Katalog Mariola Marek, 2013-06-18 Myszków Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego na Stopień Nauczyciela DyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO na podstawie powinności i wymagań wynikających z rozporządzenia MENiS z 01/12/2004r. INFORMACJE PERSONALNE 1. Imię i nazwisko: Mariola Marek 2. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 3. Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół Publicznych Nr1 w Myszkowie 4. Nauczany przedmiot: język angielski 5. Posiadane kompetencje przedmiotowo – metodyczne: - Studia magisterskie na kierunku Filologia Angielska, specjalizacja: nauczyciel języka angielskiego 6. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy 7. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010r. 8. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2013r. CELE: 1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych i wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego. 2. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Zadania wynikające z rozporządzenia MEN Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji Czynności organizacyjne 1.Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalającego ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego. •Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela •Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach •Dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Sierpień, wrzesień 2010r. •Poprawne sformułowanie: wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego, wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego 2.Odbycie stażu związanego z awansem zawodowym. •Opracowanie planu rozwoju zawodowego •Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2010r. Okres stażu •Plan rozwoju zawodowego, •Dokumenty związane z realizacją planu rozwoju zawodowego 3.Przygotowanie projektu sprawozdania. •Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Maj 2013r. •Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1.Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły. •Praca w zespole samokształceniowym nauczycieli klas starszych Według potrzeb i harmonogramu pracy szkoły •Wnioski i sprawozdania z pracy zespołu 2.Praca z uczniem zdolnym •Przygotowanie uczniów do reprezentowania szkoły w konkursach z języka angielskiego •Zorganizowanie i przeprowadzenie corocznego wewnątrzszkolnego konkursu dla klas VI – tych: English Champion poprzez opracowanie materiałów na konkurs, regulaminu, plakatu, dyplomów, nagród. Okres stażu Maj •Potwierdzenia osiągnięć uczniów •Sprawozdanie z konkursu 3.Opracowanie i wdrożenie wspólnych przedsięwzięć. •Organizacja wspólnie z innymi nauczycielami Dnia Języków Europejskich Okres stażu •Sprawozdanie 4.Doskonalenie warsztatu pracy własnej •Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej – zapoznawanie się z publikacjami dotyczącymi zagadnień wychowawczych oraz dydaktycznych Okres stażu •Notatki •Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, warsztatach Okres stażu •Zaświadczenia, dyplomy •Stosowanie nowoczesnych metod nauczania pozwalających na kształcenie umiejętności kluczowych zawartych w podstawie programowej: stosowanie metod aktywnych na lekcjach. Okres stażu •Przykładowe scenariusze lekcji 5.Promocja szkoły w środowisku 6. Pedagogizacja rodziców • Organizowanie i udział w Konkursach Międzyszkolnych, Powiatowych, PrzeglądachRegionalnych •pogadanki podczas zebrań z rodzicami, konsultacje, spotkania indywidualne Okres stażu Okres stażu •Notatki, zdjęcia, artykuły •Dzienniki lekcyjne ( porządek zebrań z rodzicami) § 8 ust.2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela języka angielskiego. 2. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu Rozwoju Zawodowego” •Wykorzystanie komputera do opracowywania testów, konkursów, sprawozdań, tworzenia dyplomów, pomocy dydaktycznych •Tworzenie dokumentacji planu rozwoju zawodowego, sprawozdania z odbytego stażu •Wykorzystywanie Internetu jako źródła informacji • Korzystanie z poczty elektronicznej •Przygotowanie planu i przesłanie na stronę internetową. Okres stażu •Zaświadczenia, scenariusze lekcji, sprawozdania, materiały wykorzystywane do prowadzenia zajęć z języka angielskiego •Adres strony internetowej § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły 1. Dzielenie się swoją wiedzą oraz doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami. 2. Działania interdyscyplinarne. •Prowadzenie lekcji otwartych w celu wymiany doświadczeń dla zainteresowanych nauczycieli ;opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy lekcji •Spotkania Zespołu Samokształceniowego •Praca w Zespole Wychowawców • Prezentowanie własnych rozwiązań w zakresie dydaktyki i wychowania na forum Rady Pedagogicznej •Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli – dzielenie się swoim doświadczeniem. •Pomoc w realizacji konkursów i uroczystości szkolnych Okres stażu •Zaświadczenia, scenariusze lekcji, potwierdzenia nauczycieli, notatki z obserwacji zajęć. •Potwierdzenie dyrektora szkoły •Scenariusze zajęć, zaświadczenia, § 8 ust.2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1.Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań •Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu koła z języka angielskiego English Club skierowanego do ucznia zdolnego klas IV – VI • Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu koła teatralnego Wrzesień/Październik 2010r. •Program koła § 8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1.Poszerzanie oferty dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej szkoły •Prowadzenie koła z języka angielskiego z rozszerzonym programem pod kątem udziału uczniów w konkursach językowych •Praca z uczniem posiadającym zalecenia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej: zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas IV - tych Okres stażu •Potwierdzenie dyrektora szkoły, dziennik zajęć § 8 ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1.Wykonywanie dodatkowych zadań na rzecz edukacji poprzez organizację imprez szkolnych, konkursów. 2. Pogłębianie wiedzy o uczniach 3. Współpraca z innymi nauczycielami •Pomoc w organizacji imprez szkolnych, np. festynu szkolnego •Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu rozpoznawania rozwiązywania trudności wychowawczych •Współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie bieżących problemów wychowawczych Okres stażu •Potwierdzenie dyrektora szkoły •Potwierdzenie pedagoga szkolnego •Potwierdzenie współpracy z nauczycielami § 8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1.Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów uczniów •Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych: - obserwacja sytuacji wychowawczej - wyodrębnienie konkretnych problemów - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych •Współpraca z pedagogiem szkolnym, wychowawcami oraz rodzicami uczniów Okres stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami •Opis przypadku, potwierdzenia pedagoga, wychowawców Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi Opracowała Zatwierdzam do realizacji: mgr Mariola Marek ……………………………..………………………… Data, podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 1687
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |