![]() |
![]() |
Katalog Justyna Kotarska, 2013-07-30 krakow Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego Justyna KotarskaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz.U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2007r. Nr 214, poz. 1580) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2010r. Nr 235, poz. 1543) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony) Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2000r. Nr 19, poz.239) Ustawa z dnia 15 lipca 2004 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2004r. Nr 179, poz. 1845) Nauczyciel kontraktowy: mgr Justyna Kotarska Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa nr 159 Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej w Krakowie Zajmowane stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu:01. 09. 2011r. Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2014r. Opiekun stażu: mgr Małgorzata Kurzawa Cel podstawowy: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI § 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: Rozporządzenie MENiS z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Karta Nauczyciela Sierpień/ wrzesień 2011r. Notatki z analizy dokumentacji. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały i publikacje w prasie oświatowej, Internet). Sierpień/ wrzesień 2011r. Notatki własne Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego regulującego system awansu zawodowego. Cały okres stażu Notatki własne Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Cały okres stażu Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, prawidłowo skonstruowany plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju zawodowego. Cały okres stażu Pełna dokumentacja przebiegu stażu zawodowego Udział w szkoleniu „Planowanie zawodowe nauczyciela”. Procedury i praktyka awansu zawodowego w świetle najnowszych przepisów dla nauczycieli kontraktowych.” Wrzesień 2011r. Zaświadczenie o udziale w szkoleniu 2. Współpraca z opiekunem stażu. Ustalenie zasad współpracy. Zawarcie kontraktu. Wrzesień 2011r. Przejrzyste zasady współpracy, kontrakt Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Cały okres stażu Notatki własne, scenariusze zajęć. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja. Omówienie prowadzonych i obserwowanych zajęć, ewaluacja Cały okres stażu Scenariusze zajęć, notatki osobiste, adnotacje w dziennikach lekcyjnych, wnioski z przeprowadzonych zajęć Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. Autorefleksja, samoocena. Cały okres stażu. Notatki własne 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej Współudział w opracowaniu, modyfikacji rozkładów materiału nauczania w klasach I- III, kryteriów oceniania, Planu Wychowawczego i Profilaktycznego dla klas I-III Cały okres stażu Rozkłady materiału, kryteria oceniania, Plan Wychowawczy i Profilaktyczny dla klas I-III Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, rebusy, scenariusze zajęć itp. Cały okres stażu. Materiały, pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć, przedstawień, konkursów Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywizujących metod nauczania. Cały okres stażu. Dokumentacja potwierdzająca działania nauczyciela 4. Samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych . Aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. - Uczestniczenie w radach szkoleniowych, szkoleniach WDN - Udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, konferencjach. Cały okres stażu Zaświadczenia z obecności na spotkaniach WDN Zaświadczenia o odbytych kursach, szkoleniach Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. Cały okres stażu Notatki Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. Cały okres stażu Notatki § 7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Diagnozowanie potrzeb rozwojowych uczniów oraz ich sytuacji rodzinnej Obserwacja i analiza możliwości ucznia. Cały okres stażu Zebrana dokumentacja, wnioski. Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie i orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, zapisy w protokołach Cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu, psychologa i pedagoga szkolnego Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami. Cały okres stażu Adnotacje w dziennikach, notatki ze spotkań Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Cały okres stażu Wnioski z rozmów przeprowadzonych z pedagogiem, psychologiem, notatki Konsultacje z innymi nauczycielami Cały okres stażu Wnioski z przeprowadzonych rozmów, notatki Pedagogizacja rodziców -tematy zgodnie z bieżącymi potrzebami. Według potrzeb Scenariusze prelekcji, zapisy w dzienniku (tematyka spotkań) Organizowanie pomocy materialnej lub psychologicznej w trudnych sytuacjach Według potrzeb Potwierdzenie opiekuna stażu, psychologa i pedagoga szkolnego Podejmowanie współpracy ze strukturami samorządowymi, innymi organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji, pomocy społecznej, wychowania religijnego Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, ze Strażą Miejską, ze Strażą Pożarną Udział w akcjach charytatywnych Cały okres stażu Notatki własne, scenariusze, pomoce dydaktyczne, dyplomy i podziękowania organizatorów Analiza literatury psychologicznej i pedagogicznej poświęconej problemom dydaktyczno - wychowawczym. Cały okres stażu Spis pozycji 2. Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Praca z uczniem zdolnym Przygotowywanie uczniów do konkursów, opracowanie zadań i dodatkowych ćwiczeń dla uczniów zdolnych. Cały okres stażu Zebrana dokumentacja, plan pracy z uczniem zdolnym Praca z uczniem mającym problemy w nauce. Opracowanie planu i prowadzenie zajęć wyrównawczych Dostosowanie form, metod i tempa pracy do indywidualnych potrzeb ucznia. Współpraca z rodzicami ucznia. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Współpraca z logopedą i reedukatorem szkolnym Cały okres stażu Zebrana dokumentacja, plan pracy, z uczniem słabym, dziennik zajęć wyrównawczych, potwierdzenie pedagoga, psychologa i reedukatora szkolnego 3. Współpraca z rodzicami. Diagnozowanie potrzeb uczniów i rodziców. Według potrzeb Zapis w dzienniku, tematyka spotkań Zapoznanie rodziców z nowościami wydawniczymi z zakresu psychologii i pedagogiki. Cały okres stażu Spis pozycji Spotkania i rozmowy indywidualne z rodzicami. Na bieżąco Adnotacje w dziennikach Włączenie rodziców do wspólnych działań wychowawczych, do współuczestnictwa w życiu szkoły. Na bieżąco Obecność podczas uroczystości Współpraca z tzw. trójką klasową. Na bieżąco Sprawozdania na konferencję plenarną Uczestnictwo w Dniach Otwartych Szkoły Cały okres stażu Adnotacje w dziennikach 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek dydaktycznych Cały okres stażu Scenariusze, dokumentacja fotograficzna Organizacja i przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. Cały okres stażu Protokoły z przebiegu konkursów, sprawozdania na konferencję plenarną Organizacja i przygotowanie uroczystości klasowych i szkolnych Cały okres stażu Spis zorganizowanych imprez klasowych i szkolnych, sprawozdania na konferencję plenarną Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi szkołę: Dom Kultury, kino, teatr itp. Organizowanie wyjść dla uczniów (do kina, muzeum, teatru, filharmonii, operetki itp.) Cały okres stażu Zaświadczenia, karty wycieczek i wyjść 5. Poznanie zadań szkoły i ich realizacja z uwzględnieniem katolickiego charakteru szkoły. Dogłębna analiza Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania oraz Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Szkoły. Cały okres stażu Kopie odpowiednich dokumentów Realizacja tematu wiodącego z uwzględnieniem katolickiego charakteru szkoły. Cały okres stażu Plan wychowawczy, rozkłady materiału, scenariusze zajęć, zapisy w dzienniku Realizacja Planu Profilaktyczno-Wychowawczego szkoły Cały okres stażu Plany wychowawcze oraz rozkłady materiału, zapisy w dzienniku 6. Formacja osobista poprzez udział w życiu religijnym szkoły. Uczestnictwo w spotkaniach formacyjnych, Wielkopostnych i Adwentowych Dniach Skupienia, w 1-szo piątkowych Mszach Św., w Forum Szkół Katolickich Cały okres stażu Zaświadczenia, potwierdzenia udziału w życiu religijnym szkoły Przygotowywanie z uczniami Liturgii Mszy Św., apeli o treści religijnej. Cały okres stażu Zapisy w protokołach, potwierdzenie, opiekuna stażu Aktywne zaangażowanie w przygotowywanie dzieci do pierwszej spowiedzi i komunii św. Cały okres stażu Zapisy w protokołach, potwierdzenie, opiekuna stażu 7. Kultywowanie tradycji Szkoły Urszulańskiej. Korzystanie z zasad systemu wychowawczego św. Anieli Merici Korzystanie z Pism św. Anieli Merici oraz ze stron internetowych poświęconym wychowaniu w duchu św. Anieli Cały okres stażu Protokoły § 7.2.3. Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Korzystanie w swojej pracy z komputera oraz Internetu. Opracowanie przy pomocy komputera: dokumentacji, scenariuszy zajęć, sprawdzianów, testów, materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu Pomoce wykonane techniką komputerową, zgromadzona dokumentacja Poszerzanie bazy linków do stron internetowych poruszających zagadnienia z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki. Cały okres stażu Baza linków Korzystanie z multimedialnych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu przy przygotowaniu materiałów na zajęcia. Cały okres stażu Materiały metodyczno-dydaktyczne pozyskane drogą elektroniczną Prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej. Cały okres stażu Wpisy w dzienniku lekcyjnym, konspekty zajęć Korespondencja elektroniczna z rodzicami uczniów. Cały okres stażu E-maile Wypisywanie świadectw w formie elektronicznej. Koniec roku szkolnego Świadectwa uczniów Tworzenie prezentacji multimedialnych programie PowerPoint Według potrzeb Materiały, pomoce, scenariusze lekcji 2. Aktualizacja wiedzy komputerowej i poszerzanie jej na kursach. Uczestniczenie w różnego rodzaju formach dokształcania. Na bieżąco Zaświadczenia udziału 3. Wykorzystanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Cały okres stażu Spis portali Stworzenie bazy linków do ulubionych portali edukacyjnych. Początek stażu Zbiór linków 4. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronach internetowych. Rok szkolny 2012 Strony internetowe, potwierdzenia publikacji § 7.2.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). Cały okres stażu Notatki Aktywna praca nad samokształceniem. Cały okres stażu Bibliografia Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach Cały okres stażu Zaświadczenia, potwierdzenia udziału w kursach, szkoleniach, warsztatach 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy: Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, obserwacja Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych Pedagogizacja rodziców Cały okres stażu Plany indywidualne i program zajęć, zebrane materiały i pomoce, wykaz zaproponowanych lektur itp. Wykorzystywanie w praktyce metod i form pracy z uczniem preferowanych we współczesnej literaturze psychologiczno – pedagogicznej. Cały okres stażu Plan wychowawczy, scenariusze lekcji, opinia opiekuna stażu Kształtowanie właściwych zachowań i postaw uczniów. Cały okres stażu Materiały, scenariusze lekcji, notatki z lekcji otwartych Udział w pracach Zespołu Wychowawczego. Cały okres stażu Adnotacje w protokołach zebrań Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z Programu Wychowawczego Szkoły. Cały okres stażu Dokumentacja szkolna, Program Wychowawczy § 7.2.5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Analiza przepisów prawa oświatowego, m.in. Rozporządzenia MENiS Ustawa o systemie oświaty Karta Nauczyciela Wrzesień 2011r. Notatki Wykorzystanie znajomości przepisów dotyczących systemu oświaty w swoich działaniach dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych. Cały okres stażu Notatki Analiza zmian w prawie oświatowym i uwzględnienie ich w pracy dydaktyczno-wychowawczej Na bieżąco. Notatki własne, dokumentacja szkolna 2. Analizowanie prawa wewnątrzszkolnego i uczestnictwo w jego ewaluacji. Analizowanie dokumentacji szkolnej: Statut Szkoły, Plan dydaktyczno – wychowawczy i opiekuńczy szkoły, Wewnątrzszkolny system oceniania uczniów, regulaminy. Cały okres stażu Notatki Aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej. Zgodnie z harmonogramem Protokoły Uczestnictwo w przygotowaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji istniejącej dokumentacji. Cały okres stażu. Zebrana dokumentacja potwierdzająca działania Wykazywanie się w konkretnych sytuacjach i podejmowanych działaniach znajomością przepisów, np.: Prawidłowa organizacja wycieczek, wyjść klasowych Kierowanie uczniów do Poradni P-P zgodnie z obowiązującym trybem. Rozwiązywanie bieżących problemów z uczniami i rodzicami Na bieżąco Protokoły, dokumentacja wycieczki, dokumentacja szkolna, potwierdzenie psychologa i pedagoga szkolnego 3. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Konstruowanie dokumentów potwierdzających przebieg awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego. Cały okres stażu 2011/2014r. Bieżąca dokumentacja działań w formie pisemnej i fotograficznej, projekt planu rozwoju zawodowego, projekt sprawozdania z realizacji planu rozwoju Prowadzenie dokumentacji szkolnej, m.in.: dzienniki zajęć lekcyjnych, dziennik zajęć wyrównawczych Cały okres stażu Dokumentacja szkolna Zatwierdzam do realizacji: Opracowała: …………………………………… …………………………………… data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 1008
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |