Katalog Daniel Szturomski, 2013-06-19 Łąck Edukacja dla bezpieczeństwa, Konspekty Łańcuch przeżyciaTemat: Łańcuch przeżycia Cele ogólne: • uświadomienie uczniom znaczenia czasu w ratowaniu osób poszkodowanych; • zapoznanie z polskim systemem ratowniczym; • kształtowanie postaw gotowości do niesienia pomocy potrzebującym, poświęcenia i altruizmu. Cele operacyjne – uczeń: • wymienia ogniwa łańcucha przeżycia i omawia znaczenie sprawnego działania wszystkich jego ogniw; • wyjaśnia, jak działa w Polsce system ratowniczy; • wymienia numery alarmowe i przedstawia właściwy sposób wzywania pomocy; • omawia zasady postępowania aseptycznego i bezpiecznego dla ratownika. Treści nauczania: • koncepcja łańcucha przeżycia; • organizacja i działanie systemu ratownictwa w Polsce; • wzywanie pomocy; numery alarmowe; • bezpieczeństwo ratownika; zasady postępowania asertywnego. Metody pracy • wykład uczestniczący; • pytania i odpowiedzi; • burza mózgów. Formy pracy • praca w grupach Przebieg lekcji Faza wstępna 1. Wykład uczestniczący – wprowadzamy pojęcie „łańcuch przeżycia” i omawiamy działanie systemu ratownictwa w Polsce. 2. Zapisujemy na tablicy numery alarmowe. Warto wraz z uczniami przygotować plansze z numerami alarmowymi (wzór w podręczniku) i powiesić je na ścianie Sali lekcyjnej oraz na szkolnej tablicy ogłoszeń. Faza główna 1. Metoda burzy mózgów staramy się ustalić najważniejsze treści komunikatu telefonicznego o nagłym zdar4zeniu z udziałem osób poszkodowanych. 2. T a samą metodą (można także polecić wykonanie ćwiczenia 3 z podręcznika) staramy się uzyskać informację o zagrożeniach dla ratownika spieszącego z pomocą ofiarom zdarzenia. Faza podsumowująca 1. Wykonanie zadań Sprawdź, czy potrafisz z podręcznika – jako podsumowanie. 2. Następnie sprawdzenie opanowania wiadomości przez uczniów – metodą pytań i odpowiedzi. Wyświetleń: 1992
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |