![]() |
![]() |
Katalog Grzegorz Wąsik, 2013-08-26 Radziechów Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: mgr inż. Grzegorz Wąsik MIEJSCE PRACY: Szkolno- Gimnazjalny Zespół Szkół w Miłkowicach ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel informatyki WYKSZTAŁCENIE: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2010r. PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2013r. Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14listopada 2007 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580) § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 14 listopada 2007r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) VIII – IX 2010r. • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) IX 2010r. • kontrakt • harmonogram współpracy 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (według ustalonego harmonogramu) i innych nauczycieli • omówienie obserwowanych zajęć cały okres stażu • wnioski z obserwowanych zajęć (notatka) 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu • przeprowadzenie lekcji w obecności opiekuna (według ustalonego harmonogramu) • omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna cały okres stażu • scenariusze lekcji • wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka) 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu • udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) • uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach • potwierdzenie udziału w spotkaniach 6. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy oraz dokonywanie ewaluacji własnych działań Doskonalenie: • kryteriów ocen i wymagań edukacyjnych dla uczniów z informatyki (Przedmiotowego Systemu Oceniania) • planów pracy, Ewaluacja metod pracy: • stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania • opracowanie pomocy dydaktycznych cały okres stażu • dokumentacja (plany pracy, Przedmiotowy System Oceniania z informatyki i inne) • scenariusze zajęć • testy 7. Rozbudowa własnego warsztatu pracy • gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej • uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych • samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej systematycznie w okresie całego stażu • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć • notatki 8. Organizowanie szkolnych konkursów • opracowanie zadań na konkursy, • przeprowadzenie konkursów i ogłoszenie wyników cały okres stażu • zadania przygotowane na konkurs • sprawozdanie z konkursu 9. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju • gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.) • sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego (opis realizacji, autorefleksje) cały okres stażu • wpisy w dokumentacji przebiegu stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o gromadzeniu dokumentacji • sporządzenie sprawozdania § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznawanie środowiska uczniowskiego • diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów względem zajęć dodatkowych prowadzonych w ramach godzin wynikających z Karty Nauczyciela - ankieta • obserwacja i analiza możliwości uczniów IX.2011r. cały okres stażu • ankieta wraz z analizą wyników • bieżąca dokumentacja (adnotacje w dziennikach lekcyjnych) 2. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi • współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu • współpraca z Biblioteką Publiczną w Miłkowicach cały okres stażu (według potrzeb) • notatki • adnotacje w dziennikach • potwierdzenia przez dyrekcję 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych • realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy • opieka i pomoc uczniom z trudnościami w nauce • planowanie sukcesów i osiągnięć uczniów w różnorodnej formie • współpraca z pedagogiem szkolnym cały okres stażu (według potrzeb) • program profilaktyczny szkoły • scenariusze lekcji • notatki własne • zapisy w dzienniku 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów • organizowanie lub współorganizowanie pozalekcyjnych spotkań dydaktycznych • udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach • przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych, pozaszkolnych • współtworzenie gazetek szkolnych cały okres stażu • sprawozdania, potwierdzenia • wpisy w dzienniku lekcyjnym lub pozalekcyjnym • notatki, fotografie § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej • korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) • przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) na komputerze • opracowanie dokumentacji szkolnej (np. planów pracy, Przedmiotowego Systemu Oceniania, itp.) • redagowanie strony internetowej poprzez tworzenie galerii szkoły, redagowanie sprawozdań z uroczystości szkolnych, wycieczek itp. • dokumentowanie przebiegu stażu cały okres stażu • potwierdzenie opracowania dokumentów szkolnych przez dyrekcję szkoły 2. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych • umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej cały okres stażu • strony internetowe (wydruki) 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu • prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów komputerowych i Internetu. cały okres stażu cały okres stażu • Wykaz stron internetowych • konspekty zajęć § 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych • udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych cały okres stażu • potwierdzenia udziału (zaświadczenia) 2. Realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. Współpraca ze szkołą • analiza programu wychowawczego szkoły • aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach • pomoc w organizacji imprez szkolnych. Współpraca z uczniem • obserwacja uczniów • pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów Współpraca z rodzicami • kontakty podczas konsultacji i spotkań indywidualnych • informowanie o postępach uczniów w nauce Współpraca z pedagogiem szkolnym cały okres stażu • opis rozwiązywanych problemów (notatka) • wpisy w dzienniku lekcyjnym • notatki z rozmów z rodzicami 3. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki • studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki • sporządzanie notatek z przeczytanych książek • wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej cały okres stażu (na bieżąco) • notatki (ksero) z literatury • potwierdzenie opiekuna stażu § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej Analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie: • karty nauczyciela • Ustawy o Systemie Oświaty • Rozporządzenia MENiS Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: • statutu szkoły • wewnątrzszkolnego systemu oceniania • programu rozwoju szkoły • programu wychowawczego szkoły • szkolnego programu profilaktyki i innych cały okres stażu • potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów • akty prawne • dokumentacja szkolna 2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego • udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach przedmiotowych • udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych • dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych cały okres stażu • zapisy w protokołach • dokumentacja (plany pracy, plany wychowawcze i inne) Plan rozwoju zawodowego opracował: mgr inż. Grzegorz Wąsik Wyświetleń: 1188
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |