Katalog Mariola Serowy-Ziółkowska, 2013-10-08 Gniezno Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na n-la dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Mariola Serowy – Ziółkowska Czas rozpoczęcia stażu: 01.09.2010. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Podpis Dyrektora: Podpis nauczyciela: (zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego za zgodą Dyrektora szkoły) A - ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN B – ZADANIA C – FORMA REALIZACJI D – TERMIN E - DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, RADY ! ze względu na konieczność publikacji dokumentu w formie tekstu (nie tabeli) poszczególne elementy tabeli zostały wycięte i posegregowane wg powyższego schematu A - ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN B - poznanie procedury awansu zawodowego C – analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego D – wrzesień 2010 E - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego - przygotowanie planu rozwoju zawodowego B – utrwalenie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły C – analiza dokumentów: ● Statut szkoły ● Program Wychowawczy ● Program Profilaktyczny ● Szkolny Program Interwencji w Trudnych Sytuacjach Wychowawczych ● Wewnątrzszkolny System Oceniania D – wrzesień / październik 2010 E - zapoznanie się z treścią dokumentów i wdrażanie ich w życie wg potrzeb; - plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentami szkoły - poprawne prowadzenie dokumentacji szkolnej B – dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego C – gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń itp. D – cały okres stażu E - doskonalenie umiejętności dokumentowania własnych działań A §8.1.3. pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego B – podwyższanie jakości pracy szkoły i własnej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego C – udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - kursy kwalifikacyjne - szkolenia organizowane przez wydawnictwa - warsztaty metodyczne - lektura czasopism metodycznych, np. „Języki Obce w Szkole”, „The Teacher” D – cały okres stażu E - zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia, - sprawozdania - opis A § 8.2.1. uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły B – prowadzenie zajęć dodatkowych (nieodpłatnych) C – przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego - wyrównywanie szans edukacyjnych - przygotowywanie uczniów do konkursów i olimpiad D – cały okres stażu E - opis i analiza B – wzbogacanie zasobów dydaktycznych szkoły C – systematyczna dbałość o doposażenie i uzupełnienie bazy dydaktycznej szkoły z języka angielskiego - opieka na pracownią 109 D – cały okres stażu E - opis i analiza B – podwyższenie jakości pracy szkoły C – efektywna praca w zespole przedmiotowym - udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych D – cały okres stażu E - opis i analiza B – podwyższenie jakości pracy własnej C – gromadzenie pomocy dydaktycznych - opracowywanie testów diagnostycznych oraz dodatkowych materiałów dla maturzystów i uczniów zdolnych - ewaluacja pracy własnej D – cały okres stażu E - opis i analiza A § 8.2.2. wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej B – doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej C – komputerowe opracowanie pomocy dydaktycznych (karty pracy, zestawienia gramatyczne, ćwiczenia, testy itp.) - komputerowe opracowanie materiałów na spotkania z rodzicami, - wymiana doświadczeń (np. na forach dla nauczycieli) - wykorzystanie zasobów sieci WWW, słowników multimedialnych, stron internetowych wydawnictw językowych itd. do przygotowywania się do lekcji - przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera - stosowanie Internetu w życiu codziennym i w pracy zawodowej poprzez elektroniczny kontakt z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami - opracowywanie wyników badań diagnostycznych w postaci graficznej, tabelarycznej, opisowej D – cały okres stażu / na bieżąco / wg potrzeb E - opis i analiza A & 8.2.3. umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami B – praca w Zespole Języków Obcych C – dzielenie się wiedzą, materiałami dydaktycznymi zdobytymi podczas różnych formach doskonalenia zawodowego - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych - opieka nad praktykantami i stażystami D – cały okres stażu / na bieżąco / wg potrzeb E - opis / analiza B – dzielenie się wiedzą za pomocą Internetu C - publikowanie własnych materiałów dydaktycznych w Internecie (portale Profesor, Scholaris itp.) D – na bieżąco E – opis B – współpraca z wychowawcami C – opracowanie scenariuszy zajęć wychowawczych i udostępnienie ich innym nauczycielom D – cały okres stażu E - scenariusze A & 8.2.4a. opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich B – opracowanie i wdrożenie cyklu pedagogizacji rodziców C – przeprowadzanie pogadanek i szkoleń dla rodziców na tematy związane z agresją wśród młodzieży, wagarami, dopalaczami, efektywną organizacją czasu, skutecznym uczeniu się itp. D – na zebraniach z rodzicami E - opis B – opracowanie i wdrożenie programu zajęć dodatkowych przygotowujących do matury rozszerzonej C – przeprowadzenie zajęć wg planu D – cały okres stażu E – opis B - opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem słabym (Klasowe Koło Pomocy Koleżeńskiej) C – realizacja założonego programu D – cały okres stażu E – opis A & 8.2.4b. wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora OKE, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy(…) B – współpraca z OKE w Poznaniu C – wykonywanie zadań egzaminatora OKE podczas egzaminu maturalnego (pisemnego i ustnego) D – cały okres stażu E – opis B – udział w szkoleniu dla kandydatów na egzaminatorów OKE – egzamin gimnazjalny C – ukończenie szkolenia i wykonywanie zadań egzaminatora OKE D – listopad 2010 (wg terminu organizatora) E – zaświadczenie o wpisie do ewidencji egzaminatorów OKE A § 8.2.4c. poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych B - współpraca z Punktem Informacyjnym Europe-Direct w Poznaniu C - uczestnictwo wraz z uczniami w zajęciach pogłębiających wiedzę o Unii Europejskiej (np. historia, kultura, rynek pracy UE) - pobudzanie działań twórczych uczniów i wykorzystanie ich indywidualnych talentów poprzez udział w konkursie „Nie wykluczam!” D – I rok stażu E – opis B – uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach zajęć kulturalnych (kino, teatr, koncert, wystawa itp.) w ramach tutoringu C – wspólne wyjścia wzmacniające więzi w zespole klasowym D – cały okres stażu E – opis i analiza A § 8.2.4e. wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami B – przystąpienie i realizacja pilotażowego programu tutoringu w ramach akcji Gnieźnieńskiego Starostwa Powiatowego C – praca tutora w klasie 1e D – I rok stażu (lub dłużej) E – opis Wyświetleń: 884
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |