Katalog Agnieszka Putra, 2013-07-17 Suwałki Język angielski, WSO Przedmiotowe zasady oceniania z języka angielskiego w klasach I - IIIPrzedmiotowe zasady oceniania z języka angielskiego w klasach I - III 1. Postanowienia ogólne Przedmiotem oceniania w całym roku szkolnym są: • wiadomości • umiejętności • wkład pracy, aktywność • zeszyt przedmiotowy i ćwiczenia Ocena bieżąca uwzględni wszystkie sprawności językowe oraz znajomość słownictwa i gramatyki. Ocena pracy ucznia na lekcjach uwzględnia pracę indywidualną, tj. aktywność na lekcji, umiejętność pracy w parze i w grupie, pracę projektową w grupach. 2. Formy sprawdzania wiedzy ucznia • testy leksykalno-gramatyczne po zakończeniu jednego rozdziału • kartkówki zapowiedziane oraz niezapowiedziane w miarę potrzeby (klasy 3) • aktywność na lekcjach oraz udział w konkursach • prace domowe • regularne prowadzenie zeszytu oraz korzystanie z własnego podręcznika Uczeń ma prawo poprawić ocenę pisemną ze sprawdzianu w terminie dwóch tygodni od oddania sprawdzianu przez nauczyciela, w razie nieobecności dłuższej niż 7-dniowa nauczyciel wyznacza uczniowi dodatkowy termin zarówno na sprawdzian jak i poprawę. Nauczyciel sprawdza przygotowanie ucznia do lekcji na każdych zajęciach, tj. prowadzenie zeszytu, odrabianie zadania domowego oraz noszenie podręcznika do j. angielskiego. 3. Ocenianie Zachowuje się tradycyjny system oceniania. Obowiązują stopnie: celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający, niedostateczny. 4. Ocena testów, sprawdzianów i kartkówek (z przeliczeniem na procent poprawności) 100% - 98% - ocena celująca 97% - 91% - ocena bardzo dobra 90% - 75% - ocena dobra 74% - 51% - ocena dostateczna 50% - 31% - ocena dopuszczająca 30% - 0% - ocena niedosteteczna 5. Kryteria ocen: Ocena dopuszczająca 1. Uczeń reaguje na podstawowe polecenia nauczyciela 2. Przy pomocy nauczyciela, kolegów potrafi sformułować prostą odpowiedź (Yes, No); próbuje powtórzyć wyraz lub łatwa wypowiedź 3. Czyta zdanie lub wyraz wskazany przez nauczyciela 4. Stara się przepisać prosty tekst z tablicy Ocena dostateczna 1. Rozumie polecenie nauczyciela i odpowiednio na nie reaguje 2. Umie się przywitać, przedstawić, powiedzieć ile ma lat, co lubi 3. Potrafi przeczytać krótki tekst 4. Łatwiejsze wyrazy pisze samodzielnie, poprawnie przepisuje z książki lub tablicy Ocena dobra 1. Rozumie krótkie dialogi z płyty, wypowiedzi nauczyciela, umie na nie zareagować-czasem z pomocą kolegów 2. Na zadane pytanie tworzy samodzielnie odpowiedzi 3. Dość płynnie czyta podręcznikowe komiksy, scenki, dialogi, opowiadania 4. Radzi sobie z pisownią podstawowych słów, posiada ogląd-potrafi w razie potrzeby znaleźć potrzebne wyrazy, bez większych problemów pisze znane wyrazy Ocena bardzo dobra 1. Rozumie sens dłuższej, wolnej wypowiedzi 2. Potrafi w kilku zdaniach, w miarę płynnie, powiedzieć coś o sobie 3. Korzysta z książki w sposób kreatywny, czyta płynnie znane teksty 4. W miarę samodzielnie uzupełnia ćwiczenia, znane wyrazy pisze bezbłędnie Ocena celująca 1. Rozumie wypowiedzi nauczyciela w tempie zbliżonym do naturalnego 2. Płynnie wypowiada się na podniesiony temat, np. obrazka, 3. Udziela odpowiedzi i posiada znajomość słów na tematy pozapodręcznikowe, 4. Czyta płynnie tekst pozapodręcznikowy, rozumie większość słów 5. Potrafi napisać kilka informacji na swój temat 6. Kryteria oceny zeszytu przedmiotowego: Ocena niedostateczna - uczeń nie prowadzi zeszytu Ocena dopuszczająca - zeszyt z brakami, nieestetyczny Ocena dostateczna - zeszyt zawiera obowiązkowe notatki oraz wklejone materiały dodatkowe Ocena dobra - jak na 3, zeszyt estetyczny