Katalog Dariusz Wodnicki, 2013-06-17 Koronowo Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Koronowie Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Dariusz Wodnicki - nauczyciel mianowany Kwalifikacje zawodowe: - Wyższe studia magisterskie na kierunku Informacja Naukowa i Bibliotekoznawstwo na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu - Studia podyplomowe na kierunku Informatyka na Uniwersytecie Techniczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2011. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2014. Nauczane przedmioty: nauczyciel bibliotekarz, nauczyciel informatyki. Cel podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciel dyplomowany Lp. Zadania, Forma realizacji, Termin, Sposób dokumentacji 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego Analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego, - opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, - opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego IX 2011 - wniosek, opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji - cały okres stażu - świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany i inne dokumenty (w tym na nośnikach elektronicznych ) 3.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie zgromadzonej dokumentacji, - opis i analiza dokonań, - sformułowanie wniosków VI 2014 - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, ocena dorobku zawodowego za okres stażu 3. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne Sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne VI 2014 - poprawnie sformułowany wniosek Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy placówki (§ 8 ust. 2, pkt 1) 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa Udział w szkoleniach, kursach, - samokształcenie: studiowanie literatury fachowej, - gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą, - odwiedzanie bibliotecznych stron www - cały okres stażu - zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia, wykazy lektur, 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy dydaktczno-wychowawczej -aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych – mierzenie jakości pracy szkoły - samodzielne studiowanie literatury fachowej , aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - cały okres stażu - zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia, wykazy lektur, 3. Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa oraz preferencji uczniów i pracowników szkoły- analizowanie stanu wypożyczeni wśród uczniów i nauczycieli; - opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej pracy biblioteki i zainteresowań czytelniczych uczniów (ewaluacja podejmowanych działań biblioteki) - cały okres stażu , I 2012 Opracowanie ankiet, ewaluacja, sprawozdanie 4. Rozwijanie postaw samorządności w szkole - współpraca z Samorządem Uczniowskim - cały okres stażu Sprawozdania Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust .2 pkt 2) 1. Wdrażanie systemu bibliotecznego MOL w zakresie udostępniania i opracowania zbiorów Budowa bazy elektronicznej w systemie MOL, - komputerowa obsługa czytelników w wypożyczalni, - poszerzanie wiedzy w zakresie opracowania książek - cały okres stażu - podsumowanie działań 2. Kształcenie u czytelników umiejętności poszukiwania konkretnych informacji w katalogu elektronicznym Udzielanie indywidualnych porad czytelnikom, pomoc w wyszukiwaniu informacji cały okres stażu spostrzeżenia własne 3. Komputeryzacja dokumentowania pracy szkoły - administrowanie dziennikiem elektronicznym w szkole, - cały okres stażu Działający dziennik elektroniczny 4. Komputeryzacja internetowa biblioteki Stworzenie wypożyczalni online biblioteki IX 2011 – VI 2012 Strona internetowa 5. Korzystanie z technologii komputerowych w pracy nauczyciela informatyki - prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej, - wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów związanych z nauką informatyki - cały okres stażu Przykładowe konspekty lekcji, pomoce przygotowane na komputerze, Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć (§ 8 ust .2 pkt 3) 1. Dzielenie się wiedzą z nauczycielami szkoły i gminy - prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych (dziennik elektroniczny), wpieranie nauczycieli bibliotekarzy z poza szkoły w pracach związanych z komputeryzacją bibliotek (MOL OPTIVUM), wspieranie rodziców w posługiwaniu się elektronicznym dzienniczkiem ucznia - cały okres stażu - opracowane materiały, zestawienia bibliograficzne 2. Udzielanie informacji dot. awansu zawodowego nauczycielom odbywającym staż -udostępnianie zgromadzonych materiałów, udzielanie instruktaży indywidualnych - cały okres stażu - podsumowanie podjętych działań 3. Praca nad stroną www szkoły - redagowanie notatek o imprezach szkolnych i bibliotecznych - cały okres stażu Strona www 4. Zamieszczenie własnych publikacji na portalach edukacyjnych Opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego i innych opracowań własnych- cały okres stażu - kopie artykułów i publikacji 5. Współpraca z nauczycielami szkoły - współpraca z nauczycielami realizującymi, w ramach zajęć edukacyjnych, ścieżkę edukacji czytelniczej i medialnej; - pomoc przy organizacji imprez szkolnych, konkursów itp. - okres stażu zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych Potwierdzenie dyrekcji, sprawozdanie, Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych , opiekuńczych lub związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4a) 1. Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczo – opiekuńczych - Opracowanie programu zajęć koła komputerowego, praca z uczniem posiadającymi zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia, praca nowymi metodami rozwijającymi umiejętności interpersonalne zarówno ucznia jak i nauczyciela - cały okres stażu - opracowany program koła komputerowego, konspekty zajęć Poszerzenie zakresu działań placówki, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt 4c) 1. Organizacja imprez czytelniczych, wystaw, konkursów Opracowanie scenariuszy imprez, wykonanie zaproszeń do udziału w konkursie, opracowanie scenariuszy wystaw, regulaminów - cały okres stażu -scenariusze imprez, regulaminy konkursów, scenariusze wystaw 2. Promocja Biblioteki Szkolnej w środowisku lokalnym - Informowanie środowiska lokalnego poprzez zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły, przygotowanie informatorów dot. godzin otwarcia i oferty usług bibliotecznych - cały okres stażu - zredagowane notki, prasowe, informatory 3. Propagowanie idei czytelnictwa w śród uczniów i rodziców - Przygotowanie i prowadzenie akcji „Cała szkoła czyta dzieciom” - cały okres stażu -podsumowanie akcji Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich, we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt 4e) 1. Współpraca z ośrodkami kultury i mediów - współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną, współpraca z dziennikarzami z prasy lokalnej w celu promowania pracy biblioteki szkolnej - cały okres stażu - scenariusze wystaw, - konspekty zajęć, -spostrzeżenia własne Umiejętność rozpoznawania rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust. 2 pkt 5) 1. Umiejętne rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Opis i analiza dwóch problemów powstałych w bibliotece - cały okres stażu - opracowane pisemnie dwa problemy Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu. Wyświetleń: 4060
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |