Katalog

Agnieszka Putra, 2013-07-17
Suwałki

Język angielski, WSO

Przedmiotowe zasady oceniania z języka angielskiego w klasach I - III

- n +

Przedmiotowe zasady oceniania z języka angielskiego
w klasach I - III


1. Postanowienia ogólne

Przedmiotem oceniania w całym roku szkolnym są:
• wiadomości
• umiejętności
• wkład pracy, aktywność
• zeszyt przedmiotowy i ćwiczenia

Ocena bieżąca uwzględni wszystkie sprawności językowe oraz znajomość słownictwa i gramatyki. Ocena pracy ucznia na lekcjach uwzględnia pracę indywidualną, tj. aktywność na
lekcji, umiejętność pracy w parze i w grupie, pracę projektową w grupach.

2. Formy sprawdzania wiedzy ucznia

• testy leksykalno-gramatyczne po zakończeniu jednego rozdziału
• kartkówki zapowiedziane oraz niezapowiedziane w miarę potrzeby (klasy 3)
• aktywność na lekcjach oraz udział w konkursach
• prace domowe
• regularne prowadzenie zeszytu oraz korzystanie z własnego podręcznika

Uczeń ma prawo poprawić ocenę pisemną ze sprawdzianu w terminie dwóch tygodni od oddania sprawdzianu przez nauczyciela, w razie nieobecności dłuższej niż 7-dniowa nauczyciel wyznacza uczniowi dodatkowy termin zarówno na sprawdzian jak i poprawę.

Nauczyciel sprawdza przygotowanie ucznia do lekcji na każdych zajęciach, tj. prowadzenie zeszytu, odrabianie zadania domowego oraz noszenie podręcznika do j. angielskiego.

3. Ocenianie

Zachowuje się tradycyjny system oceniania. Obowiązują stopnie: celujący, bardzo dobry,
dobry, dostateczny, dopuszczający, niedostateczny.

4. Ocena testów, sprawdzianów i kartkówek (z przeliczeniem na procent poprawności)

100% - 98% - ocena celująca
97% - 91% - ocena bardzo dobra
90% - 75% - ocena dobra
74% - 51% - ocena dostateczna
50% - 31% - ocena dopuszczająca
30% - 0% - ocena niedosteteczna

5. Kryteria ocen:

Ocena dopuszczająca
1. Uczeń reaguje na podstawowe polecenia nauczyciela
2. Przy pomocy nauczyciela, kolegów potrafi sformułować prostą odpowiedź (Yes, No); próbuje powtórzyć wyraz lub łatwa wypowiedź
3. Czyta zdanie lub wyraz wskazany przez nauczyciela
4. Stara się przepisać prosty tekst z tablicy
Ocena dostateczna
1. Rozumie polecenie nauczyciela i odpowiednio na nie reaguje
2. Umie się przywitać, przedstawić, powiedzieć ile ma lat, co lubi
3. Potrafi przeczytać krótki tekst
4. Łatwiejsze wyrazy pisze samodzielnie, poprawnie przepisuje z książki lub tablicy
Ocena dobra
1. Rozumie krótkie dialogi z płyty, wypowiedzi nauczyciela, umie na nie zareagować-czasem z pomocą kolegów
2. Na zadane pytanie tworzy samodzielnie odpowiedzi
3. Dość płynnie czyta podręcznikowe komiksy, scenki, dialogi, opowiadania
4. Radzi sobie z pisownią podstawowych słów, posiada ogląd-potrafi w razie potrzeby znaleźć potrzebne wyrazy, bez większych problemów pisze znane wyrazy
Ocena bardzo dobra
1. Rozumie sens dłuższej, wolnej wypowiedzi
2. Potrafi w kilku zdaniach, w miarę płynnie, powiedzieć coś o sobie
3. Korzysta z książki w sposób kreatywny, czyta płynnie znane teksty
4. W miarę samodzielnie uzupełnia ćwiczenia, znane wyrazy pisze bezbłędnie
Ocena celująca
1. Rozumie wypowiedzi nauczyciela w tempie zbliżonym do naturalnego
2. Płynnie wypowiada się na podniesiony temat, np. obrazka,
3. Udziela odpowiedzi i posiada znajomość słów na tematy pozapodręcznikowe,
4. Czyta płynnie tekst pozapodręcznikowy, rozumie większość słów
5. Potrafi napisać kilka informacji na swój temat

6. Kryteria oceny zeszytu przedmiotowego:

Ocena niedostateczna
- uczeń nie prowadzi zeszytu
Ocena dopuszczająca
- zeszyt z brakami, nieestetyczny
Ocena dostateczna
- zeszyt zawiera obowiązkowe notatki oraz wklejone materiały dodatkowe
Ocena dobra
- jak na 3, zeszyt estetyczny
Ocena bardzo dobra
- jak na 4, notatki poprawne ortograficznie, zawiera marginesy i podkreślone tematy i inne
elementy podnoszące estetykę oraz świadczące o pracowitości i rzetelności ucznia



7. Kryteria oceny zeszytu ćwiczeń:

Ocena niedostateczna
- uczeń nie prowadzi zeszytu ćwiczeń
Ocena dopuszczająca
- zeszyt ćwiczeń z brakami, nieestetyczny
Ocena dostateczna
- wykonane obowiązkowe ćwiczenia
Ocena dobra
- jak na 3, ćwiczenia wykonane poprawnie
Ocena bardzo dobra
- jak na 4, estetyczny oraz świadczący o pracowitości i rzetelności ucznia

8. Obowiązkowa praca na lekcji:

Ocena niedostateczna
- uczeń nie wykazuje inicjatywy do przygotowania, pracy i aktywności na lekcji
Ocena dopuszczająca
- uczeń przygotowuje się do lekcji
Ocena dostateczna
- jak na 2, stara się być aktywny
Ocena dobra
- jak na 3, w formach aktywności wykazuje się umiarkowaną poprawnością
Ocena bardzo dobra
- jak na 4, wykazuje się bardzo dużą poprawnością

9. Treści nauczania

Poniższe treści nauczania dotyczą całego okresu pierwszego etapu edukacyjnego i zostały przedstawione bez podziału na poszczególne lata nauki. Program zakłada spiralny układ treści i umiejętności, co oznacza, że znane na przykład z pierwszej klasy tematy czy leksyka będą powtarzane, utrwalane i poszerzane w klasie drugiej i trzeciej wraz ze wzrostem dojrzałości intelektualnej, emocjonalnej i społecznej dziecka.

A. Tematy, sytuacje, leksyka
Świat wokół nas:
- szkoła: przybory szkolne;
- dom: opis domu, pokoi, meble i sprzęty domowe, zabawki;
- człowiek: wygląd, części ciała;
- rodzina: członkowie rodziny;
- ubranie: części garderoby, kolory;
- jedzenie: artykuły spożywcze, nazwy posiłków;
- czynności dnia codziennego.
Czas wolny:
- zainteresowania i hobby, sport;
- przyjęcia i zabawy.
Geografia i środowisko:
- nazwy państw;
- określanie czasu: pory roku, nazwy miesięcy, dni tygodnia;
- pogoda.
Biologia:
- nazwy zwierząt;
- części ciała zwierząt.
Kultura krajów anglosaskich i świata:
- życie codzienne w różnych kulturach (szkoła, rodzina, kuchnia itp.);
- tradycja i święta (Halloween, Christmas, Saint Valentine 's Day itp.)

B. Funkcje komunikacyjne
Zwroty grzecznościowe:
- powitanie, pozdrawianie, żegnanie (Hello. How are you? Goodbye. See you.);
- przedstawianie siebie i innych(I'm Cindy. This is Oscar. Nice to meet you.);
- podziękowanie (It 's great. Thanks.).
Wyrażanie postaw wobec rozmówcy i zdarzeń:
- wyrażanie upodobań (I like swimming, but I don 't like gardening.);
- wyrażanie życzeń (I want a burger and chips.);
- wydawanie prostych poleceń (Clap your hands! Sit down!).
Informowanie:
- identyfikacja osób, przedmiotów i miejsc (This is my bedroom. There is a big bed in my
bedroom.);
- opisywanie osób (She 's got short curly hair.);
- mówienie o czynnościach dnia codziennego (On Mondays we play games.);
- mówienie o czynnościach maj ących miej sce w chwili mówienia (I 'm making a sandcastle.);
- mówienie o umiejętnościach (I can jump.);
- wyrażanie posiadania (I have a brother and a sister. They are little Betsy 's toys.);
- określanie czasu (It 's a quarter to 5.);
- określanie pogody (It 's hot.).

C. Kategorie gramatyczne
Rzeczowniki:
- liczba pojedyncza i mnoga regularna i nieregularna;
- forma dzierżawcza.
Czasowniki:
- modalne: can/can 't;
- czasowniki to be, have (got);
- konstrukcja there is;
- tryb rozkazujący;
- czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous.
Zaimki:
- osobowe;
- dzierżawcze.
Liczebniki:
- główne.
Określniki:
- a, on, the;
- some, any, no;
- this, these, that, those.
Przyimki:
- miejsca;
- czasu.
Wyświetleń: 779


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.