Katalog

Artur Jendrzejewski, 2013-07-12
zxvcxczv

Informatyka, Scenariusze

Scenariusz prezentacji multimedialnej

- n +

Konspekt lekcji informatyki
Przeprowadzonej w klasie 2 liceum ogólnokształcącego


Temat: Scenariusz prezentacji multimedialnej


Cel główny lekcji:
- Uczniowie zaprojektują i zrealizują zgodnie z podanymi założeniami oraz w oparciu o wcześniej zgromadzone materiały prezentację na wybrany temat;
- Wystąpienie poszczególnych grup przed uczniami i wygłoszenie tematu posługując się prezentacją

Cele edukacyjne

Uczeń potrafi:
- zaplanować treść prezentacji i zawartość poszczególnych slajdów
-pracować według podanych założeń
- tworzyć pojedyncze slajdy
- kopiować i wklejać tekst do slajdów
- wzbogacać prezentację o elementy graficzne, efekty dźwiękowe, animacje, i tło
- odpowiednio ustawić animację poszczególnych slajdów oraz elementów slajdu
- zapisać prezentację
- wyświetlić pokaz i go omówić

Forma pracy:
- praca w dwuosobowych zespołach

Metody pracy:
-pogadanka
-elementy wykładu
- metoda projektów
- czynnościowa
- aktywizująca

Środki dydaktyczne:
- komputery z zainstalowanym programem Power Point
- Internet
- zeszyty przedmiotowe
- materiały multimedialne zgromadzone w wyniku własnych poszukiwań
- rzutnik multimedialny
-karta oceny pracy grupy

Scenariusz lekcji

Kształcenie obejmuje dwa bloki:
1) Przygotowanie do realizacji prezentacji multimedialnej wspomagającej wystąpienie prelegenta. Zajęcia odbywają się w pracowni komputerowej wyposażonej w 16 stanowisk komputerowych z podłączeniem do Internetu, m.in. oprogramowanie MS Office (Word, Excel i Power Point) oraz rzutnik multimedialny. Przygotowanie projektu prezentacji multimedialnej jest niejako podsumowanie i zebraniem wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczniów zdobytych przez uczniów w klasie I w ramach przedmiotu "Technologia informacyjna". Cykl zajęć należy rozpocząć od zapoznania uczniów z metodą projektów, ogólnym wprowadzeniu i przybliżeniu zagadnień związanych z prezentowaniem własnej działalności. Następnie wspólnie z uczniami ustalamy:
1. Cel prezentacji:
- dla kogo jest ona przeznaczona
- co chcę przekazać
- ile ma trwać
2. Konstrukcja prezentacji
- styl i kolorystyka
- przejścia
- stopka i nagłówek (logo, podpis, tytuł)
- czcionka (krój, wielkość, styl)
- wygląd (grafika 30 %, tekst 60 %, inne 10 % (gify, linki itp.)
3. Scenariusz
- opis: ile slajdów, jaka kolejność (tematyczna czy chronologiczna),
- kolejność prezentacji przez prelegentów
4. Realizacja
- praca w grupie
5. Zaprezentowanie wyników własnej pracy.

2) Kolejnym etapem jest podział uczniów na zespoły, ustalenie zakresu projektów, realizacja, a potem ich przedstawienie.

Lekcje odbywają się w dwugodzinnych blokach, stąd poszczególne bloki obejmować będą:
1. ustalenie zasad tworzenia prezentacji i ustalenie treści prezentacji
2. przypomnienie umiejętności obsługi programu Power Point (układ slajdu, tło, animacja, wstawianie obiektów do slajdu),
3. zaplanowanie konspektu prezentacji
4. selekcja zgromadzonych przez uczniów materiałów i przyporządkowanie ich do poszczególnych slajdów oraz gromadzenie elementów graficznych przydatnych do wzbogacenia treści slajdów
5. ostateczna weryfikacja materiałów i dodawanie efektów specjalnych do slajdów tzn. efektów dźwiękowych i animacji poszczególnych elementów slajdu, a także ustawienie animacji i przejścia slajdów
6. prezentowanie efektów własnej pracy przez zespoły uczniów (ok. 10 - 15 minut dla jednego zespołu)

Na ostatnich zajęciach uczniowie mogli nie tylko oglądać prezentacje swoich kolegów, ale także wypowiedzieć się na temat poszczególnych prezentacji, poprzez dyskusję. Przy ocenianiu należy wziąć pod uwagę takie elementy jak: treść, formę i atrakcyjność prezentacji oraz prezentację projektów przez autorów i indywidualną aktywność ucznia w trakcie pracy nad projektem.
Wyświetleń: 2323


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.