AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Gąsior, 2013-06-28
Chorzów

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Witaminowa bomba - warzywa i owoce

- n +

Temat: Witaminowa bomba – warzywa i owoce

Prowadzący: mgr Anna Gąsior
Miejsce realizacji: świetlica szkolna
Czas zajęć: 1,5 h

Cel główny:
zapoznanie dzieci z rolą warzyw i owoców w diecie człowieka

Cele szczegółowe:

Dzieci:
znają zalety jedzenia warzyw i owoców, i potrafią je wymienić;
porównują możliwości wykorzystania warzyw i owoców w tworzeniu prostego jadłospisu;
przygotowują proste danie z owocami;
rozwijają swoją samodzielność poprzez doskonalenie czynności samoobsługowych /krojenie, mieszanie/;
współpracują w zespole;
uczestniczą w zabawach zespołowych;

Metody:
pogadanka,
wykład
burza mózgów
praktyczna
zabawa integracyjna

Środki dydaktyczne:
sztućce, miseczki,
warzywa i owoce
papier, flamastry,
treść wiersza,
przykładowy jadłospis

Przebieg zajęć:

Wprowadzenie do zajęć:

1. Przywitanie dzieci
2. Zapoznanie z tematem – przeczytanie wiersza „Na straganie” Jana Brzechwy

Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
“Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”
“Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
“Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
“Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
“Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”

“A to feler” -
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
“Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
“Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”
“A to feler” -
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
“Gdzie się pani tu gramoli?!”
“Nie bądź dla mnie taka wielka” -
Odpowiada jej brukselka.
“Widzieliście, jaka krewka!” -
Zaperzyła się marchewka.
“Niech rozsądzi nas kapusta!”
“Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
“Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”
“A to feler” -
Westchnął seler.

3. Rozmowa z dziećmi o warzywach występujących w wierszu. Nauczyciel pyta także o znane im owoce. Krótki wykład o znaczeniu warzyw i owoców w diecie człowieka.

Rozwinięcie:

1. Nauczyciel pokazuje dzieciom przykładowy jadłospis /zał. 1/.
2. Dzieci pod okiem nauczyciela przygotowują w grupach krótki jadłospis, w którym wykorzystują omawiane produkty. Dodatkowo dzieci otrzymują listę pozostałych produktów, które mogą wykorzystać /zał.2/.
3. Rozmowa na temat wykonanych jadłospisów
4. Zabawa integrująca grupę: Sałatka owocowa
5. Dzieci w grupach tworzą sałatkę owocową z przygotowanych przez nauczyciela produktów /jabłka, pomarańcze, brzoskwinie, banany, rodzynki, czereśnie, arbuz/.
6. Uporządkowanie stanowisk

Zakończenie zajęć:

1. Wspólne zjedzenie wcześniej przygotowanej sałatki owocowej.



Zał. 1.

JADŁOSPIS

Śniadanie:
kanapka z masłem, szynką i pomidorem, szklanka soku owocowego

II śniadanie:
jogurt z pokrojonymi kawałkami brzoskwiń

Obiad:
filet z kurczaka, ziemniaki, mizeria, woda mineralna

Podwieczorek:
jabłko lub banan

Kolacja:
Kanapka z masłem, twarożkiem, z rzodkiewką, szklanka herbaty


Zał. 2.

Lista przykładowych produktów:

ryż, ziemniaki, chleb graham, chleb razowy, masło, ryba, kurczak, kotlet mielony, jajko, szpinak, jabłka, gruszki, banany, truskawki, pomarańcze, brzoskwinie, ogórki, pomidory, buraki, kapusta, jogurt, mleko, szynka, ser żółty, twaróg, bułki.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 971


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.