![]() |
![]() |
Katalog Oliwia Książek, 2013-07-01 Kołobrzeg Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO OPRACOWAŁA: mgr Oliwia Książek — nauczyciel kształcenia zintegrowanego § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zapoznanie z procedurami awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. IX-X 2010 Bibliografia Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. • Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego. • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. IX 2010 IX 2010 Na bieżąco IV 2013 Wniosek Projekt planu rozwoju zawodowego Gromadzenie świadectw, potwierdzeń, sprawozdań, zdjęć, itp. Udział w konferencjach, warsztatach, kursach podnoszących kwalifikacje i umiejętności zawodowe. • Systematyczny udział w zewnętrznym doskonaleniu swoich umiejętności dydaktyczno-wychowawczych. • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. • Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. • Udział w otwartych lekcjach innych nauczycieli. Zgodnie z harmonogramem szkoleń Zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego Na bieżąco Zaświadczenia z konferencji, kursów i warsztatów. Zaświadczenia Wykaz przyswojonych pozycji Protokoły spotkań Organizacja i współorganizacja cyklicznych imprez środowiskowych • Święto wszystkich mam. • Naszym kochanym babciom i dziadkom. • Dzień dziecka 2010/2013 Zdjęcia Zdjęcia, scenariusze Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej • Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców(pogadanki referaty) • Współdziałanie w organizacji imprez klasowych i wycieczek • Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców. Według harmonogramu spotkań z rodzicami Na bieżąco Scenariusze spotkań Potwierdzenia Scenariusze zajęć Badanie umiejętności uczniów klasy trzeciej • Opracowanie testu sprawdzającego wiadomości i umiejętności uczniów. • Monitorowanie postępów uczniów. V 2010 Raz w miesiącu Testy Zapisy w dziennikach lekcyjnych Systematyczne starania o estetykę wnętrza szkoły. • Wykonywanie dekoracji na korytarzu szkolnym • Przygotowywanie wystawek tematycznych w klasopracowni Na bieżąco Zdjęcia § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentów i narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów dla uczniów i rodziców. • Opracowanie różnorodnych dokumentów szkolnych z wykorzystaniem techniki komputerowej(ankiety, zestawienia wyników nauczania, testy, pomoce dydaktyczne). • Systematyczne umieszczanie krótkich sprawozdań z przebiegu szkolnych wydarzeń z udziałem uczniów klas I-III w szkolnym portalu internetowym. • Opracowanie testu kompetencji dla uczniów klasy III. • Opracowanie testu kompetencji uczniów klasy I. Cały okres stażu. Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane przy pomocy komputera. Publikacje w Internecie Test kompetencji Test kompetencji Dodatkowe zajęcia prowadzone w pracowni komputerowej. • Praca z programem Paint oraz Microsoft Word, Power Point dla uczniów klasy I-III Rok szkolny 2010/2013 Zapis w dzienniku zajęć § 8 ust.2pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Opracowanie i umieszczenie publikacji na stronach, portalach edukacyjnych. • Opublikowanie w portalu internetowym ,, Planu rozwoju zawodowego« • Publikowanie na portalu internetowym testów sprawdzających wiedzę uczniów. VI 2013 Publikacja internetowa Publikacje internetowe Prowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów i kontraktowych • Hospitacja zajęć przez nauczycieli stażystów. • Prezentowanie ciekawych metod i sposobów pracy z uczniami klas I-III. Cały okres stażu. Scenariusze zajęć Praca w zespole samokształceniowym nauczycieli kształcenia zintegr. • Wzajemna wymiana doświadczeń • Tworzenie scenariuszy imprez i konkursów • Przygotowywanie referatów • Prowadzenie zajęć kol. Zgodnie z harmonogramem spotkań. Według planu pracy zespołu. Raz w roku Protokoły spotkań Scenariusze imprez i konkursów Scenariusze zajęć § 8 ust.2pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Realizacja programu edukacyjnego „Bezpieczny uczeń“ XI-V 2012/2013 Program (zdjęcia, karty pracy, zapisy w dzienniku lekcyjnym, prezentacja multimedialna) § 8 ust.2pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczyc ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Przygotowanie referatów dla rodziców dotyczących wybranych zagadnień wychowawczych. Opracowanie i wygłoszenie referatów na tematy: „Moje dziecko w trzeciej klasie”, ,„W jaki sposób relacje wewnątrz rodziny wpływają na tworzenie się modelu zachowań agresywnych?“ Cały okres stażu Potwierdzenie, treść referatów. Udział uczniów w konkursach Przygotowywanie uczniów kl. I-III do konkursów(w czasie pozalekcyjnym) Na bieżąco Dyplomy Organizacja imprez, uroczystości klasowych i szkolnych. • Pasowanie na uczniów • Dzień chłopaka • Andrzejkowe wróżby • Mikołajki • Spotkanie wigilijne • Bal karnawałowy • Powitanie wiosny • Dzień matki • Dzień kobiet • Dzień dziecka • Wycieczki krajoznawcze • Wyjazdy do kina, teatru i filharmonii Według harmonogramu uroczystości Scenariusze, zdjęcia Motywowanie uczniów do zdobywania i poszerzania wiedzy oraz umiejętności poprzez zdrową rywalizację. Przygotowanie i przeprowadzenie klasowych konkursów: • ,, Mistrz ortografii” • ,, Mistrz matematyki” • ,, Mistrz pięknego czytania” Raz w roku Materiały konkursowe Uzupełnianie i wzbogacanie pracowni kształcenia zintegrowanego. Samodzielne wykonanie pomocy dydaktycznych, elementów dekoracyjnych na bieżąco Zdjęcia § 8 ust.2pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Współpraca z pedagogiem szkolnym Systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy. Według potrzeb Potwierdzenie współpracy Współpraca z nauczycielami szkoły Korelacja działań i zadań dydaktyczno-wychowawczych. Na bieżąco Potwierdzenie współpracy Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami środowiska lokalnego. Rozszerzenie zakresu działań poza szkołę. Współpraca z: Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej — Diagnozowanie potrzeb finansowych uczniów i typowanie do udzielania pomocy finansowej. Na bieżąco Potwierdzenia współpracy Propagowanie akcji charytatywnych Przeprowadzenie akcji charytatywnych na terenie szkoły: • Góra grosza XII 2010/2011 Potwierdzenie współpracy Rozwijanie współpracy z rodzicami Poznanie środowiska rodzinnego i rówieśniczego poprzez indywidualne rozmowy z rodzicami, współorganizowanie uroczystości szkolnych. Cały okres stażu Wpis w dzienniku zajęć, potwierdzenia Współpraca z Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Kierowanie wniosków z prośbą o badanie. Zorganizowanie warsztatów i pogadanek dla rodziców z udziałem pracowników poradni. Według potrzeb Raz w roku Wnioski. Potwierdzenia § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Opis analiza co najmniej dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych Zdiagnozowanie przypadków . Cały okres stażu. Opis i analiza przypadków. Zatwierdzam do realizacji ……………………….. (podpis nauczyciela) ………………………………. ( podpis dyrektora) Wyświetleń: 1022
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |