|
|
Katalog Agnieszka Turbak, 2013-07-05 wąbrzeźno Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO STARAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO STARAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Poniżej przedstawiam Państwu zadania, jakie postawiłam sobie do zrealizowania podczas stażu. Starałam się, aby mój plan rozwoju zawodowego przede wszystkim uwzględniał specyfikę i potrzeby placówki, w której pracuję, a jednocześnie mobilizował mnie do dalszej aktywnej i twórczej pracy. Plan był wynikiem przemyśleń dotyczących moich możliwości i umiejętności, mocnych i słabych stron, zainteresowań i predyspozycji zawodowych. § 8 UST. 2 PKT 1 ROZPORZĄDZENIA Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, 1. Dokonanie analizy procedury awansu zawodowego nauczyciela. 2. Doskonalenie własnego warsztatu poprzez uczestnictwo w doskonaleniu zewnętrznym. 3. Doskonalenie własnego warsztatu poprzez uczestnictwo w szkoleniach wewnątrzszkolnych. 4. Studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki i metodyki języka angielskiego. 5. Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy. 6. Ewaluacja pracy własnej. 7. Opracowanie PSO z uwzględnieniem wagowego systemu oceniania. 8. Diagnozowanie umiejętności językowych uczniów (test na wejście w klasach pierwszych, matury próbne). 9. Prowadzenie zajęć fakultatywnych przygotowujących do egzaminu maturalnego z języka angielskiego. 10. Nawiązanie współpracy z rodzicami. 11. Współorganizowanie uroczystości szkolnych. 12. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. §. 8 UST. 2 PKT 2 ROZPORZĄDZENIA Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 1. Posługiwanie się komputerem jako narzędziem swojej pracy. 2. Wykorzystywanie różnych stron internetowych. 3. Prowadzenie zajęć z użyciem komputera. 4. Tworzenie prezentacji w Power Point. 5. Wykorzystywanie programu Excel. 6. Wykorzystywanie poczty elektronicznej, komunikatora Skype i telefonu komórkowego. 7. Publikacja materiałów na stronie internetowej szkoły. 8. Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych przez stosowanie nagrań na CD i DVD. § 8 UST. 2 PKT 3 ROZPORZĄDZENIA Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć, 1. Prowadzenie zajęć otwartych. 2. Dzielenie się doświadczeniem z młodszą stażem nauczycielką języka angielskiego. 3. Praca w zespole nauczycieli przedmiotów humanistycznych. 4. Współpraca z nauczycielami języków obcych pobliskich placówek i reprezentantami wydawnictw. 5. Udostępnianie nauczycielom zgromadzonych materiałów. 6. Publikowanie materiałów dla nauczycieli w Internecie. §. 8 UST. 2 PKT 4 A ROZPORZĄDZENIA Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć fakultatywnych. 2. Opracowanie własnego programu wychowawczego w oparciu o program wychowawczy i profilaktyczny szkoły. 3. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć prowadzonych w ramach projektu unijnego. § 8 UST. 2 PKT 4 B ROZPORZĄDZENIA Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, 1. Ukończenie szkolenia dla egzaminatorów egzaminu maturalnego z zakresu języka angielskiego. 2. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. § 8 UST. 2 PKT 4 C ROZPORZĄDZENIA Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, 1. Organizowanie wycieczek. 2. Rozwijanie zainteresowań uczniów, organizowanie konkursów. 3. Zaangażowanie w uczniowską wymianę międzynarodową. 4. Zaangażowanie w działalność charytatywną. 5. Prezentacja referatów dla rodziców. 6. Opracowanie materiałów dodatkowych dla uczniów. § 8 UST. 2 PKT 4 E ROZPORZĄDZENIA Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, 1. Sprawowanie opieki nad praktykantami we współpracy z uczelnią. 2. Wypełnianie obowiązków wychowawcy klasowego we współpracy z pedagogiem szkolnym. 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. 4. Nawiązanie współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy. 5. Nawiązanie współpracy z Powiatową Komendą Policji. 6. Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych - współpraca z reprezentantami wydawnictw językowych. § 8 UST. 2 PKT 4 F ROZPORZĄDZENIA Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej; 1. Dobre wyniki maturzystów. 2. Słowa uznania od innych (np. nagroda Dyrektora Szkoły). Wyświetleń: 882
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |