Katalog

Anna Arabasz, 2013-06-25
Tyczyn

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +


Anna Arabasz
nauczyciel języka angielskiego
w Publicznym Gimnazjum
im. Jana Pawła II w Tyczynie




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (ze zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem z dnia 14 listopada 2007 r.)
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2013r.

Data zatwierdzenia planu: ………………………


……………………………….. ………………………………….
Podpis nauczyciela Podpis Dyrektora


















§ 8. ust. 1
Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:


§ 8. ust. 1 pkt. 1

Podejmować działania mające na celu doskonalenia warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenia umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1.Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział
w konferencjach, warsztatach przedmiotowo-metodycznych oraz
w konsultacjach w celu poznania nowych metod nauczania, poszerzania wiedzy
i umiejętności w zakresie nauczania języka angielskiego a także zaspokajanie potrzeb wychowawczych uczniów
Okres stażu
Zaświadczenia

2. Wzbogacanie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej do potrzeb dydaktycznych.
Opracowywanie dokumentacji szkolnej, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, planów wynikowych, kryteriów ocen.
Okres stażu
Opracowane dokumenty.

3. Systematyczne zapoznawanie się z ofertą dotyczącą warsztatu pracy nauczyciela języka angielskiego.
Udział w konsultacjach prowadzonych przez przedstawicieli wydawnictw.
Okres stażu
Potwierdzenia, certyfikaty.

4. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli i pedagogów.
Analiza materiałów zamieszczanych przez nauczycieli na edukacyjnych portalach Internetowych.

Okres stażu
Spis stron Internetowych dla nauczycieli.



§ 8. ust. 1 pkt. 2

Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły.

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1.Praca z uczniami zainteresowanymi językiem obcym.


Przygotowywanie uczniów uzdolnionych językowo do konkursów i olimpiad,
praca z uczniami przygotowującymi materiały językowe do szkolnej strony internetowej
Okres stażu


1 rok stażu
Dzienniki zajęć dodatkowych


Potwierdzenie dyrektora szkoły

2. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce
Praca z uczniem słabym mającym trudności w nauce języka, pomoc i motywowanie do pracy nad sobą.
Okres stażu
Dzienniki zajęć dodatkowych

3. Organizowanie konkursów językowych, w tym o zasięgu międzyszkolnym.
Angażowanie uczniów do udziału w konkursach rozwijających ich zainteresowania językowe.
Opracowywanie konkursów.
Okres stażu
Potwierdzenia, dyplomy

4. Opracowanie narzędzi diagnostycznych.
Przygotowanie i przeprowadzenie testów diagnostycznych, mierzących postęp uczniów w zdobywaniu umiejętności językowych.

II rok stażu
Testy, analiza, wnioski.



§ 8. ust. 1 pkt. 3

Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1.Praca w zespole językowym
Współpraca z innymi nauczycielami anglistami, wymiana doświadczeń, popularyzacja materiałów dotyczących pracy dydaktyczno-wychowawczej
Okres stażu
Potwierdzenia

2. Samokształcenie.
Studiowanie literatury przedmiotu, podręczników, wymiana doświadczeń, poszukiwanie nowych rozwiązań.
Okres stażu
Wnioski

§ 8. ust. 2
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia
nauczyciela dyplomowanego obejmują:

§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela
IX 2010
Znajomość przepisów prawa oświatowego. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.

2. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły
Analiza dokumentów (plan rozwoju szkoły, Statut Szkoły, WSO, plan wychowawczy)
Aktywny udział w procesie ewaluacji, opracowywanie dokumentów, wskaźników

Okres stażu
Posiadanie bieżących wiadomości.
Orientacja w zmianach.
Właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy.

3. Przygotowywanie uroczystości i imprez szkolnych.
Opracowywanie scenariuszy imprez, uroczystości szkolnych, praca z uczniami biorącymi w nich udział, prowadzenie prób.
Okres stażu
Scenariusze imprez.
Potwierdzenia nauczycieli.

4. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych.
Praca nauczyciela jako wychowawcy.
Współpraca z nauczycielami będącymi wychowawcami.
Współpraca z pedagogiem szkolnym.
Okres stażu
Zapisy w dziennikach lekcyjnych

5. Wzbogacanie sali lekcyjnej w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę klasy.
Wykonywanie tablic tematycznych oraz okazjonalnych przez uczniów. Doposażenie pracowni językowej w materiały do kserowania, płyty cd i dvd na miarę potrzeb i możliwości.
Okres stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły.

6. Wzbogacanie estetyki szkoły poprzez prowadzenie gabloty językowej na korytarzu.
Praca z uczniami wykonującymi materiały do gazetki językowej.
Okres stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły.

7. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły

Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w zewnętrznym doskonaleniu:
- udział w konferencjach, warsztatach przedmiotowo-metodycznych oraz
w konsultacjach w celu poznania nowych metod nauczania, poszerzania wiedzy
i umiejętności w zakresie nauczania języka angielskiego a także zaspokajanie potrzeb wychowawczych uczniów

Okres stażu
Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego.



§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.
Organizacja warsztatu pracy: opracowywanie dokumentacji szkolnej, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, planów wynikowych, dyplomów, scenariuszy.
Okres stażu
Przykłady opracowanych dokumentów.

2. Wykorzystywanie Internetu w pracy.
Korzystanie z Internetu w celu przygotowania materiałów do zajęć lekcyjnych lub dodatkowych.
Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego.
Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego.
Okres stażu



IX 2011
Spis stron internetowych





3. Włączenie się w budowanie szkolnej strony internetowej.
Stworzenie witryny kulturoznawczej, przygotowanie z udziałem uczniów materiałów dotyczących kultury krajów anglojęzycznych, zamieszczenie ich na stronie szkoły.
1 rok stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły


§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli.
Opracowywanie scenariuszy zajęć, przygotowywanie pomocy dydaktycznych.

Rok szkolny 2011/2012
2012/2013
Scenariusze zajęć.
Potwierdzenia nauczycieli.

2. Współpraca z innymi nauczycielami języka angielskiego.
Udostępnianie opracowanych dokumentów, pomocy dydaktycznych.
Wspólne przygotowywanie narzędzi potrzebnych w pracy dydaktycznej.
Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego.
Okres stażu
Potwierdzenia nauczycieli.
Zapisy w protokołach spotkań zespołu nauczycieli języków obcych.

3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów.
Opracowywanie scenariuszy imprez, uroczystości szkolnych.
Okres stażu
Scenariusze imprez, potwierdzenia nauczycieli.


§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Zadania

Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Opracowanie programu nauczania na dodatkowe zajęcia z języka angielskiego.
Wdrożenie programu.
3 rok stażu
Program.

2. Praca z uczniami zainteresowanymi językiem obcym.
Zajęcia dodatkowe, spotkania z uczniami, przygotowywanie materiałów dydaktycznych przy udziale uczniów.

Okres stażu
Dzienniki, przykładowe materiały.


§ 8 ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Organizowanie konkursów językowych, w tym o zasięgu międzyszkolnym.
Angażowanie uczniów do udziału w konkursach rozwijających ich zainteresowania językowe.
Opracowywanie konkursów.
Okres stażu
Dyplomy, potwierdzenia, regulaminy.

Organizowanie uczniom zajęc w trakcie ferii szkolnych.
Przygotowanie i Przeprowadzenie zajęc
Okres stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły

3. Popularyzacja kultury krajów anglojęzycznych na stronie internetowej szkoły.
Przygotowanie materiałów do witryny kulturoznawczej z udziałem uczniów.
1 rok stażu
Potwierdzenie dyrektora szkoły

§ 8 ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.


Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Współpraca z wydawnictwami językowymi.
Udział w konsultacjach.
Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych.
Okres stażu
Potwierdzenia

2. Współpraca z nauczycielami i szkolnym kołem Caritas.
Udział w akcjach charytatywnych.

Okres stażu
Potwierdzenia

§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji

1. Poznanie sytuacji uczniów, aktywna współpraca z rodzicami i pedagogiem szkolnym.
Rozmowy z wychowankami, rodzicami.
Konsultacje z pedagogiem szkolnym.
Okres stażu
Zapisy w dziennikach.


2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych.
Analiza przypadków problemów edukacyjnych i wychowawczych.
2, 3 rok stażu
Opis i analiza przypadków.













Wyświetleń: 694


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.