Ocena bardzo dobra - jak na 4, notatki poprawne ortograficznie, zawiera marginesy i podkreślone tematy i inne elementy podnoszące estetykę oraz świadczące o pracowitości i rzetelności ucznia 7. Kryteria oceny zeszytu ćwiczeń: Ocena niedostateczna - uczeń nie prowadzi zeszytu ćwiczeń Ocena dopuszczająca - zeszyt ćwiczeń z brakami, nieestetyczny Ocena dostateczna - wykonane obowiązkowe ćwiczenia Ocena dobra - jak na 3, ćwiczenia wykonane poprawnie Ocena bardzo dobra - jak na 4, estetyczny oraz świadczący o pracowitości i rzetelności ucznia 8. Obowiązkowa praca na lekcji: Ocena niedostateczna - uczeń nie wykazuje inicjatywy do przygotowania, pracy i aktywności na lekcji Ocena dopuszczająca - uczeń przygotowuje się do lekcji Ocena dostateczna - jak na 2, stara się być aktywny Ocena dobra - jak na 3, w formach aktywności wykazuje się umiarkowaną poprawnością Ocena bardzo dobra - jak na 4, wykazuje się bardzo dużą poprawnością 9. Treści nauczania Poniższe treści nauczania dotyczą całego okresu pierwszego etapu edukacyjnego i zostały przedstawione bez podziału na poszczególne lata nauki. Program zakłada spiralny układ treści i umiejętności, co oznacza, że znane na przykład z pierwszej klasy tematy czy leksyka będą powtarzane, utrwalane i poszerzane w klasie drugiej i trzeciej wraz ze wzrostem dojrzałości intelektualnej, emocjonalnej i społecznej dziecka. A. Tematy, sytuacje, leksyka Świat wokół nas: - szkoła: przybory szkolne; - dom: opis domu, pokoi, meble i sprzęty domowe, zabawki; - człowiek: wygląd, części ciała; - rodzina: członkowie rodziny; - ubranie: części garderoby, kolory; - jedzenie: artykuły spożywcze, nazwy posiłków; - czynności dnia codziennego. Czas wolny: - zainteresowania i hobby, sport; - przyjęcia i zabawy. Geografia i środowisko: - nazwy państw; - określanie czasu: pory roku, nazwy miesięcy, dni tygodnia; - pogoda. Biologia: - nazwy zwierząt; - części ciała zwierząt. Kultura krajów anglosaskich i świata: - życie codzienne w różnych kulturach (szkoła, rodzina, kuchnia itp.); - tradycja i święta (Halloween, Christmas, Saint Valentine 's Day itp.) B. Funkcje komunikacyjne Zwroty grzecznościowe: - powitanie, pozdrawianie, żegnanie (Hello. How are you? Goodbye. See you.); - przedstawianie siebie i innych(I'm Cindy. This is Oscar. Nice to meet you.); - podziękowanie (It 's great. Thanks.). Wyrażanie postaw wobec rozmówcy i zdarzeń: - wyrażanie upodobań (I like swimming, but I don 't like gardening.); - wyrażanie życzeń (I want a burger and chips.); - wydawanie prostych poleceń (Clap your hands! Sit down!). Informowanie: - identyfikacja osób, przedmiotów i miejsc (This is my bedroom. There is a big bed in my bedroom.); - opisywanie osób (She 's got short curly hair.); - mówienie o czynnościach dnia codziennego (On Mondays we play games.); - mówienie o czynnościach maj ących miej sce w chwili mówienia (I 'm making a sandcastle.); - mówienie o umiejętnościach (I can jump.); - wyrażanie posiadania (I have a brother and a sister. They are little Betsy 's toys.); - określanie czasu (It 's a quarter to 5.); - określanie pogody (It 's hot.). C. Kategorie gramatyczne Rzeczowniki: - liczba pojedyncza i mnoga regularna i nieregularna; - forma dzierżawcza. Czasowniki: - modalne: can/can 't; - czasowniki to be, have (got); - konstrukcja there is; - tryb rozkazujący; - czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous. Zaimki: - osobowe; - dzierżawcze. Liczebniki: - główne. Określniki: - a, on, the; - some, any, no; - this, these, that, those. Przyimki: - miejsca; - czasu. Wyświetleń: 779
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |