Katalog Joanna Błachuta, 2013-09-13 Jaworzno Język angielski, Konspekty What are you going to wear?KONSPEKT LEKCJI JĘZYK ANGIELSKI KLASA VA, GRUPA II Temat lekcji: What are you going to wear? Czas trwania lekcji: 45 minut Literatura: Podręcznik klasy V “Superkids 1”, „500 Activities for the Primary Classroom”, Carol Read, wyd. Macmillan Polska Czynności nauczyciela I CZĘŚĆ ORGANIZACYJNA (5 MIN) Przywitanie uczniów w języku angielskim. Sprawdzenie obecności, zanotowanie, nieobecności, bz oraz np. uczniów w dzienniku oraz arkuszu dziennika elektronicznego Zastosowanie rozgrzewki językowej „mapa pamięci” (a mind map), przypomnienie materiału poprzednich zajęć dotyczącego słownictwa związanego z jedzeniem oraz ubiorem, Zapisanie pomysłów uczniów na tablicy, Przygotowanie się do lekcji oraz przywitanie się z nauczycielem w języku angielskim, Uczniowie przypominają i podają słownictwo z poprzednich lekcji według podanych wcześniej kategorii, II CZĘŚĆ PODSTAWOWA (35 MIN) Rozpoczęcie części głównej lekcji. Odpowiedź ustna - dopasowywanie nazw do podanych części garderoby, Słuchanie ze zrozumieniem oraz porządkowanie ubrań według podanych kategorii. Uczniowie są proszeni o dopasowanie literek będących inicjałami imion bohaterów lekcji do podanych na obrazku ubrań (podręcznik str.92, ćw.1-załącznik 1) Test wyboru – wyjaśnienie wykonania ćwiczenia, ponowne wysłuchanie nagrania i udzielenie prawidłowej odpowiedzi przez uczniów na podane pytania, zgodnie z treścią nagrania (podręcznik str.92, ćw.2-załącznik 1) Uzupełnianie luk w tekście na podstawie wysłuchanego wcześniej tekstu - uczniowie otrzymują 3-4 minuty czasu na samodzielne uzupełnienie luk w podanym tekście. Sprawdzenie ćwiczenia; nauczyciel odczytuje pytanie i wyznacza ucznia, który odczytuje prawidłowo wypełniony tekst. Uczeń odczytuje następne pytanie i wyznacza kolejną osobę, która odczytuje uzupełniony tekst (podręcznik str.92, ćw. 3-załącznik 1), Przypomnienie poznanej na poprzedniej lekcji konstrukcji gramatycznej „to be going to” (zamierzam…) – zapisanie zdania na tablicy i uzyskanie od uczniów odpowiedzi na temat tworzenia pytań z podaną konstrukcją. Naprowadzenie uczniów na przypomnienie konstrukcji pytań szczegółowych ze słówkami pytającymi „what”, „when”, „how many” oraz udzielanych odpowiedzi, Krótka wypowiedź ustna - Zadanie pytań typu „What are you going to wear…?” i wyznaczenie ucznia, który udziela odpowiedzi używając ubrań podanych w ćwiczeniu 1 (podręcznik str.92, ćw.1 – załącznik 1), Planowanie przyjęcia: Praca pisemna – Wyjaśnienie ćwiczenia; uczniowie zamierzają urządzić przyjęcie w domu, odpowiadając na pytania określają jaki typ przyjęcia zamierzają urządzić (podręcznik str.92, ćw, 4 – załącznik 1) Przeprowadzenie wywiadu –poprzez nawiązanie dialogu z użyciem konstrukcji „What are you going to…?” dowiadują się, jakiego rodzaju przyjęcie kolega/koleżanka zamierza urządzić, (podręcznik str.92, ćw, 4 – załącznik 1) Wypowiedź ustna – wybrani uczniowie są proszeni o przedstawienie zdobytych informacji na temat przyjęcia kolegi/koleżanki. (podręcznik str.92, ćw, 5 – załącznik 1) Uczniowie nazywają podane na obrazku części garderoby, Uczniowie słuchają nagrania i na jego podstawie wpisują inicjały bohaterów do krateczek przy odpowiednim ubraniu Uczniowie zaznaczają a następnie udzielają odpowiedzi na podane w ćwiczeniu pytania, Uczniowie, w określonym czasie wpisują elementy garderoby, które zamierzają ubrać bohaterowie nagrania, a następnie odczytują teksty, samodzielnie wyznaczając kolejną osobę, Swobodne wypowiedzi, Ustne udzielanie odpowiedzi na zadane pytania, Uczniowie zapisują wypowiedzi na podane pytania, Uczniowie wybierają sobie osobę z klasy. Następnie, chodząc po klasie zadają podane pytania kolegom/koleżankom i zapisują do podręcznika uzyskane odpowiedzi, Używając uzyskanych odpowiedzi, uczniowie opisują rodzaj przyjęcia, które urządza kolega/koleżanka. III PODSUMOWANIE LEKCJI (5 MIN) Zaproszenie na przyjęcie – wylosowanie kolegi/koleżanki, wypełnienie przygotowanego przez nauczyciela zaproszenia na zaplanowane przyjęcie. Uczniowie losują z pudełka karteczkę z imieniem kolegi/koleżanki, wpisują dane do przygotowanego zaproszenia i wrzucają zaproszenie do przygotowanej „skrzynki pocztowej”. Zaproszenia zostaną wręczone adresatom przez „listonosza” (wyznaczonego ucznia z grupy) podczas następnych zajęć. Wyświetleń: 982
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |