Katalog

Agnieszka Turbak, 2013-07-05
wąbrzeźno

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO STARAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO STARAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Poniżej przedstawiam Państwu zadania, jakie postawiłam sobie do zrealizowania podczas stażu. Starałam się, aby mój plan rozwoju zawodowego przede wszystkim uwzględniał specyfikę i potrzeby placówki, w której pracuję, a jednocześnie mobilizował mnie do dalszej aktywnej i twórczej pracy. Plan był wynikiem przemyśleń dotyczących moich możliwości i umiejętności, mocnych i słabych stron, zainteresowań i predyspozycji zawodowych.


§ 8 UST. 2 PKT 1 ROZPORZĄDZENIA
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły,

1. Dokonanie analizy procedury awansu zawodowego nauczyciela.
2. Doskonalenie własnego warsztatu poprzez uczestnictwo w doskonaleniu zewnętrznym.
3. Doskonalenie własnego warsztatu poprzez uczestnictwo w szkoleniach wewnątrzszkolnych.
4. Studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki i metodyki języka angielskiego.
5. Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy.
6. Ewaluacja pracy własnej.
7. Opracowanie PSO z uwzględnieniem wagowego systemu oceniania.
8. Diagnozowanie umiejętności językowych uczniów (test na wejście w klasach pierwszych, matury próbne).
9. Prowadzenie zajęć fakultatywnych przygotowujących do egzaminu maturalnego z języka angielskiego.
10. Nawiązanie współpracy z rodzicami.
11. Współorganizowanie uroczystości szkolnych.
12. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym.

§. 8 UST. 2 PKT 2 ROZPORZĄDZENIA
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej,

1. Posługiwanie się komputerem jako narzędziem swojej pracy.
2. Wykorzystywanie różnych stron internetowych.
3. Prowadzenie zajęć z użyciem komputera.
4. Tworzenie prezentacji w Power Point.
5. Wykorzystywanie programu Excel.
6. Wykorzystywanie poczty elektronicznej, komunikatora Skype i telefonu komórkowego.
7. Publikacja materiałów na stronie internetowej szkoły.
8. Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych przez stosowanie nagrań na CD i DVD.

§ 8 UST. 2 PKT 3 ROZPORZĄDZENIA
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć,


1. Prowadzenie zajęć otwartych.
2. Dzielenie się doświadczeniem z młodszą stażem nauczycielką języka angielskiego.
3. Praca w zespole nauczycieli przedmiotów humanistycznych.
4. Współpraca z nauczycielami języków obcych pobliskich placówek i reprezentantami wydawnictw.
5. Udostępnianie nauczycielom zgromadzonych materiałów.
6. Publikowanie materiałów dla nauczycieli w Internecie.

§. 8 UST. 2 PKT 4 A ROZPORZĄDZENIA
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć fakultatywnych.
2. Opracowanie własnego programu wychowawczego w oparciu o program wychowawczy i profilaktyczny szkoły.
3. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć prowadzonych w ramach projektu unijnego.

§ 8 UST. 2 PKT 4 B ROZPORZĄDZENIA
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,


1. Ukończenie szkolenia dla egzaminatorów egzaminu maturalnego z zakresu języka angielskiego.
2. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.



§ 8 UST. 2 PKT 4 C ROZPORZĄDZENIA
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,

1. Organizowanie wycieczek.
2. Rozwijanie zainteresowań uczniów, organizowanie konkursów.
3. Zaangażowanie w uczniowską wymianę międzynarodową.
4. Zaangażowanie w działalność charytatywną.
5. Prezentacja referatów dla rodziców.
6. Opracowanie materiałów dodatkowych dla uczniów.

§ 8 UST. 2 PKT 4 E ROZPORZĄDZENIA
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami,


1. Sprawowanie opieki nad praktykantami we współpracy z uczelnią.
2. Wypełnianie obowiązków wychowawcy klasowego we współpracy z pedagogiem szkolnym.
3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
4. Nawiązanie współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy.
5. Nawiązanie współpracy z Powiatową Komendą Policji.
6. Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych - współpraca z reprezentantami wydawnictw językowych.

§ 8 UST. 2 PKT 4 F ROZPORZĄDZENIA

Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej;

1. Dobre wyniki maturzystów.
2. Słowa uznania od innych (np. nagroda Dyrektora Szkoły).

Wyświetleń: 882


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.