Katalog Teresa Pionk, 2013-09-16 Przodkowo Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegajacego się o stopień awansu na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Teresy Pionk NAUCZYCIELA MIANOWANEGO w PUBLICZNYM GIMNAZJUM NR 2 W ŻUKOWIE UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO (realizowany od 01.09.2011r. do 31.05. 2014r.) I. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ( § 8, ust 2, pkt 1 rozporządzenia ) Zadania 1.Współtworzenie zasad funkcjonowania szkoły 2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy, poszerzanie wiedzy i umiejętności 3.Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych 4.Przystąpienie do projektu Lepsza Szkoła 5.Opracowanie planów nauczania z uczniem z trudnościami w nauce 6.Wykonanie pomocy dydaktycznych do matematyki 7.Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców Formy realizacji 1. -Udział w ewaluacji i dokumentacji szkolnej -Czynny udział w mierzeniu jakości pracy szkoły 2. -Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursach, szkoleniach) adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły 3. -Studiowanie czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych z dziedziny matematyki, psychologii i pedagogiki -Przeglądanie stron internetowych -Wykorzystanie materiałów i zdobytej wiedzy do pracy na lekcji 4. -Badanie postępów uczniów w ciągu roku nauki za pomocą specjalistycznych testów diagnostycznych 5. -Opracowanie i realizowanie planów nauczania dla uczniów mających trudności w nauce matematyki 6. -Wykonanie plansz matematycznych z wykorzystaniem technologii komputerowej i wyeksponowanie ich w sali lekcyjnej 7. -Prowadzenie zajęć z rodzicami podczas wywiadówek Spodziewane efekty 1. Podnoszenie jakości pracy szkoły 2. Ewaluacja warsztatu i metod pracy Podnoszenie poziomu jakości pracy 3. Wzbogacanie warsztatu pracy 4. Pomiar osiągnięć edukacyjnych uczniów Podniesienie jakości pracy szkoły 5. Mobilizacja do pracy w celu osiągnięcia lepszych wyników 6. Wzbogacenie warsztatu pracy i uatrakcyjnienie zajęć 7. Lepsza współpraca z rodzicami Terminy 1. Na bieżąco 2. Cały okres stażu 3. Na bieżąco 4. 2012-2014 5. Okres stażu 6. Na bieżąco 7. Okres Stażu II. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( § 8, ust 2, pkt 2 rozporządzenia ) Zadania 1. Wykorzystanie umiejętności stosowania TI w pracy nauczyciela 2. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem TI Formy realizacji 1. -Wykorzystywanie technologii TI do gromadzenia, opracowywania i upowszechniania informacji -Przygotowanie materiałów do opublikowania na stronach internetowych -Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych -Przygotowanie własnych materiałów do zajęć z wykorzystaniem komputera (prezentacje komputerowe) 2. -Prowadzenie zajęć z uczniami w pracowni komputerowej Spodziewane efekty 1. Ewaluacja warsztatu pracy i podwyższenie jej jakości 2. Uatrakcyjnianie zajęć Terminy 1. Okres stażu 2. Okres stażu III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w tym szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ( § 8, ust 2, pkt 3 rozporządzenia ) Zadania 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem za pośrednictwem Internetu Formy realizacji 1. - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli - Dzielenie się wiedzą ze studentami odbywającymi praktykę - Szkolenie zespołu przedmiotowego matematyczno - przyrodniczego - Pełnienie obowiązków opiekuna stażu - Uczestniczenie w zespołach wychowawczych i przedmiotowych - Pomoc nauczycielom w zorganizowaniu lekcji w pracowni informatycznej - Współpraca z innymi nauczycielami np. przygotowanie imprez szkolnych 2. - Publikowanie na stronach internetowych własnych materiałów - Śledzenie publikacji innych nauczycieli Spodziewane efekty 1. wymiana doświadczeń i wyciąganie wniosków 2. wymiana doświadczeń i wyciąganie wniosków, pozwalających na ewaluację warsztatu pracy podniesienie jakości pracy Terminy 1. okres stażu 2 okres stażu IV. Realizacja następujących zadań. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych i opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ( § 8, ust 2, pkt 4a rozporządzenia ) Zadania 1. Opracowanie programu pracy z uczniem zdolnym Formy realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem zdolnym Spodziewane efekty 1. Wymiana doświadczeń Termin 1. Okres stażu Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy ( § 8, ust 2, pkt 4b rozporządzenia ) Zadania 1. Pełnienie funkcji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Formy realizacji 1. praca w zespole egzaminatorów powołanych do sprawdzania prac gimnazjalnych Spodziewane efekty 1. poprawianie prac gimnazjalnych Termin 1. Powołanie Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ( § 8, ust 2, pkt 4c rozporządzenia ) Zadania 1. Prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki 2. Organizowanie konkursów 3. Organizowanie wycieczek 4. Współpraca ze szkolnym kołem CARITAS Formy realizacji 1. Prowadzenie zajęć z uczniami zdolnymi matematycznie 2. Organizowanie i przygotowanie konkursów wewnątrzszkolnych 3. Organizowanie i przygotowywanie wyjazdów z młodzieżą Organizacja wyjazdów na konkursy 4. Współudział w organizacji akcji charytatywnych i wolontariatu Spodziewane efekty 1. Rozwijanie zainteresowań uczniów 2. Zdobywanie przez uczniów dodatkowych umiejętności 3. Rozwijanie zainteresowań uczniów 4. Zdobywanie nowych doświadczeń Termin 1. Okres stażu 2. Okres stażu 3. Okres stażu 4. Okres stażu Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§ 8 ust. 2 pkt 4f rozporządzenia) Zadania 1.Przygotowanie uczniów do konkursów (powiatowych, wojewódzkich) Formy realizacji 1. Indywidualna praca z uczniami Spodziewane efekty 1. Zdobywanie przez uczniów dodatkowych umiejętności i mobilizowanie do wydajniejszej pracy Termin 1. Cały okres stażu V. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony ( § 8, ust 2, pkt 5 rozporządzenia ) Zadania 1.Zdiagnozowanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych i wychowawczych Formy realizacji 1. Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych Spodziewane efekty 1. Pomoc uczniom Termin 1. Okres stażu Wyświetleń: 933
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |