Katalog

Mariola Serowy-Ziółkowska, 2013-10-08
Gniezno

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na n-la dyplomowanego

- n +








PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień
nauczyciela dyplomowanego



mgr Mariola Serowy – Ziółkowska





Czas rozpoczęcia stażu: 01.09.2010.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy









Podpis Dyrektora: Podpis nauczyciela:








(zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego za zgodą Dyrektora szkoły)



A - ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN
B – ZADANIA
C – FORMA REALIZACJI
D – TERMIN
E - DOWODY REALIZACJI, WSKAZÓWKI, RADY
! ze względu na konieczność publikacji dokumentu w formie tekstu (nie tabeli) poszczególne elementy tabeli zostały wycięte i posegregowane wg powyższego schematu

A - ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN
B - poznanie procedury awansu zawodowego
C – analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
D – wrzesień 2010
E - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego
- przygotowanie planu rozwoju zawodowego


B – utrwalenie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły
C – analiza dokumentów:
● Statut szkoły
● Program Wychowawczy
● Program Profilaktyczny
● Szkolny Program Interwencji w Trudnych Sytuacjach Wychowawczych
● Wewnątrzszkolny System Oceniania
D – wrzesień / październik 2010
E - zapoznanie się z treścią dokumentów i wdrażanie ich w życie wg potrzeb;
- plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentami szkoły
- poprawne prowadzenie dokumentacji szkolnej


B – dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
C – gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń itp.
D – cały okres stażu
E - doskonalenie umiejętności dokumentowania własnych działań


A §8.1.3.
pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

B – podwyższanie jakości pracy szkoły i własnej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego
C – udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
- kursy kwalifikacyjne
- szkolenia organizowane przez wydawnictwa
- warsztaty metodyczne
- lektura czasopism metodycznych, np. „Języki Obce w Szkole”, „The Teacher”
D – cały okres stażu
E - zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia,
- sprawozdania
- opis

A § 8.2.1.
uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

B – prowadzenie zajęć dodatkowych (nieodpłatnych)
C – przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego
- wyrównywanie szans edukacyjnych
- przygotowywanie uczniów do konkursów i olimpiad
D – cały okres stażu
E - opis i analiza


B – wzbogacanie zasobów dydaktycznych szkoły
C – systematyczna dbałość o doposażenie i uzupełnienie bazy dydaktycznej szkoły z języka angielskiego
- opieka na pracownią 109
D – cały okres stażu
E - opis i analiza


B – podwyższenie jakości pracy szkoły
C – efektywna praca w zespole przedmiotowym
- udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych
D – cały okres stażu
E - opis i analiza


B – podwyższenie jakości pracy własnej
C – gromadzenie pomocy dydaktycznych
- opracowywanie testów diagnostycznych oraz dodatkowych materiałów dla maturzystów i uczniów zdolnych
- ewaluacja pracy własnej
D – cały okres stażu
E - opis i analiza


A § 8.2.2.
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

B – doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
C – komputerowe opracowanie pomocy dydaktycznych (karty pracy, zestawienia gramatyczne, ćwiczenia, testy itp.)
- komputerowe opracowanie materiałów na spotkania z rodzicami,
- wymiana doświadczeń (np. na forach dla nauczycieli)
- wykorzystanie zasobów sieci WWW, słowników multimedialnych, stron internetowych wydawnictw językowych itd. do przygotowywania się do lekcji
- przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera

- stosowanie Internetu w życiu codziennym i w pracy zawodowej poprzez elektroniczny
kontakt z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami
- opracowywanie wyników badań diagnostycznych w postaci graficznej, tabelarycznej, opisowej
D – cały okres stażu / na bieżąco / wg potrzeb
E - opis i analiza


A & 8.2.3.
umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami

B – praca w Zespole Języków Obcych
C – dzielenie się wiedzą, materiałami dydaktycznymi zdobytymi podczas różnych formach doskonalenia zawodowego
- prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych
- opieka nad praktykantami i stażystami
D – cały okres stażu / na bieżąco / wg potrzeb
E - opis / analiza


B – dzielenie się wiedzą za pomocą Internetu
C - publikowanie własnych materiałów dydaktycznych w Internecie (portale Profesor, Scholaris itp.)
D – na bieżąco
E – opis


B – współpraca z wychowawcami
C – opracowanie scenariuszy zajęć wychowawczych i udostępnienie ich innym nauczycielom
D – cały okres stażu
E - scenariusze


A & 8.2.4a.
opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

B – opracowanie i wdrożenie cyklu pedagogizacji rodziców
C – przeprowadzanie pogadanek i szkoleń dla rodziców na tematy związane z agresją wśród młodzieży, wagarami, dopalaczami, efektywną organizacją czasu, skutecznym uczeniu się itp.
D – na zebraniach z rodzicami
E - opis


B – opracowanie i wdrożenie programu zajęć dodatkowych przygotowujących do matury rozszerzonej
C – przeprowadzenie zajęć wg planu


D – cały okres stażu
E – opis


B - opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem słabym (Klasowe Koło Pomocy Koleżeńskiej)
C – realizacja założonego programu
D – cały okres stażu
E – opis


A & 8.2.4b.
wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora OKE, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy(…)

B – współpraca z OKE w Poznaniu
C – wykonywanie zadań egzaminatora OKE podczas egzaminu maturalnego (pisemnego i ustnego)
D – cały okres stażu
E – opis


B – udział w szkoleniu dla kandydatów na egzaminatorów OKE – egzamin gimnazjalny
C – ukończenie szkolenia i wykonywanie zadań egzaminatora OKE
D – listopad 2010 (wg terminu organizatora)
E – zaświadczenie o wpisie do ewidencji egzaminatorów OKE



A § 8.2.4c.
poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

B - współpraca z Punktem Informacyjnym Europe-Direct w Poznaniu
C - uczestnictwo wraz z uczniami w zajęciach pogłębiających wiedzę o Unii Europejskiej (np. historia, kultura, rynek pracy UE)
- pobudzanie działań twórczych uczniów i wykorzystanie ich indywidualnych talentów poprzez udział w konkursie „Nie wykluczam!”
D – I rok stażu
E – opis


B – uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach zajęć kulturalnych (kino, teatr, koncert, wystawa itp.) w ramach tutoringu
C – wspólne wyjścia wzmacniające więzi w zespole klasowym
D – cały okres stażu
E – opis i analiza


A § 8.2.4e.
wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

B – przystąpienie i realizacja pilotażowego programu tutoringu w ramach akcji Gnieźnieńskiego Starostwa Powiatowego
C – praca tutora w klasie 1e
D – I rok stażu (lub dłużej)
E – opis


Wyświetleń: 884


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.