Katalog

Joanna Błachuta, 2013-09-13
Jaworzno

Język angielski, Konspekty

What are you going to wear?

- n +

KONSPEKT LEKCJI
JĘZYK ANGIELSKI
KLASA VA, GRUPA II

Temat lekcji: What are you going to wear?
Czas trwania lekcji: 45 minut
Literatura: Podręcznik klasy V “Superkids 1”, „500 Activities for the Primary Classroom”, Carol Read, wyd. Macmillan Polska


Czynności nauczyciela

I CZĘŚĆ ORGANIZACYJNA (5 MIN)

 Przywitanie uczniów w języku angielskim.
 Sprawdzenie obecności, zanotowanie, nieobecności, bz oraz np. uczniów w dzienniku oraz arkuszu dziennika elektronicznego
 Zastosowanie rozgrzewki językowej „mapa pamięci” (a mind map), przypomnienie materiału poprzednich zajęć dotyczącego słownictwa związanego z jedzeniem oraz ubiorem,
 Zapisanie pomysłów uczniów na tablicy,
 Przygotowanie się do lekcji oraz przywitanie się z nauczycielem w języku angielskim,
 Uczniowie przypominają i podają słownictwo z poprzednich lekcji według podanych wcześniej kategorii,

II CZĘŚĆ PODSTAWOWA (35 MIN)

 Rozpoczęcie części głównej lekcji.
 Odpowiedź ustna - dopasowywanie nazw do podanych części garderoby,
 Słuchanie ze zrozumieniem oraz porządkowanie ubrań według podanych kategorii. Uczniowie są proszeni o dopasowanie literek będących inicjałami imion bohaterów lekcji do podanych na obrazku ubrań (podręcznik str.92, ćw.1-załącznik 1)
 Test wyboru – wyjaśnienie wykonania ćwiczenia, ponowne wysłuchanie nagrania i udzielenie prawidłowej odpowiedzi przez uczniów na podane pytania, zgodnie z treścią nagrania (podręcznik str.92, ćw.2-załącznik 1)
 Uzupełnianie luk w tekście na podstawie wysłuchanego wcześniej tekstu - uczniowie otrzymują 3-4 minuty czasu na samodzielne uzupełnienie luk w podanym tekście. Sprawdzenie ćwiczenia; nauczyciel odczytuje pytanie i wyznacza ucznia, który odczytuje prawidłowo wypełniony tekst. Uczeń odczytuje następne pytanie i wyznacza kolejną osobę, która odczytuje uzupełniony tekst (podręcznik str.92, ćw. 3-załącznik 1),
 Przypomnienie poznanej na poprzedniej lekcji konstrukcji gramatycznej „to be going to” (zamierzam…) – zapisanie zdania na tablicy i uzyskanie od uczniów odpowiedzi na temat tworzenia pytań z podaną konstrukcją.
 Naprowadzenie uczniów na przypomnienie konstrukcji pytań szczegółowych ze słówkami pytającymi „what”, „when”, „how many” oraz udzielanych odpowiedzi,
 Krótka wypowiedź ustna - Zadanie pytań typu „What are you going to wear…?” i wyznaczenie ucznia, który udziela odpowiedzi używając ubrań podanych w ćwiczeniu 1 (podręcznik str.92, ćw.1 – załącznik 1),
 Planowanie przyjęcia:
 Praca pisemna – Wyjaśnienie ćwiczenia; uczniowie zamierzają urządzić przyjęcie w domu, odpowiadając na pytania określają jaki typ przyjęcia zamierzają urządzić (podręcznik str.92, ćw, 4 – załącznik 1)
 Przeprowadzenie wywiadu –poprzez nawiązanie dialogu z użyciem konstrukcji „What are you going to…?” dowiadują się, jakiego rodzaju przyjęcie kolega/koleżanka zamierza urządzić, (podręcznik str.92, ćw, 4 – załącznik 1)
 Wypowiedź ustna – wybrani uczniowie są proszeni o przedstawienie zdobytych informacji na temat przyjęcia kolegi/koleżanki. (podręcznik str.92, ćw, 5 – załącznik 1)
 Uczniowie nazywają podane na obrazku części garderoby,
 Uczniowie słuchają nagrania i na jego podstawie wpisują inicjały bohaterów do krateczek przy odpowiednim ubraniu
 Uczniowie zaznaczają a następnie udzielają odpowiedzi na podane w ćwiczeniu pytania,
 Uczniowie, w określonym czasie wpisują elementy garderoby, które zamierzają ubrać bohaterowie nagrania, a następnie odczytują teksty, samodzielnie wyznaczając kolejną osobę,
 Swobodne wypowiedzi,
 Ustne udzielanie odpowiedzi na zadane pytania,
 Uczniowie zapisują wypowiedzi na podane pytania,
 Uczniowie wybierają sobie osobę z klasy. Następnie, chodząc po klasie zadają podane pytania kolegom/koleżankom i zapisują do podręcznika uzyskane odpowiedzi,
 Używając uzyskanych odpowiedzi, uczniowie opisują rodzaj przyjęcia, które urządza kolega/koleżanka.


III PODSUMOWANIE LEKCJI (5 MIN)

 Zaproszenie na przyjęcie – wylosowanie kolegi/koleżanki, wypełnienie przygotowanego przez nauczyciela zaproszenia na zaplanowane przyjęcie.
 Uczniowie losują z pudełka karteczkę z imieniem kolegi/koleżanki, wpisują dane do przygotowanego zaproszenia i wrzucają zaproszenie do przygotowanej „skrzynki pocztowej”. Zaproszenia zostaną wręczone adresatom przez „listonosza” (wyznaczonego ucznia z grupy) podczas następnych zajęć.
Wyświetleń: 982


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.