Katalog

Małgorzata Wróbel, 2013-06-27
Gubin

Ekonomia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozowju zawodowego nauczyciela dyplomującego się

- n +

Małgorzata Wróbel – nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
Zespół Szkół Licealnych i Technicznych

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

ROK SZKOLNY 2010/2011




Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2010 r.
Data zakończenia stażu: 31. 05. 2013 r.




Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.
Śledzenie nowości w prasie nauczycielskiej i na stronach Internetu. VIII/IX 2010

Na bieżąco
2. Dogłębne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. Analiza dokumentów:
Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Profilaktyki, Regulamin Rady Pedagogicznej, Regulaminy wewnętrzne szkoły i inne dokumenty.
Aktywny udział w opracowywaniu różnych dokumentów. IX-X 2010



Wg potrzeb
3. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów oraz egzaminów zawodowych.
Organizowanie pomocy dla uczniów mających trudności w nauce. Okres stażu


4. Organizacja własnego warsztatu i metod pracy. Samodzielne studiowanie literatury metodycznej z zakresu ekonomii, psychologii i pedagogiki oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych i oświatowych.
Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej. Okres stażu.
5. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy zawodowej. Udział w zewnętrznym doskonaleniu zawodowym:
- ukończenie studiów doktoranckich na Uniwersytecie ekonomicznym w Poznaniu
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły (szkolenia, kursy, warsz-taty, konferencje, studia)
Pogłębianie wiedzy poprzez udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
Zdobywanie wszelkich niezbędnych informacji dotyczących działań podejmowanych przez rodzimą placówkę oświatową. Okres stażu



6. Organizacja imprez klasowych oraz wycieczek szkolnych. Opracowanie scenariuszy klasowych spotkań okolicznościowych.
Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdów uczniów na wycieczki. Okres stażu

Okres stażu
7. Udział w programach i przedsięwzięciach podjętych przez szkołę. Aktywny udział w realizacji podjętych zadań. Okres stażu
8. Udział w pracach Zespołu Zawodowego. Udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Zawodowych (wymiana doświadczeń pedagogicznych) Okres stażu
9. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. Prowadzenie zebrań z rodzicami (analiza potrzeb szkoły, zespołów klasowych itp.).
Zainicjowanie dyskusji, wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy lekcji, kart pracy, gazetek.
Tworzenie własnych prezentacji multimedialnych wykorzystywanych na zajęciach z przedmiotów ekonomicznych oraz podczas spotkań z rodzicami. Okres stażu


Okres stażu
2. Wykorzystanie urządzeń multimedialnych oraz dostępnych programów edukacyj-nych. W miarę możliwości prowadzenie zajęć w sali multimedialnej.
Wykorzystanie rzutnika multimedialnego do prowadzenia zajęć z nauczanych przedmiotów, a także podczas pedagogizacji rodziców na zebraniach.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem różnych multimedialnych programów edukacyjnych. Okres stażu


Okres stażu
3. Wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i w pracy. Przygotowanie materiałów i publikacja na stronach portalu edukacyjnego.
Korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych nauczycieli.
Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego.
Elektroniczny kontakt z innymi nauczycielami.
Korzystanie ze stron edukacyjnych znajdujących się w Internecie w poszukiwaniu i opracowywaniu wiadomości z przedmiotów ekonomicznych.
Umieszczanie informacji w dzienni-ku elektronicznym oraz na własnej stronie internetowej. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Prowadzenie zajęć otwartych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć otwartych. Okres stażu
2. Dzielenie się wiedzą nabyta podczas zewnętrznych kur-sów doskonalących. Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom Na bieżąco po ukończeniu kur-sów.
3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Organizowanie wspólnych imprez szkolnych.
Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń.
Wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych Okres stażu
4. Udział w pracach Zespołu Zawodowego Czynny udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Zawodowych.
Wymiana doświadczeń pedagogicznych.
Przekazywanie wiedzy nabytej podczas szkoleń zewnętrznych. Okres stażu
7. Publikacje w Internecie. Dzielenie się zdobyta wiedzą z innymi nauczycielami poprzez publikację swoich prac na stronach portali edukacyjnych (scena-riusze zajęć, uroczystości, itp.) Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Opracowanie programu pracy wychowawczej. Realizacja programu pracy wychowawczej w poszczególnej klasie. IX 2010
Okres stażu
2. Opracowanie planu zajęć koła zainteresowań. Realizacja planu koła zainteresowań. Okres stażu
Wg potrzeb
§ 8 ust. 2 pkt. 4 c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Organizowanie wycieczek szkolnych. Opracowanie i realizacja planów wycieczek. Wg harmonogramu wycieczek
2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Okres stażu
3. Współpraca z rodzicami. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.
Indywidualne spotkania z rodzicami (porady, rozmowy służące pogłębianiu wiedzy o sytuacji rodzinnej uczniów, przekazywanie na bieżąco informacji na temat postępów edukacyjnych i zachowania).
Zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły. Na bieżąco

4. Prowadzenie Koła Zainteresowań. Opracowanie planu pracy Koła Informatycznego.
Systematyczne prowadzenie zajęć. Wg potrzeb
5. Przygotowywanie młodzieży do egzaminu zawodowego. Rozwiązywanie z uczniami zadań i testów egzaminacyjnych.
Przeprowadzanie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do zewnętrznego egzaminu zawodowego. Okres stażu
6. Organizowanie imprez i uroczystości klasowych (Dzień Chłopaka, Wigilia, Dzień Kobiet, Dzień dziecka) Przygotowanie oraz przeprowadzenie imprez i uroczystości. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. Pomoc w organizacji imprez i uroczystości szkolnych, udział w konkursach organizowanych przez Samorząd Uczniowski. Okres stażu
2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Gubinie oraz ze szkolnym pedagogiem Przestrzeganie w pracy z uczniem zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach.
W miarę potrzeb konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz pedagogiem szkolnym Okres stażu

Wg potrzeb
3. Współpraca z przedstawicielami służby zdrowia. Zapraszanie pielęgniarki szkolnej na pogadanki. Okres stażu
4. Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie. Konsultacje dla rodziców, dodatkowe spotkania z młodzieżą, pogadanki na temat uzależnień i przemocy, zapraszanie na zajęcia pedagoga szkolnego, policjanta itp. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1.



2.

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów uczniów

Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych lub edukacyjnych Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczym
Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Okres stażu




Okres stażu

Plan Rozwoju Zawodowego ma charakter otwarty, poszczególne zadania mogą w okresie odbywania stażu zostać zmodyfikowane lub rozszerzone. Wszelkie zmiany w planie zostaną naniesione w formie aneksu do niniejszego planu.

Opracowała: Małgorzata Wróbel
nauczycielka przedmiotów ekonomicznych

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.
Śledzenie nowości w prasie nauczycielskiej i na stronach Inter-netu. VIII/IX 2010

Na bieżąco
2. Dogłębne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. Analiza dokumentów:
Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Profilaktyki, Regulamin Rady Pedagogicznej, Regulaminy wewnętrzne szkoły i inne dokumenty.
Aktywny udział w opracowywaniu różnych dokumentów. IX-X 2010



Wg potrzeb
3. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów oraz egzaminów zawodowych.
Organizowanie pomocy dla uczniów mających trudności w nauce. Okres stażu


4. Organizacja własnego warsztatu i metod pracy. Samodzielne studiowanie literatury metodycznej z zakresu ekonomii, psychologii i pedagogiki oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych i oświatowych.
Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej. Okres stażu.
5. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy zawodowej. Udział w zewnętrznym doskonaleniu zawodowym:
- ukończenie studiów doktoranckich na Uniwersytecie ekonomicznym w Poznaniu
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły (szkolenia, kursy, warsztaty, konferencje, studia)
Pogłębianie wiedzy poprzez udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
Zdobywanie wszelkich niezbędnych informacji dotyczących działań podejmowanych przez rodzimą placówkę oświatową. Okres stażu



6. Organizacja imprez klasowych oraz wycieczek szkolnych. Opracowanie scenariuszy klasowych spotkań okolicznościowych.
Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdów uczniów na wy-cieczki. Okres stażu

Okres stażu
7. Udział w programach i przedsięwzięciach podjętych przez szkołę. Aktywny udział w realizacji podjętych zadań. Okres stażu
8. Udział w pracach Zespołu Zawodowego. Udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Zawodowych (wymiana doświadczeń pedagogicznych) Okres stażu
9. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. Prowadzenie zebrań z rodzicami (analiza potrzeb szkoły, zespołów klasowych itp.).
Zainicjowanie dyskusji, wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy lekcji, kart pracy, gazetek.
Tworzenie własnych prezentacji multimedialnych wykorzystywanych na zajęciach z przedmiotów ekonomicznych oraz podczas spotkań z rodzicami. Okres stażu


Okres stażu
2. Wykorzystanie urządzeń multimedialnych oraz dostępnych programów edukacyjnych. W miarę możliwości prowadzenie zajęć w sali multimedialnej.
Wykorzystanie rzutnika multimedialnego do prowadzenia zajęć z nauczanych przedmiotów, a także podczas pedagogizacji rodziców na zebraniach.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem różnych multimedialnych programów edukacyjnych. Okres stażu


Okres stażu
3. Wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i w pracy. Przygotowanie materiałów i publikacja na stronach portalu edukacyjnego.
Korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych nauczycieli.
Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego.
Elektroniczny kontakt z innymi nauczycielami.
Korzystanie ze stron edukacyjnych znajdujących się w Internecie w poszukiwaniu i opracowywaniu wiadomości z przedmiotów ekonomicznych.
Umieszczanie informacji w dzienniku elektronicznym oraz na własnej stronie internetowej. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Prowadzenie zajęć otwartych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć otwartych. Okres stażu
2. Dzielenie się wiedzą nabyta podczas zewnętrznych kur-sów doskonalących. Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom Na bieżąco po ukończeniu kur-sów.
3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Organizowanie wspólnych imprez szkolnych.
Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń.
Wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu dział-łań wychowawczych Okres stażu
4. Udział w pracach Zespołu Zawodowego Czynny udział w spotkaniach Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Zawodowych.
Wymiana doświadczeń pedagogicznych.
Przekazywanie wiedzy nabytej podczas szkoleń zewnętrznych. Okres stażu
7. Publikacje w Internecie. Dzielenie się zdobyta wiedzą z innymi nauczycielami poprzez publikację swoich prac na stronach portali edukacyjnych (scena-riusze zajęć, uroczystości, itp.) Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Opracowanie programu pracy wychowawczej. Realizacja programu pracy wychowawczej w poszczególnej klasie. IX 2010
Okres stażu
2. Opracowanie planu zajęć koła zainteresowań. Realizacja planu koła zainteresowań. Okres stażu
Wg potrzeb
§ 8 ust. 2 pkt. 4 c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Organizowanie wy-cieczek szkolnych. Opracowanie i realizacja planów wy-cieczek. Wg harmonogramu wycieczek
2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Okres stażu
3. Współpraca z rodzicami. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.
Indywidualne spotkania z rodzicami (porady, rozmowy służące pogłębianiu wiedzy o sytuacji rodzinnej uczniów, przekazywanie na bieżąco informacji na temat postępów edukacyjnych i zachowania).
Zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły. Na bieżąco

4. Prowadzenie Koła Zainteresowań. Opracowanie planu pracy Koła Informatycznego.
Systematyczne prowadzenie zajęć. Wg potrzeb
5. Przygotowywanie młodzieży do egzaminu zawodowe-go. Rozwiązywanie z uczniami zadań i testów egzaminacyjnych.
Przeprowadzanie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do zewnętrznego egzaminu zawodowego. Okres stażu
6. Organizowanie imprez i uroczystości klasowych (Dzień Chłopaka, Wigilia, Dzień Kobiet, Dzień dziecka) Przygotowanie oraz przeprowadzenie imprez i uroczystości. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. Pomoc w organizacji imprez i uroczystości szkolnych, udział w konkursach organizowanych przez Samorząd Uczniowski. Okres stażu
2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Gubinie oraz ze szkolnym pedagogiem Przestrzeganie w pracy z uczniem zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach.
W miarę potrzeb konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz pedagogiem szkolnym Okres stażu

Wg potrzeb
3. Współpraca z przedstawicielami służby zdrowia. Zapraszanie pielęgniarki szkolnej na pogadanki. Okres stażu
4. Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie. Konsultacje dla rodziców, dodatkowe spotkania z młodzieżą, pogadanki na temat uzależnień i przemocy, zapraszanie na zajęcia pedagoga szkolnego, policjanta itp. Okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów uczniów

Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych lub edukacyjnych Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczym
Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Okres stażu
Wyświetleń: 956


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.