Katalog Magdalena Klaisek, 2013-06-21 Bażanowice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Muzyka jest jak powietrze, jest wszędziePROWADZĄCE: MAGDALENA KLAISEK GRUPA: 3, 4, 5, 6- LATKI TEMAT KOMPLEKSOWY: MUZYKA JEST JAK POWIETRZE, JEST WSZĘDZIE TEMAT ZAJĘCIA: „MUZYKA JEST JAK POWIETRZE, JEST WSZĘDZIE” - spotkanie z gitarzystą zespołu Ustrońsky na ogólnoprzedszkolnym zajęciu w ramach obchodów Światowego Dnia Muzyki - prezentacja przyniesionych przez gościa instrumentów, rozmowa na temat jego pracy - wspólne śpiewanie piosenek, zabawy przy akompaniamencie gitary elektrycznej - podsumowanie zdobytych podczas całego tygodnia wiadomości na temat muzyki, instrumentów, dźwięków. CELE ZAJĘCIA: - integracja dzieci ze wszystkich grup wiekowych wdrażanie dzieci do właściwego zachowywania się podczas wizyty zaproszonego gościa rozwiązywanie zagadek słuchowych wspólne śpiewanie piosenek poznanie na czym polega praca muzyka- gitarzysty kształtowanie umiejętności swobodnej improwizacji do muzyki POMOCE: instrumenty, nuty, stroje, ilustracje, pluszowe krowy, emblematy nutek, magnetofon, płyty CD, treśc wiersza PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1 PRZYWITANIE- wszystkich dzieci i gościa- gitarzystę zespołu Ustrońsky. 2 „CO TO JEST MUZYKA?”- rozmowa z dziećmi na temat obchodzonej uroczystości, próba odpowiedzi na pytanie dotyczące muzyki. Wspólne ustalenie, że muzyka to: piosenka, ruch, instrumentacja. 3 „PIOSENKI GRUPOWE”- śpiewanie piosenek przygotowanych przez poszczególne grupy przy akompaniamencie gitarowym naszego gościa. 4 „MUZYKA JEST WSZĘDZIE”- słuchanie wiersza E. Zechenter- Spławińskiej pod tym samym tytułem, rozmowa na temat treści wiersza, ilustrowanie jego treści ruchem. 5 „CO TO ZA DŹWIĘK?” - zagadki słuchowe, rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów, zwierząt itp. wydających nagrane dźwięki. 6 „ABY GRAC TRZEBA DOBRZE NUTY ZNAC” - wspólne zastanowienie się, co potrzebuje muzyk, aby zagrac na instrumencie piosenkę, melodię, której nie zna- NUTY. - wspólne zaśpiewanie piosenki pt. „Skaczące nutki”. 7 „WYSOKIE I NISKIE DŹWIĘKI” - zabawa ruchowa z reakcją na dźwięki grane w skrajnych rejestrach gdy słychac dźwięki wysokie- dzieci chodzą po sali we wspięciu na palcach gdy grane są dźwięki niskie- dzieci wykonują przysiad. 8 „CZAS DLA GOŚCIA SPECJALNEGO” - prezentacja przyniesionych przez gościa egzotycznych instrumentów, próby gry na nich rozwiązanie zagadki, na jakim instrumencie gra nasz gośc zapoznanie dzieci z instrumentem- GITARA, sposobem gry zagranie przez naszego gościa kilku utworów zróżnicowanych pod względem nastroju, tempa, dynamiki, gatunku muzycznego. Dopasowanie do nich ilustracji przedstawiających LAS, SPOKOJNE MORZE, BURZĘ. 9 „JAKIE JESZCZE ZNASZ INSTRUMENTY?” - zagadki słuchowe, rozpoznawanie i nazywanie instrumentów po wydawanych dźwiękach - naśladowanie ruchem gry na rozpoznanych instrumentach. 10 „ZATAŃCZ RAZEM Z NAMI” - improwizacje ruchowe do wybranych utworów z podziałem na grupy wiekowe - poziom trudności dostosowany do wieku dzieci. 11 „JAKA TO MELODIA?” - rozpoznawanie piosenek dziecięcych oraz fragmentów muzyki ze znanych bajek po melodii granej na gitarze. 12 „MAŁA ORKIESTRA” - prezent dla gościa - instrumentalizacja wybranego utworu muzycznego przez dzieci z najstarszej grupy. 13 „CZAS SIĘ POŻEGNAC” - wręczenie dzieciom nagród za grzecznośc- muzyczne krowy Milka podziękowanie gościowi za przyjęcie naszego zaproszenia i udział w zajęciach pożegnanie się. Wyświetleń: 1713
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |