|
|
Katalog Mariola Serowy-Ziółkowska, 2013-10-08 Gniezno Język angielski, Konspekty Jak poprawnie opisać obrazek?ARKUSZ ( do wypełnienia przez nauczyciela przed hospitacją ) DATA : ……….. KLASA: 1…. NAUCZYCIEL: …………………………. PRZEDMIOT: język angielski TEMAT: How to describe a picture? Cele operacyjne: - uczeń zna i poprawnie stosuje poznane wcześniej zwroty związane z opisem obrazka (np. In the Picture I can see… / It seems to me…/ The general atmosphere is…) - uczeń zna i poprawnie stosuje poznane wcześniej zwroty związane z rozmieszczeniem przestrzennym elementów na obrazku (np. on the left / in the background / at the bottom) - poznaje i poprawnie stosuje czas Present Continuous - buduje proste zdania z wykorzystaniem w/w konstrukcji - poprawnie opisuje fotografię W/w cele operacyjne wynikają z następujących celów programu nauczania: - umiejętność opisu obrazka Jakie czynności zaplanowano dla uczniów na lekcji ? 1. Czynności organizacyjne. 2. „Burza mózgów” – przypomnienie trzech obligatoryjnych elementów opisu obrazka (kto?, gdzie?, co robi?). 3. „Burza mózgów” – przypomnienie konstrukcji czasu Present Continuous koniecznego do opisu obrazka. 4. „Burza mózgów” – przypomnienie zwrotów związanych z rozmieszczeniem przestrzennym elementów na obrazku (np. on the left / in the background / at the bottom). 5. „Burza mózgów” – przypomnienie zwrotów związanych z domyślaniem się (np. I suppose / It seems to me). 6. Ćwiczenia ustne – jeden uczeń stoi na środku klasy i opisuje obrazek, pozostali uczniowie szkicują wg tego opisu. Każdorazowo porównanie oryginału ze szkicami. (czynność powtarza się dla kolejnych obrazków). 7. Podsumowanie – jakie trudności napotkałem przy opisie, a jakie przy rysowaniu? Czyli kto i gdzie popełnił błędy techniczne (np. brak wskazania miejsca, brak rozmieszczenia przestrzennego, błędne użycie przyimka itp.). 8. Ewaluacja - na podstawie wyciągniętych wniosków przechodzimy do drugiego ćwiczenia – znajdź różnice na obrazku A i B (uczniowie pracują w parach, opisują swoje obrazki naprzemiennie i zaznaczają kolorem element, który różni dane obrazki – i tak aż do np. 8 różnic). 9. Podsumowanie – zwycięska para przedstawia znalezione różnice pozostałym uczniom. Jaką wiedzę i umiejętności uczniów będzie można zaobserwować na lekcji? - poprawnie opisuje obrazek - poprawnie rysuje szkic obrazka, którego opis usłyszał - zna i stosuje konstrukcje: Present Simple Tense, zwroty wyrażające przypuszczenie i rozmieszczenie przestrzenne elementów na obrazku Metody: - „burza mózgów” - problemowa - praktyczna Formy organizacyjne: - jednolita - w parach Środki dydaktyczne: - różnorodne obrazki - zestaw dwóch obrazków różniących się kilkoma szczegółami - cukierki (koniecznie czekoladowe!) dla zwycięskiej pary ;-) Informacje inne: ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ .......................................................................................... ............................................................... data i podpis hospitującego podpis prowadzącego Wyświetleń: 1441
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |