia nie mówiącego n-l kieruje pytania zamknie – „Czy na Twoim zdjęciu jest…?”

















II.2 Zwrócenie uwagi na współpracę w grupie i porządek w miejscu pracy.
Udzielanie prostych instrukcji. Pomoc uczniom ,którzy mają trudności z wykonaniem zadania






Każdy etap wykonania pracy przez uczniów poprzedzony jest pokazem nauczyciela.

III. Faza końcowa
III.1.Prezentacja wykonanych prac
III.2. Podsumowanie zajęć
III.3 Uporządkowanie miejsc pracy i pożegnanie
III.1Uczniowie układaj swoje prace w wyznaczonym miejscu.

.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2756


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.